Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

densoft

Citaat van: Jeroen2016 op 23 april 2018, 16:45:49
ehhh..  ik zie niets (ook nog geen nieuwe prijslijst)

Als je op de link klikt zie je de online configurator. Daar zie je dan de nieuwe TCE 140 en TCE 160 incl. prijzen. De prijslijst die je kunt downloaden is nog van januari. Voor de Estate is het nog niet bekend, maar die is meestal €1000 extra.

Jeroen2016

ja, nu staan de prijzen idd bij de configurator

acbouwmans

ik heb laatst onze Megane met 42 ltr E10 euro afgetankt en het stotteren/hikken was bijna verdwenen, nu heb ik bewust Shell getankt en dus nooit meer, is waardeloos kwa stotteren.

Zijn er meer ervaringen/merken brandstof die het wel goed doen.

Gr. Arnold

adinsx

E10 brandstof heeft ook een hogere klopvastheid dacht ik, wellicht heeft dat er mee te maken. Al eens echte RON98 (BPUltimate) geprobeerd?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

densoft

#439
En de nieuwe prijslijst staat nu ook online. Wel appart dat de GT line geen motor upgrade krijgt.... l-
https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/NL/prijslijst/megane.pdf

acbouwmans

Neen de RON98 heb ik overigens nooit getankt.

De E10 die ik tank is overigens BLUE ONE met 15% Ethanol tov 5% van E10 benzine.

Citaat van: adinsx op 25 april 2018, 10:37:52
E10 brandstof heeft ook een hogere klopvastheid dacht ik, wellicht heeft dat er mee te maken. Al eens echte RON98 (BPUltimate) geprobeerd?

Edwin

Zelf rijd ik altijd v-power. Dat is ron97. Stottert eigenlijk alleen bij koude/half warme motor. Bij warme motor niet of verwaarloosbaar. Wel eens een tijdje ron95 getankt maar merkte geen verschil.

haelewyn

Eerder schreef ik hier al dat ik de ECO stand niet echt leuk om rijden vond.  Dat was in de winter.

Met de huidige afstelling rijdt mijn auto in de winter beter in de normale, neutrale stand van motormanagement.
Gisteren eens overgeschakeld naar ECO en dat ziet er bij warm weer de beste keuze uit.
Wel ietsje minder vermogen maar ook bijna geen gestotter. Niet bij de start (koude motor maar bij 18 graden of zo) en ook niet meer daarna.
Hij rijdt dus even gelijkmatig in de zomer op ECO dan op neutral in de winter.

Edwin

Beste megane rijders,

Voor mij is de kogel door de kerk. een paar weken geleden plotseling een rammelend geluid onder de motorkap vandaan. Bleek een stabilisatorstang met speling te zijn. Deze vervangen. Bij het vanuit de kofferbak neer laten klappen van de achterbank kwam het hele mechanisme los.
Ik was het helemaal beu en heb hem ingeruild voor een heel ander merk. Heb het even gehad met Renault.


Jeroen2016

Edwin

Oke. Jammer. Wat is het geworden als ik vragen mag ?
Ik heb me neergelegd bij het stotteren en ga in 2019 kijken voor een vervanger.

larsdijkstra

Citaat van: Edwin op 28 juni 2018, 12:39:34
Beste megane rijders,

Voor mij is de kogel door de kerk. een paar weken geleden plotseling een rammelend geluid onder de motorkap vandaan. Bleek een stabilisatorstang met speling te zijn. Deze vervangen. Bij het vanuit de kofferbak neer laten klappen van de achterbank kwam het hele mechanisme los.
Ik was het helemaal beu en heb hem ingeruild voor een heel ander merk. Heb het even gehad met Renault.

Je gaat uiteindelijk om die "kleine" dingen je auto weg doen...?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

haelewyn

Ik begrijp wel dat voor deze nieuwe auto zijn geduld op is. De zin was er al af.. Ik heb ook zo al auto's weg gedaan. Maar deze moet voor mij nu wel langer mee.
Voor mij moet een nieuwe auto foutloos zijn de eerste 4 jaar. Tenzij je een Fiat koopt.
Eens de garantie voorbij zijn herstellingen duur.

mark29

Ik rijd zelf een bmw, ik heb 3 kapotte raammechanismes. Dus mocht je denken een premium merk is beter???

Edwin

Ik verwacht van een nieuwe auto een betere kwaliteit. Dat is me bij deze megane erg tegen gevallen. Vanaf het moment van afhalen tot nu heb ik al heel vaak bij de garage gestaan. Qua uiterlijk vind ik het jammer want het is een fantastisch mooie auto. Nu ingeruild voor een 2017 BMW. Hoop dat het nu beter gaat Mark haha.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev