Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen2016

#375
x

A110

@Edwin

Ik weet niet hoe bij deze motor de EGR (uitlaatgas recirculatie) is geregeld, met een klep of via een kleptiming (zoals bij de THP van Peugeot). Door een bepaalde klep overlap in de timing te verwerken hebben ze een soort van EGR functie verkregen, even simpel uitgelegd anders word het te ingewikkeld.

Als dat bij deze motor ook zo is dan word dat geregeld door de variabele nokkenassen. Als je nu de stekkers los maakt weet de motor ECU niet meer hoe de nokkenassen staan en zal deze op een vaste waarde gaan zetten. De timing veranderd verder niet maar de extra bijregeling zal niet meer functioneren. Je zal door het lostrekken van de stekkers wel een foutmelding gaan krijgen. Ik vermoed nog steeds dat het probleem in het mengsel zit en de oorzaak is waarschijnlijk de strenge emisienormen die de fabrikanten opgelegd krijgen.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg hebt geholpen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Edwin

Dank je wel A110
Op de foto die ik van je heb gekregen heb je er twee in het rood aangegeven. Maakt het nog verschil welke ik los maak. Of beide?

A110

De voorste is van de inlaat. Ik zou die als eerste doen. Maar zit net te denken als er storing in komt gaat de ecu in een noodloop en worden alle waardes aangepast. En zal de motor anders gaan reageren. Eigenlijk weet je dan nog steeds niks.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Edwin

Zojuist een bijzondere ervaring gehad. Als test ben ik dus gaan rijden met de voorste nokkenassensor stekker eraf. Met koude motor begonnen omdat hij dan het meest stottert. Totaal geen stotter gehad. Nul komma nul. Heel bijzonder. Omdat de stekker eruit was komt er wel een motorstoringssignaal in beeld en de melding "controleer luchtverontreiniging".
Nu even met de tuner kijken hoe nu verder.

gjcvro

En hij springt niet in noodloop? Oftewel je mist een deel vermogen?

Edwin

Tijdens de test gewoon rustig gereden het stotteren komt niet voor bij accelereren dus voor de test heeft dat geen zin. Dus constante snelheden getest tussen de 40 en 70 km/h met weinig toeren. Versnelling 4,5,6. Ongeveer 10 km gereden. Geen noodloop en geen gestotter.

Jeroen2016

Doorbraak ?? Ben zeer benieuwd wat de tuner nu kan doen . Houd ons op de hoogte Edwin.

acbouwmans

Wij hebben sinds 1 week een 10 maand oude 1.2 tce 100pk uitvoering in ons bezit.
Nu blijkt ook deze behoorlijk irritant te stotteren bij 1500-1800 rpm.
Ik heb niet alle 26 pagina's gelezen maar kom wel googlend tegen dat chiptuning in Amersfoort de oplossing geeft, zijn hier ervaringen mee?

Ook kom ik tegen dat brandstofsysteemreiniging het probleem voorkomt, zijn ook hier ervaringen mee??

Gr. Arnold

haelewyn

Bij mij is er na een garagebezoek verbetering gekomen al denk ik wel dat de auto 'koud' nu een hoger verbruik heeft.  Ik heb geen idee wat ze precies gedaan hebben.

Tweede gedeelte : brandstofsysteem reinigen ? Op een nieuwe auto ? En dan zou het opgelost moeten zijn ? Lijkt mij een broodje aap-verhaal.

Wel raar dat nieuwe auto's nu nog altijd dat probleem hebben.. Ik geloof 100 procent in wat A110 zegt, nl. dat het aan het mengsel ligt. Dat zou met tuning kunnen veranderd worden.

Edwin

Beste acbouwmans,

Mijn eerste advies is om eens rustig door deze pagina's te lezen. Via je dealer kan je wellicht een software-update krijgen maar dat lost niet alles op. Voor de rest hoef je van Renault Nederland niets te verwachten. Zelf ben ik dus aan het onderzoeken of chiptuning uitkomst biedt. Zoals je hier boven leest het ik i.o.v. Een tuner een test uitgevoerd. Vervolg hierop wordt nu onderzocht.

Uiteraard houd ik jullie allen op de hoogte.

densoft

#386
De nieuwe Megane is in Frankrijk te bestellen vanaf maart (nu?)

http://www.largus.fr/actualite-automobile/prix-renault-megane-13-tce-les-tarifs-du-nouveau-moteur-essence-9048391.html

Even Google Translate als je Frans niet zo best is...  :q

Zou in Nederland nu toch te bestellen moeten zijn denk ik? ze komen allemaal uit de fabriek in Palencia

avdstege

Hallo ik had een vraagje
Is dit bij de Megane vanaf 2016 motoren of ook de oudere ?

acbouwmans


adinsx

Ik had in de III ook al de 1.2tce130, een van de eerste in NL met productie juni 2013. Dus ja sindsdien speelt het al, al is het volgens mij erger geworden toen ze de CO2 uitstoot nog wat verder hebben geknepen. Ik pakte met 124 gram net de 20% bijtelling mee. In 2014/2015 ergens werd er nog wat vanaf gesnoept.

Je merkt het vanzelf 😉
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev