Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Tja.... Ik blijf er gewoon bij: minimaal een 1.6 of groter voor het formaat van een Mégane.

mark29

Een 6 cilinder erin, minder dan dat zijn speelgoed stads autotjes.

haelewyn

http://www.autofans.be/nieuws/officieel/30651-volvo-komt-met-driecilinder-renault-toont-tweecilinder

Het is al goed dat die concept tweecilinder er nog niet in zit. Fiat was daar snel mee maar je leest er ondertussen niet zoveel goeds van, van die motoren.

Lisette

Goedemorgen,

Hier even een update van onze zaak;

Wij hebben uiteindelijk de geschillencommissie ingeschakeld, deze heeft een deskundige ingeschakeld, de zaak is voorgekomen eind februari, de commissie heeft vorige week uitspraak gedaan, en ons in het gelijk gesteld en de koop moet ongedaan gemaakt worden. Wij hebben vanmorgen de auto terug gebracht naar de dealer.

Is wel een hele korte versie  ;)

Groet Lisette

gjcvro

Op zich goed nieuws.. maar nu heb je nog steeds geen echte oplossing. Een nieuwe 1.2 zal het niet worden, dus je moet op zoek naar iets anders?

Jacques

Goed nieuws. Mooi dat ze bij Renault nu snappen dat ze je niet alles in je maag kunnen splitsen. Ik zou op zoek gaan naar een auto die niet een direct ingespoten motor heeft. Er zijn nog genoeg nieuwe auto's, die daar aan voldoen. Uiteraard moet je dan geen pk-wonderen verwachten.

adinsx

Citaat van: gjcvro op 19 maart 2018, 11:03:26
Op zich goed nieuws.. maar nu heb je nog steeds geen echte oplossing. Een nieuwe 1.2 zal het niet worden, dus je moet op zoek naar iets anders?

De 1.2 is ook niet meer bestelbaar. Je krijgt de 1.3 TCe nu.

De 1.6 TCe heeft in ieder geval geen last van stotteren. Hooguit van verslavende gang en daarmee brandstofverbruik. ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

densoft

Citaat van: Lisette op 19 maart 2018, 10:15:12
Goedemorgen,

Hier even een update van onze zaak;

Wij hebben uiteindelijk de geschillencommissie ingeschakeld, deze heeft een deskundige ingeschakeld, de zaak is voorgekomen eind februari, de commissie heeft vorige week uitspraak gedaan, en ons in het gelijk gesteld en de koop moet ongedaan gemaakt worden. Wij hebben vanmorgen de auto terug gebracht naar de dealer.

Is wel een hele korte versie  ;)

Groet Lisette

Dat is goed nieuws. Ook wij hebben een klacht neergelegd hierover. Heb je nog tips? Dan kunnen we hem direct inruilen voor een 1.3 versie :q

gjcvro

Citaat van: adinsx op 19 maart 2018, 12:15:04
De 1.2 is ook niet meer bestelbaar. Je krijgt de 1.3 TCe nu.
Gezien de vorige ellende zou ik met de 1.3 ook niet staan te trappelen.. o-)
Misschien een 'hele andere motor' maar de normen zijn nog steeds van toepassing.

adinsx

Ja, maar dan nu wel de WLTP-normen, en niet de NEDC. Uiteraard is er wel veel gedaan om de uitstoot laag te houden. In de basis is het onderblok van de 1.2 TCe, maar de kop is vernieuwd. De directe inspuiting is verhoogd qua inspuitdruk. De nokkenastiming is aangepast en traploos elektrisch en zo nog wat dingetjes.
In samenwerking met Daimler gedaan, en daarmee een dubbel aantal R&D uren, maar goed zoals bij alle merken geld. De eerste zijn wil je liever niet want er zijn altijd kinderziektes.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Jacques

Het blok is ontwikkelt samen met Daimler. De Mercedes CLA200, waar ik af en toe in mee rij, heeft ook directe injectie (1600cc turbo directe injectie en 160pk) en blijft wel heel en stottert niet. Dus er is nog hoop dat het nu wel goed afloopt.

densoft

Inmiddels contact gehad met meerdere dealers met de vraag wanneer de nieuwe tce motoren bestelbaar zijn, maar ze gaven allemaal aan dat per april/mei zullen zijn. Ze maken eerst alle voorraad auto's op.


adinsx

Op renault.fr is de Mégane met 1.3 TCe al gewoon te configureren, dus het kan nooit heel lang duren in NL. En die voorraad, tja of de dealer daar nou echt vrolijk van wordt...
Zal hier ook eens twee dealers vragen of zij meer weten / willen loslaten.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

densoft

zal me niet verbazen dat Renault NL nog duizenden megane's hebben besteld.... en die eerst willen verslijten. Ik heb ook inderdaad gezien dat ze in FR te bestellen zijn. De overige Europese landen nog niet.

devries1981

Ben na het verhaal van Lisette erg benieuwd hoe dealers en/of Renault Nederland hierop gaan reageren.

Zijn er nog meer mensen die het probleem van stotteren ervaren van plan om deze weg te gaan bewandelen en proberen de koop ongedaan te maken? Of een andere oplossing bij de dealer gedaan te krijgen?

In principe zou de weg voor ons als gedupeerden nu toch open moeten staan?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev