Advertenties


Klets maar raak DEEL 221

Gestart door Stefan, 4 juni 2016, 14:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Bobo1.6

Nou zit ik alleen met het volgende, weet iemand de motorcode voor een 1.6 16V. Kan namelijk opzoek naar een vervangd blok.

mark

K4m wel met het juiste "indice" nummer nemen.

Bobo1.6

Waar kan ik die het makkelijkst vinden? Want hier ben ik namelijk een leek in zeg maar.

mark29

#4
Jammer voor je.
Staat in het blok gestempeld. Als je ervoor staat net boven de carterpan rechts ergens.
Maar niet altijd zo makkelijk af te lezen hoor.

Edit, waarom ander blok, je kan het kopje eraf trekken.
Nieuwe kleppen en seals in de kop steken, distributiesetje en multieriemsetje en je kan weer rijden.
Kleppen slijpen en dergelijke nooit gedaan?
Bij een ander blokje moet je ook weer de distributie vervangen, die kosten heb je al.

Bobo1.6

Het is de eerste keer dat me zoiets overkomt en heb heen idee hoe nu verder, ikzelf kan hier niks aan doen want heb geen kennis en gereedschap ervoor. Alles word door de garage gedaan, maandag word ernaar gekeken en wat de schade plus kosten ongeveer gaat worden.

mark29

Vandaag in de megane 4 grandtour en in de talisman grandtour gezeten.
Erg mooie autos.
De megane heeft gelukkig ook een handige kofferbak, dat is voor veel mensen belangrijk, denk dat die weer een goede is voor de leaserijders weer.
En zo de markt weer omhoog kruipt.
Ze waren binnen gekomen, morgen poetsen en dan gaan ze in de showroom.

Tedo

 !-!
Een van beide is ooit de opvolger van mijn huidige estate.

dannyfm

Ik heb de Talisman ook gezien. niet alleen er ingezeten maar ook gereden een uur lang DMV een talisman actie door renault nederland. die stoel massage vond ik wel erg apart in de talisman. die sportstand voelde ik gelijk een groot verschil. de stoel zat stugger, het sturen ging een stuk zwaarder en die diepe brom uit die Bose speakers rondom.

mark29

Talisman grandtour alleen gezeten nog. De gewone wel gereden. Idd stoelmassage is vergelijkbaar met de nieuwe espace, ook super luxe.

rf1002

Vandaag was het raak. De accu was leeg, had handmatig het licht aangezet, vergeten uit te doen en bij mij gaat het dan op het moment dat het donker is vanzelf branden, lijkt me niet ideaal maar toch. Kreeg de deuren niet meer open en het noodslotje deed het ook niet. Uiteindelijk via het het grilletje rechts van het logo de klep kunnen ontgrendelen met bijna bloedende handen, toen met startkabels de auto weer op spanning gekregen en de deur geopend en gestart. Op zo'n momenten heb ik liever een Suzuki Alto.

Tedo

Vervelend, maar ook bij een Alto gaat de accu leeg als je je lichten vergeet.

mark29

Hoe kan die noodslot in de deurgreep niet werken? Nog nooit gezien.

mark29

Voordeel van de alto is dat als die echt niet start, je hem zo op je rug tilt en zelf die auto naar de suzuki dealer brengt ter reparatie.
Onderkant van die auto zitten ook van die banden zodat je hem voor op je buik kan vast knopen.

mark


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev