Advertenties


raar geluid *help*

Gestart door MeganeMark, 10 november 2004, 10:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeganeMark

Als ik tussen de 100 en 120 km/uur rij en gas los laat, dan maakt de auto een raar, hard geluid (moeilijk te omschrijven). Als ik vervolgens gas bij geef maakt hij wederom veel lawaai. Beneden de 100 km/uur maakt hij geen rare geluiden.

Voor zover ik kan beoordelen komt het geluid vanonder de motorkap vandaag. Vorige week nog een algehele onderhoudsbeurt bij Renault gehad en die zeiden dat hij prima was....

Wat zou het kunnen zijn?

Groet en bedankt voor je reactie alvast,
Mark

ThE-BaKeR


Wendy

Of het geluid van een schokkende motor ???

coupe-monte-carlo

lek uitlaatsysteem?
uitlaatspruitstuk?


peterachterop

Het kan ook zijn dat je uitlaat tegen een beschermkap onder de wagen rammelt. Dit geeft een hard blikkig geluid.

MeganeMark

Nou, vorige week heeft Renault wel de midden- en einddemper van de uitlaat in zijn geheel vervangen. Misschien dat ze inderdaad iets niet goed hebben aangedraaid of zo?

Als het probleem vanmiddag op de terugweg nog steeds aanwezig is, ga ik morgen maar even terug naar Renault, mogen ze hem even aan de computer hangen en sowieso even kijken. Ben benieuwd :S

Wendy

Dan denk ik dat ze met het maken van de uitlaat en te kleine ruimte over hebben gehouden...
Moeten ze maar even maken inderdaad...

Of anders toch maar even vragen.. en een stukje laten rijden...

ThE-BaKeR

Gewoon even teruggaan en vragen hoe dat kan. Zullen ze vast niet zo moeilijk over doen.

tijn1979

He hallo,

Ik heb dat ook gehad, raar geluid onder de motorkap.
Dit is het niet het is de katalisator die tegen je chassi aankomt is net of het onder de motorkap komt.
nadat de uitlaten zijn vervangen is de kat omhoog gekomen en raakt bij het uitlopen van de auto (gas los) tegen de onderkant van de auto
ik heb dit ook gehad en heb in eerste instantie mij eigen rot gezocht.  ik heb toen de uitlaten los gehaald van de kat en de kat terug gebogen  1cm is genoeg en hoppa probleem opgelost   uitlaat systeem van renault zit echt strak onder de auto  (weinig ruimte)
Ik hoop dat dit hetzelfde is als bij jou     
succes.
:D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev