Advertenties


hikkende 1.2 tce motor

Gestart door Edwin, 31 juli 2015, 10:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Je zou eens de klepspeling kunnen laten controleren.
Meer kan ik me ook niet bedenken.

Edwin

Kreeg een tip om de bougies te controleren en de opening af te stellen op 5 a 6mm.

A110

Hoe is het met de hik in je Megane?

Bij mij zit het er ook nog in, vind het niet echt vervelend maar ik heb het liever niet.
Bij de Renault dealer (mijn ex collega's) zijn nog in de service meldingen gedoken en hebben voor mijn auto/motor (1.4 TCe H4J) nog wat tegen gekomen.

Helaas is te lezen dat het dus een product eigenschap is en ik er dus mee moet leren leven. Misschien geld dit ook voor jou motor.
Ik denk dat een goede tuner zoals hier al aangegeven is dit probleem wel aankan. Maar ik vind op dit moment de kosten om mijn auto te laten chippen nog te hoog, eerst maar weer eens sparen.

Hieronder het document.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DLWGIE7F.jpg

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Edwin

#33
Het hikken van mijn 1.2 tce 115pk motor is veel minder.
Ik heb 3 dingen gedaan.
1: vanuit de dealer een software update gehad.
2: nu 5 keer Wynns injector clearer toegevoegd aan de V-power benzine.
3: bougie electrode afstand verkleind naar 5mm. 1 bougie kon ik helaas zelf niet bij. Dit op advies van Beek Auto Racing. Contact gehad met Ghisbert, Ja die van "op de rollenbank".

Dit heeft zeker geholpen maar het is nog net niet helemaal weg maar laat er op dit moment niets meer aan doen.

matthew

Als je er vanaf wilt zul je een goede tuner de software moeten laten schrijven op maat, die kan dat weg schrijven.
Het hikje is product eigenschap anders.

Electrode afstand bougie zou ik niet zo strak zetten.

Edwin

heeft iemand ervaring met unlimited tuning en en wegschrijven van het "hikje".

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev