Advertenties


2.0 16v met probleempje ???

Gestart door jeroen84, 16 september 2004, 01:20:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen84

Hallo allemaal wie kan me helpen

Vanmiddag starte ik mijn gele wonder op terug te rijden naar huis. De auto begon te pruttelen en te ploffen, dus wat doet Jeroen, gas geven.
Een behoorlijke (vrij masterlijke!!) zwarte rookpluim verdween uit mijn uitlaat, ik liet het gas los en de toerenteller zakte terug, hij stopte zelfs bij de 0 toeren, of te wel de motor sloeg af.
Daarna weer geprobeerd om te starten, ging er moeilijk. Moest erg veel gas geven om de motor aan te houden, in het begin veel rookontwikkeling nadat de motor een beetje warmer was (denk ik) begon het beestje weer te leven. Ben voorzichtig terug gereden naar huis, tijdens het rijden viel me op dat de meter van mijn oliedruk vrij snel reageerde op mijn reactie op het gaspedaal. Heb dus erg voorzichtig gereden, constant 80 a 90 in zun 5e versnelling, oliedruk bleef precies in het midden staan echter nam de temperatuur van de motor mondjes maat toe.Eenmaal thuis heb ik de motorkap eventjes open gedaan.

Er zit genoeg koelvloeistof in , Nette hoeveelheid olie aanwezig. Koppakking kon het niet zijn volgens pa en buurman. (ze zeggen namelijk dat er onder de oliedop witte troep moet zitten mocht de koppakking kapot zijn.)

Wie o wie kan mij helpen met dit vreemde probleem?
Zullen het mischien de bougies zijn  Deze zijn al 35000 km niet vervangen?? Kan dit een veroorzaker zijn  HELP ME AUB



dit vroeg Jeetjew

maar ik heb het zelfde probleem en ik zou zo ook nie weten wat het zou kunnen zijn maar als me motor op temp is dan start hij goed

jeroen84

zelf denk ik bij mij dat het de temp voeler is dat hij hem koud niet goed verrijkt

Michel Cijs

kan idd heel goed een probleem zijn met 1 vd sensoren vd motor

toen mijn nokkenassensor kapot was bokte de auto, veel rook, afslaan bij lage toeren, net een rally blok  :)

jeroen84

mhh morgen ff alle sensoren na meten
heb net ff op het werk alle meet waarden uit geprint

Jeetjew

Ik ben erachter wat het probleem is van mijn 2.0 16v............ik heb een slecht/traag reagerende lambda(?) sensor en die verprutst het dus af en toe.

Vandaag nieuwe bougies in auto gezet....merk enig verschil...auto loopt mooier en reageert beter.


Heb nu alleen nog 1 brandende vraag :

WIE O WIE WEET WAAR DIE LAMDA (?) SENSOR ZIT IN EEN 2.0 16V ???
Ik zou dit graag willen weten omdat ik dit zelf ga vervangen, dus het liefst een foto erbij als dit mogelijk is??

Alvast bedankt vrienden

Michel Cijs


Jeetjew

Bij de kat ???


Het schijnt een hele simpele "stekker sensor" te zijn die ongetwijfeld vast kan zitten jah,
Maar als hij bij de kat zit zou je hem er in 15min. af kunnen krijgen, waarom doet een renualt dealer er dan 1,5 uur over???

Zit ie niet ergens anders ?

frankm

tijd niet geweest hier :-)

de lamda-sonde zit inderdaad op de katalysator...
het heeft mij wel moeite gekost om er bij te komen omdat de katalysator nogal vast zat.
frank

jeroen84

ja ik weet waar de fout in zit
maar ik heb garantie op de auto nu mag de garage der naar gaan zoeken hebben ze ook weer iets te doen

mark75

Ik heb de mijne eraf gehaald en hij loopt prima. 1:11 is mooi genoeg.
Alleen bij nieuwe keuring moet ie weer erop.

mark75

Ben effe ingelogd voor dit probleem....
Dit is mijn eerste keer dat ik reageer.
Als je garantie hebt zou ik zelf nooit moeite doen.

Mijn mening is dat je na een keuring al deze sensoren eruit trekt.
Motor is dan direkter.

Gr,
mark

Michel Cijs

Citaat van: mark75 op  1 december 2004, 19:31:52
Ben effe ingelogd voor dit probleem....
Dit is mijn eerste keer dat ik reageer.
Als je garantie hebt zou ik zelf nooit moeite doen.

Mijn mening is dat je na een keuring al deze sensoren eruit trekt.
Motor is dan direkter.

Gr,
mark

pas svp ff je avantor aan, deze is wel erg groot

dank je!

mark75



Timski

Citaat van: Jeetjew op 18 september 2004, 00:01:00
Heb nu alleen nog 1 brandende vraag :

WIE O WIE WEET WAAR DIE LAMDA (?) SENSOR ZIT IN EEN 2.0 16V ???

Kijk even bij technisch / overig en dan onderaan pagina 2. Daar is het onderwerp Lambda sonde al eens aangesneden. Ik heb daar toen een link opgezet, maar weet niet hoe ik die hier krijg :-[

Ben zo slecht met computers en zo :-\

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev