Advertenties


KM stand "onlogisch"

Gestart door Nikk, 31 oktober 2016, 08:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Weet ff niet zeker waar dit te plaatsten dus doe het bij algemene zaken ( is er geen "babbelbox"? )

Wil mijn ervaring met tellerstand "onlogisch" toch ff delen.

De recent aangeschafte Megane stond dus als onlogisch geregistreerd. Normaalgesproken ga ik niet bij een auto kijken als dit het geval is.
De uitleg die verkopende partij geeft voor de onlogische registratie, je weet het niet / laat maar.

Bij deze auto na contact met verkopende partij vooraf toch genoeg twijfel om langs te gaan. Ook gemotiveerd omdat ik specifiek op zoek was naar een
Megane 1 break automaat die redelijk schaars zijn. Indruk van de auto kwam ook over als de vermelde 74.000 km en auto aangeschaft.

Goed, onlogisch dus. Geen ramp als het voor jezelf duidelijk is dat de stand wel klopt en voor een auto in deze prijsklasse maak het ook niet veel meer
uit voor de eventuele verkoopwaarde maar als liefhebber niet blij mee.

Uit de facturen die bij de auto zaten bleek dat er bij de laatste apk een typo was gemaakt; 44.171 ipv 77.171 km ingevuld door het garagebedrijf.
Blijkt dat je online een verzoek tot correctie in kunt dienen. Iets waarvan ik nog nooit had gehoord.

Scan's van de apk facturen laatste vier jaar waarop km standen staan vermeld en huidige stand opgestuurd en een paar dagen
later ontving ik een mail van de RDW dat eea gecorrigeerd is.   

Geeft gelijk ook aan dat als een verkopende partij de reden voor een onjuiste stand het feit is dat de teller is vervangen opgeeft dit niet automatisch tot
een onlogische registratie hoeft te leiden omdat je dit gewoon aan de RDW door kan geven wanneer je de teller vervangt en hun dit verwerken.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ik heb met afmelden van een auto, voor apk ook een keer een verkeerde kilometerstand ingevuld  l- l-
Maar een typ fout is zo gemaakt natuurlijk, en 9 van de 10 monteurs hebben een vorm van dyslexie, we zijn niet voor niks de techniek kant opgerold......
Maar dit heeft onze chef weer kunnen aanpassen inderdaad bij de rdw.

Fedor

 Bij de laatste apk van mijn 406 coupé heeft de monteur het eerste cijfer vergeten... 11.000 ipv 311.000. Nu is het zo dat bij de eerste serie 406 coupés bij de 3 ton de 3 wordt aangegeven als een halve 1 (foutje) dus ik vergeef het hem. Maar een auto uit 1998 met maar 11.000km... een beetje logisch nadenken moet kunnen toch. :q

Ook ik heb de stand laten wijzigen maar nu staat er op de RDW site: "geen registratie" met als uitleg:

"In een aantal gevallen geeft de RDW geen oordeel over de reeks tellerstanden:
•Het voertuig is geïmporteerd
•Het voertuig heeft in het verleden een onlogisch oordeel gehad van NAP
•Het voertuig heeft minder dan 2 geregistreerde tellerstanden
•De teller telt niet tot 999.999
•De teller is vervangen"

Dus zo blijft mijn coupé voor altijd "besmet". Heel jammer.

Nikk

Fedor,

Die "geen registratie" stond er bij mij ook in eerste instantie. Heb RDW gemailed met de vraag of dit nog naar "logisch" wordt gewijzigd. Ze belde me de volgende dag op dat de "geen registratie" tijdelijk was en naar logisch zou veranderen. Volgende dag ook gebeurd.
Wellicht kun je zelf ook nog eens een poging wagen.

Mvg, Nico.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

verder zou het netjes zijn als keurings instanties meer aandacht aan juiste opgave besteden. Stel dat je een dure auto hebt die je van plan bent te verkopen. Op zijn minst vervelend.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev