Advertenties


Mogelijke lekkage 2.0 16v

Gestart door Bob, 15 november 2004, 08:23:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bob

Zoals de titel al zegt. Ik vermoed dat ik ergens een kleine lekkage heb.

Wanneer ik tijdens het rijden gas geef, hoor ik een geluid wat het meeste weg heeft van uitlaatgassen die de fabriek iets eerder verlaten ipv bij m'n eindstukken van m'n uitlaatsysteem. Nou vermoed ik zelf dat het niet mijn uitlaatsysteem zelf is.. (en dan bedoel ik vanaf de kat tot aan de eindstukken). Waar zou er eventueel nog meer een lekkage kunnen zijn?

PS:
* dit geluid hoor ik niet zolang ik op een constante manier gas geef
* dit geluid hoor ik dus wanneer ik extra gas bijgeef
* dit geluid hoor ik ook niet als hij stationair loopt
* heb m'n luchtfilter al gecontroleerd en daar is niets mis mee

Wie o wie kan mij helpen zodat ik bij de Renault dealer iig al aan kan geven wat het waarschijnlijk is? ???

Jeroen


Michel Cijs

heb je een open luchtfilter eigenlijk??

zo ja dan kan het zijn dat je dat hoort

Bob

Ik heb een open lucht filter ja. En nee, ik denk niet dat dit geluid daarbij hoort. Ondertussen ken ik mijn wagen wel... en dit geluid heb ik pas sinds vrijdag erbij.

PS: de motor loopt voor de rest ook gewoon netjes...zonder te stotteren ofzo.

Het pssjjjt geluid maakt hij ook niet echt. Tis moeilijk uit te leggen, maar het klinkt als een lek ergens waardoor er iets lichtelijk gaat ratelen/rammelen. Een vreemd geluid wat ik nog niet eerder heb gehoord. Het is geen hard geluid, maar met de radio uit hoor ik het wel... en het klinkt alsof het vanonder de motorkap vandaan komt... maar dat is natuurlijk altijd gissen.

Michel Cijs

das idd moeilijk gissen zo vanaf het forum.......

rombartus

kijk eens naar het stuk uitlaat wat op je uitlaatspruitstuk zit gemonteerd,het kan zijn dat er een scheur in zit.
bij mij hebben ze het ook pas vervangen.
groeten bart

Bob

Je had helemaal gelijk Bart. Er zat dus een scheur in de pijp tussen het spruitstuk en de katalysator....Zaterdag is de wagen de brug op geweest. Helaas is zo'n stuk uitlaat niet op voorraad..dus moest ik nog even doorrijden met de scheur.

Afgelopen zondag reed ik dus op de snelweg richting De Meern.... en bij het gasgeven om in te halen volgde een klap en een Harley-Davidson geluidje..

Het probleem van de scheur was opgelost...de pijp ligt nu helemaal in tweeen.

Van de week komt de nieuwe binnen en dan wordt alles weer in orde gemaakt  :D

Bob

Probleem wordt dus opgelost... dus het slot gaat erop  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev