Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

devries1981

@jeroen2016,

Gezien de kosten is zelf laten tunen wel een optie. Echter vervalt de fabrieksgarantie daarbij. Tenminste, gebreken veroorzaakt door het tunen worden niet meer uit de garantie vergoed. Wat de verzekering van Ventura hiervoor kost weet ik (nog) niet.

Jij geeft aan dat Ventura bezig is met het schrijven van nieuwe software. Weet je ook hoe dit wordt toegepast? Zoals de meeste tuners het doen de software van de auto aanpassen? Of wederom met het losse kastje met 10 stekkers die je evt. kunt verwijderen?

@densoft,
€2500,- bijleggen terwijl je auto al een jaar oud was lijkt me inderdaad een hele goede deal. Normale afschrijving is meer.
Kun je ook met ons delen wat de eenmalige compensatie van Renault NL precies betrof? En zaten hier verder geen voorwaarden aan?

densoft

#421
Wat precies de bijdrage van Renault NL was weet ik niet precies. Alle bedragen zijn op een grote hoop gegooid. Maar aangezien een auto zeker wel €7500,- per jaar afschrijft, denk ik dat alle partijen daar ongeveer €2500,- hebben bijgedragen.

De voorwaarde was alleen dat het op een andere (nieuwe) Renault auto geinvesteerd moest worden. Wel kreeg ik het vermoeden dat het op voorraad modellen was, maar aangezien de dealer ook de TCE140 kon bestellen was dit per uitzondering ook toegestaan.

Jeroen2016

@ devries1981; Nee dat geef ik niet aan dat schrijft Edwin. Ik weet niet anders dan dat Ventura nu idd een kastje heeft met 10 stekkers.


Jeroen2016

@densoft;  Idd een goede deal. Je schrijft dat de nieuwe motor €700,-- duurder is. Bij de Scenic was/is dit niet het geval. De nieuwe TCe140 kost exact zoveel als de oude TCe130. Prijslijst staat nog niet online zie ik. Heb je al gereden met de nieuwe motor ? (in de Scenic dus aangezien dit het enige model is welke bij de dealer staat met de nieuwe motor) .

densoft

De prijs van de Senic is ook € 763 duurder dan de TCE130 (netto). Doordat de uitstoot lager is, is de BPM naar beneden gegaan. Hierdoor is het consumentenadviesprijs ongeveer gelijk gebleven (verschil €200,-). De BPM van de Megane zal gelijk blijven. Verder inderdaad proef gereden met de nieuwe motor (Scenic). Door de extra koppel voelt de auto heerlijk licht aan. En geen gestotter !-!. Al had ik dit ook niet ervaren tijdens de testrit van onze Megane.....

Edwin

Densoft: is bij jou deze regeling via de dealer gegeaan waar je de auto hebt gekocht of via Renault Nederland?
Anders ga ik ook eens langs de dealer.

Van Ventura tuning heb ik verder nog niets vernomen behalve dat ze aangeven er mee bezig te zijn. Aan de andere kant ook wel een beetje vreemd dat ze op de site aangeven al een oplossing te hebben tegen het stotteren maar dat is dus niet zo.

devries1981

Ik heb contact gehad met Renault Nederland en na 2 weken gaven ze aan dat ik nog maar een keer naar de dealer moet zodat ze kunnen kijken of de motor inderdaad stottert. Dit terwijl zij dit al hadden geconstateerd. Afspraak pas mogelijk over 2 weken. Tevens voor andere klachten. Wel zal ik maandag met Renault Nederland bellen wat ze gaan doen als het weer wordt vastgesteld.

Enkele weken geleden heb ik met Ventura gebeld. Hun tuning zou het stotteren bij de meeste auto's oplossen. Maar ze gaven ook aan dat de tuning pas 'ingrijpt' zodra de motor warm is. Wellicht wordt dit uit zelfbescherming aangegeven. Reviews lijken wel positief.

densoft

#427
Citaat van: Edwin op  7 april 2018, 08:47:33
Densoft: is bij jou deze regeling via de dealer gegeaan waar je de auto hebt gekocht of via Renault Nederland?
Anders ga ik ook eens langs de dealer.

Van Ventura tuning heb ik verder nog niets vernomen behalve dat ze aangeven er mee bezig te zijn. Aan de andere kant ook wel een beetje vreemd dat ze op de site aangeven al een oplossing te hebben tegen het stotteren maar dat is dus niet zo.

Alles is via de dealer gegaan. Na een ingebrekestelling is de dealer constant in gesprek gegaan met Renault NL. De dealer heeft altijd gezegd dat het een probleem is. Na heel veel horden en stoten( :q) heeft Renault NL een "niet verplichte, geheel eigen coulance"gegeven op aanschaf voor een andere auto. De dealer heeft daarbij een extra bijdrage geleverd om niet de inruilwaarde te berekenen, maar de verkoopwaarde van de auto. De rest moest ik dan zelf betalen. Dit gelde eerst voor voorraadauto's, maar ook daar heeft de dealer bijgedragen om voor de nieuwe TCE140  te gaan. Dit koste me wel €700,- extra i.v.m. duurdere motor. Dit alles heeft bijna een heel jaar geduurd voor ik dit voor elkaar had. Ik had overigens niet alleen het probleem met het hikken van de motor. Er waren ook nog andere issues die zich opspeelde bij koud weer.

Jeroen2016

Ventura heeft wel degelijk al een oplossing . Deze bestaat uit een "kastje"  met wat stekkers die gemonteerd worden.

zie ervaringen:  http://www.venturatuning.nl/rijervaringen-chiptuning-renault-megane-4.html

Ik lees ook dat het bij het starten niet direct werkt maar ca 2 minuten nodig heeft (warme motor). Ik twijfel nog steeds. Of dit laten doen of volgend jaar (eerder dan gepland) inruilen op een 140 TCe.
Ontegenzeggelijk: tunen is goedkoper dan inruilen....

@ densoft: wat waren de andere problemen als ik vragen mag ?


devries1981

@Jeroen,

Klopt dat Ventura al een tuning heeft maar Edwin geeft in een ander topic 'nokkenassensor' aan dat ze ook bezig zijn met het schrijven van een programma specifiek voor het oplossen van 'ons' probleem. Ben daar wel benieuwd naar. Wel het probleem oplossen maar niet teveel van de motor vragen door er meer pk's eruit te trekken.


Edwin

Deze lijkt wel ok maar die micro chiptuning zijn maar twee stekkers dus dat zal geen resultaat opleveren.


Jeroen2016

ehhh..  ik zie niets (ook nog geen nieuwe prijslijst)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev