Advertenties


Recente berichten

#1
[Mégane I] Overig / Bevestiging achtergordels cabr...
Laatste bericht door TijnOnlijn - 11 mei 2024, 17:52:40
Na een tijdje renaultloos geweest te zijn heeft mijn vrouw weer een megane 1 cabrio gekocht. Hij had bij aankoop een afdekkap die de achterbank verving. Dat zag er leuk uit, maar de kinderen vonden het minder leuk want die wilden ook mee. Dus heb ik een achterbank en gordels gekocht en de bak verwijderd.

Nu krijg ik de gordels niet goed ingebouwd. Als ik ze monteer zoals ik zou denken dat ze zouden moeten zitten dan zit de gordel gedraaid. Waarschijnlijk zie ik het dus fout. Een gordel kan best gedraaid zijn. Maar dat ze allebei gedraaid zijn is wat onwaarschijnlijk. Heeft iemand een foto van hoe ze horen te zitten?

#2
VIP Worden / Re: Reviseren EDC bak noorden ...
Laatste bericht door A110 - 9 mei 2024, 12:38:41
Ik denk dat het eraan ligt wat voor type Renault het is. Ik was van een Megane IV uitgegaan. Die hebben bij mij weten inderdaad altijd een "natte" koppeling.

Maar het zou dus ook nog een Clio GT kunnen zijn die hebben wel een "droge" koppeling.

De natte koppelingen kunnen gespoeld worden.
De droge koppelingen niet. Eigenlijk is vervangen hiervan de enigste oplossing voor problemen. Door stof van de koppelingsplaten gaat alles wat vaster zitten. Dit stof gaat vooral tussen de druklagers zitten waardoor deze niet meer goed los komen. Blijven wat hangen op hun bussen.
Het is een enorm werk en zo'n set is ook zeker niet goedkoop. En het moet met speciaal gereedschap gedemonteerd en gemonteerd worden.
De droge koppelingen doen wij regelmatig vervangen. De natte koppelingen hebben ook wij nog niet gedaan. Deze komen vooral nog veel bij de dealer.
#3
VIP Worden / Re: Reviseren EDC bak noorden ...
Laatste bericht door mark29 - 7 mei 2024, 21:57:53
Ohja dc4, dat was de benaming, die dw5 en dw6 bakken heb ik ook los gezien, die van een espace was iets van 7000 euro, en een kilo of 120 a 130.

Ja dc4, destijds wel mee gewerkt, maar ik deed die klussen niet zoveel, ik had het niet zo op bakken. Mijn collega tegen over mij wel, maar we deden alles samen, dus wel steeds erin en eruit tillen etc. Ik deed vooral veel riemen, vond ik veel leuker om te doen.

Maarre ja, droge koppeling set, en er zit een actuator op, die kan je allemaal vervangen,daarna kan de renault dealer de hele set programmeren. doe je dat niet, dan denkt de auto dat je met een versleten set nog rijd.

Ik moet zeggen, het is al een tijd geleden, jaar of 8 ofzo, dat dit wat actueler was. ik ben ook al een aantal jaar niet meer werkzaam bij de dealer. zowiezo de autos uit.
#4
[Mégane 4] Motorisch / Vraag over de Mégane 4 GT 1.6 ...
Laatste bericht door remie - 6 mei 2024, 11:40:25
Goedemorgen allemaal,

Graag hoor ik ervaringen over de betrouwbaarheid van de Mégane 4 GT 1.6 205PK.
Het zal ongetwijfeld een enorm fijne bak zijn om te rijden maar ik ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid van het blok, de automatische versnellingsbak én of er nog wat andere euvels zijn met deze auto.

Online heb ik een erg mooie gezien uit 2017 met 70k+ op de teller met automaat.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Remie
#5
Projecten / Re: Marc's Mégane III Estate 1...
Laatste bericht door MarcN - 4 mei 2024, 19:20:57
Vandaag heb ik de 300K beurt uitgevoerd (ik zat er zelfs alweer bijna 3K overheen).

Voorheen heb ik meestal Purflux filters gebruikt, maar na prima ervaringen met Febi en Blue Print onderdelen (beide van de Bilstein Group) durfde ik het wel aan om eens wat meer onderdelen uit te proberen. Vergeleken met origineel/Purflux kon ik geen verschil in bouwkwaliteit ontdekken.

De onderdelen die ik gebruikt heb: Mannol Energy Formula C4 5W-30 olie, Febi 109603 oliefilter, Blue Print ADK82336 brandstoffilter, Febi 40209 luchtfilter, SCT (Mannol) SAK264 interieurfilter en een flesje Wynn's diesel injector cleaner. Totale kosten €82,05 !-!

Ik kwam er tijdens controle ook nog achter dat de remschrijven aan de voorzijde inmiddels de minimale dikte hebben, dus hiervoor ga ik een nieuw setje Brembo bestellen.

#6
[Mégane 2] Overig / Re: Afdekklep cabrio gaat niet...
Laatste bericht door Alleycat - 4 mei 2024, 19:19:31
Even wat stof van een oud topic blazen;
Bij mij is zojuist het mechanisme afgebroken, nadat het linkerkant niet automatisch mee inklapte. Weet er iemand een onderdeelnummer, zodat ik het nieuw/gebruikt kan vinden?
#7
[Mégane 4] Tuning / Re: Megane 4 GT 205 waar laten...
Laatste bericht door Jacques - 3 mei 2024, 20:16:43
Bij Dekker ligt het accent op Renault. Hij weet wat hij doet en is eerlijk. Het is een klein bedrijf, dus lage overheadkosten. Hij ontwikkelt zelf veel software. Ook kan hij hardware aanpassingen doen!
#8
[Mégane 4] Tuning / Megane 4 GT 205 waar laten chi...
Laatste bericht door Meganegt1 - 3 mei 2024, 10:44:47
Hoi, waar kan ik het beste met mijn auto terecht.
Hoor goede dingen over dekker motorsport maar zie dat BR-Performance ook wel veel ervaring heeft met het tunen van deze auto's. Iemand tips? Dank!
#9
[Mégane I] Motorisch / Re: Motorproblemen 1.2TCE 2013
Laatste bericht door mark - 2 mei 2024, 23:43:56
vergeet dat maar, het feestje is afgelopen voor het motortje.

zal een nieuwe in moeten. ik heb er de afgelopen 5 jaar aardig wat vervangen, toen ik nog bij de dealer werkte. Is daar haast lopendeband werk.

bijna 180k km is trouwens best veel, de meeste 1.2 motortjes zijn met max 120k km al op.

revisie bedrijven hebben vaak wel zo'n revisie ruil motor op voorraad liggen. Die hebben het er maar druk mee, met deze motoren.
#10
VIP Worden / Re: Reviseren EDC bak noorden ...
Laatste bericht door mark - 2 mei 2024, 22:36:24
dat is vreemd, heb nog nooit een gt gezien met een dc4 bak.

Naar mijn weten zijn die alleen met een dw5 bak geleverd, natte koppeling dus.
EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev