Advertenties


hikkende 1.2 tce motor

Gestart door Edwin, 31 juli 2015, 10:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Even inhaken op dit onderwerp van een hikkende motor.

Mijn 1.4 TCe heeft ook dit probleem en ik heb er ook al van alles aan gedaan, ben zelf monteur dus is voor mij iets makkelijker om iets te vervangen of uit te proberen.

Op de BP brandstof loopt mijn motor al een stuk beter zoals ik al had aangegeven. Heb nu nood gedwongen tamoil98 moeten tanken en heb hier al spijt van, motor loopt gewoon net niet helemaal lekker. Maar goed eerst volgende tankbeurt maar weer BP.

Verder heb ik ook al bougie's vervangen, gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd en is er al een software update uitgevoerd zonder veel succes.
Heb al een injectiecleaner gebruikt maar dit heeft toen niet echt geholpen. Misschien had ik het meerdere keren moet doen.

Afgelopen week ben ik aan het denken gegaan en kwam er eigenlijk iets heel simpels naar boven in mijn hoofd, ik zeg altijd de basis moet goed zijn, goed brandstofmengsel en een juiste vonk icm een goede compressie.

Nu zal een motor met 40.000km geen problemen hebben met de compressie dus dat heb ik niet gecontroleerd ik ga er gewoon vanuit dat dit goed is.
Ontsteking had ik al vervangen. Dus blijft het brandstofmengsel over.

Een collega bedrijf van mij heeft een ultrasoon reiniger, dus ik mijn injectoren eruit gehaald en bij hem afgeleverd. Na een paar uur kon ik ze weer schoon en clean ophalen. Ik weer gemonteerd en een ritje gemaakt en er is nu een hele goede verbetering voelbaar. Ik moet eerlijk zeggen het is nog niet helemaal weg (waarschijnlijk door die tamoil benzine) maar ik vind het nu zeker binnen mijn marge.
Volgende week ga ik op vakantie en gaat de auto een fijne lange reis maken dus voor die tijd gooi ik hem nog vol met nogmaals een injectiecleaner en kan ie eens goed warm worden. En dan hoop ik dat het weg is.

Ik kwam hier eigenlijk op omdat deze auto nu 5 jaar is en nog maar 40.000km heeft gelopen dat is op jaar basis niet veel en zal dus veel stil hebben gestaan of kleine stukjes hebben gereden hierdoor vervuilen de injectoren zeer snel.

Misschien is het bij jou auto ook eens het proberen waard.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Edwin

Hallo Jeroen,
Bedank voor je uitgebreide reactie.
Vandaag ga ik de injectoren reiniger kopen. Hoop dat het werkt.
Wij rijden voornamelijk op B wegen en ik probeer toch wel op tijd te schakelen (lees: zuinig te rijden). Ik tank altijd V-power. Bp zit helaas niet bij mij in de buurt. Tamoil heeft ook super98. Maar dan lijkt me V-power toch beter.
Ik zal je laten weten of het goedje heeft gewerkt.


Edwin

Zo, het goedje zit erin. Heb op drie kwart tank V-power, een flesje Wynn's injector+plus+cleaner erbij gedaan. Heb gelijk maar twee flesjes gekocht. Deze gooi ik na de volgende tankbeurt erbij.
En nu maar afwachten.

Tedo

Volgens mij moet je het met ongeveer 20 liter benzine mengen voor het beste resultaat.
Driekwart tank betekent 45 liter.

korte

1 flesje op 20 liter, dan krijg je wel heel straf spul... Ik zou dan 2 flesjes op 2 tanken gebruiken. En als je dan toch de boel met middeltjes gaat reinigen dan ook een keer de motor flushen voor een oliewissel  !-! Maar kijk daarmee wel uit want met een flush mag je de motor niet belasten, gewoon bij je olie donderen en een kwartier laten draaien, alles eruit, nieuwe goedkope olie erin, het trucje nog eens herhalen en dan een goede (voor de motor aangegeven) olie erin. Ik gooi er zelf ook altijd nog een klein dopje TSL bij, de een zweert erbij en de ander moet er niets van hebben.... Zorgt voor een betere smering bij hoge temperaturen, legt als het ware een laagje over je bewegende delen.

Maar laat een flush wel altijd door iemand doen die er verstand van heeft, heb je een intern erg vervuilde motor dan kan er ook aangekoekte rommel loskomen wat op plaatsen gaat zitten waar je het niet hebben wilt.

Edwin

Wynn's geeft zelf een maximale dosering aan van 1 flesje per volle tank.
Daar houd ik me dan ook aan.

mark29

Wynns eens in de 10000 kilometer scheelt veel vervuiling.
Compressie gaat omhoog, kleppen minder vervuild. schonere verbranding enz enz.

A110

@edwin, ben benieuwd of het gaat helpen, laat het wel even weten. Je hebt het goed gedaan hoor. Deze tank gewoon leeg rijden en probeer niet nu het nieuw rijden aan te houden maar lekker in toeren gaan rijden zodat de vervuiling los komt en goed verbrand of afgevoerd word. Daarna tank vol gooien en het andere flesje erbij.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Edwin

Zal me wat sportiever gaan gedragen

Edwin

Vandaag weer getankt en nog een flesje Wynn's erbij gegooid. Heb het idee dat het hikken al iets minder is

Edwin

Tank weer bijna leeg. Vooral rond de 1900 tpm houdt de motor in alsof hij nog even naar lucht hapt. Denk dat door Wynn's een hoger resultaat niet meer haalbaar is.

Tedo

Wat zegt de (Renault) garage van dat inhouden? Wordt dat gezien als normaal of....?

mark29

Zover ik gehoord heb, heb er nog geen klanten over gehoord.
Collegas ook nog niet over gehoord.

A110

Bij mijn is het hikken helemaal verdwenen. Vorig weekend heeft de megane een fijne rit van 2,5 uur met 4 volwassenen en volle bagage gehad naar drente, met een injectiecleaner bij de brandstof. Donderdag getankt en weer richting Limburg gereden wat voor ons een rit is van bijna 2 uur.  Nu in Limburg op vakantie en ook hier maakt de megane weer de nodige kilometers. Ben er wel blij mee.
Hopelijk komt het bij jou megane ook nog goed en gaat het hikken ook over.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Edwin

Het is nog niet helemaal weg. Het lijkt of de motor zo rond de 1900tpm even naar adem hapt en dan wel gelijkmatig kan optrekken. Vermoed dat nog meer reiniger niet zal helpen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev