Advertenties


hikkende 1.2 tce motor

Gestart door Edwin, 31 juli 2015, 10:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Tijdens het optrekken loopt mijn 1.2 tce motor soms niet helemaal soepel. Hij lijkt wat te hikken.
Ik tank altijd Shell V-Power. Gisteren aan de diagnose gelegd maar daar kwam niets uit.
Iemand ervaring hiermee?
Verder een heerlijke motor waarmee ik, voornamelijk op b-wegen een praktijkverbruik van 1:15 mee haal. boordcomputer geeft 6.1l/100km aan.

A110

Ik zou eens BP ultimatie proberen en dan kijken of het verbeterd of weg is.
Shell V-power is namelijk geen octaan ron98 en de BP wel.

Het is het proberen waard.
Mijn eigen 1.4 TCe rijd er ook heerlijk op en de Clio van mijn vader die ook een 1.2 TCe heeft tankt dan wel bij Tamoil maar ook altijd de 98. Als er een keer 95 is getankt loopt hij voor geen meter.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

V-Power heeft in NL octaan 97. Omdat hier alleen 95 en 98 verkocht mag worden, gaat het dus door voor 95. In Duitsland heeft V-Power zelfs octaan 100. Misschien daar eens tanken als je een keer in de buurt bent?

Edwin

Bedankt voor jullie reacties. Zal het eens proberen. volgende week kom ik nog in Belgie. zal daar eens een hoger octaan tanken en kijken of er verschil is.
Zou met motortuning deze mankementen eruit te halen zijn?

matthew

Is idd metmotortuning eruit te halen.

Echter zeggen heel veel mensenbp ultimate tanken.

Ik tank altijd v poweren heb een poos ultimate getankd op aanraden van de tuner, maar daar liep de auto niet beter op.
Vind mijn auto's veel beter rijden op v power en is er zelfs nog iets zuiniger op ook dan bp ultimate.

Edwin

reactie gekregen van Unlimited tuning. Hij herkend de klachten niet terwijl ik op het forum veel herkenning hoor.
Twijfelt of met tuning de klachten weg zullen gaan. eerst 98 proberen als advies.
jullie horen van me of het werkt.

megcab2000 (Verkocht)

Ik zou het niet zoeken in de benzinesoort ,daar heeft de fabrikant rekening mee gehouden en het gaat hier toch om een 120pk motor en geen 200+ pk ?
Zelf rijd ik altijd op normale 95 met m'n vorige turbo- en huidige kompressormotor .
Ik zou het zoeken in vacuúmslangetjes rondom luchtinlaat of een bobine.
Megane is verkocht

Edwin

Heb er super plus 98 in gedaan maar merk geen verschil.
Bij fifth gear hebben ze ook een test gedaan en kwam V-power er als beste uit.
Daar wordt echter wel aangegeven dat V-power 98 zou zijn ipv 97. Wellicht een verschil tussen UK en Nederland.
hier de link naar die uitzending.
https://www.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc

Binnenkort eerst een beurt laten geven. bougies vervangen etc. Wellicht is het dan ook opgelost.
Bobine en vacuumslang rondom de luchtinlaat meld ik dan ook direct.

andere ideeen zijn altijd welkom

matthew

Wanneer hikt die precies?

Want de eerte 2a3 minuten vanaf koude motor hikken ze altijd. Dat is ivm snel verwarmen van de kat om zo aan de milieu normen te voldoen.


En na 1 x tanken ga je nooit verschil merken als je een probleem hebt in brandstofcircuit.
Daar zijn wel 4 goeie volle tanken voor nodig.

korte

Slecht werkende lambdasonde? Vieze injectoren? Een keer injectorreiniger door je tank mikken en kijken of het dan minder wordt... Kan vanalles zijn natuurlijk, slecht werkende bonines, slechte bougies of kabels maar ja dan verwacht je eerder dat ie op 3 poten gaat lopen maar verwacht niet dat het aan Ron 95 dan wel 98 zal liggen  :neen:

Edwin

Voor de helderheid heb ik het alleen over de "hik" momenten met warme motor. Het komt regelmatig voor bij vol gas en dan rond de 3500 tpm. Daarboven niet.
Dit motortje vind ik goed trekken bij lage toeren. Ik schakel vrij snel over en dan hikt hij niet.
Ik heb jullie punten opgeschreven. Dinsdag as heb ik een afspraak bij de Renault garage voor een beurt en zal jullie punten hierin meenemen.
Jullie horen van me op het probleem daarna is opgelost.

Edwin

vandaag mijn auto naar de Renault dealer gebracht. Toevallig krijg ik eenzelfde leenauto mee met 1.2Tce 115pk motor. Geen Gt-line maar wel een Bose uitvoering.
Motor loopt soepel. geen "gehik" gemerkt zoals in mijn auto. dus we gaan op zoek.

Edwin

Vandaag mijn auto opgehaald bij de dealer. O.a software update inspuiting uitgevoerd en daarnaast onderhoudsbeurt A+B, bougies etc.  Nu gaan testen in de praktijk. Binnenkort volgen mijn bevindingen.

Benjamin Renon

Ik hoop dat het na de update opgelost is voor je en weer een beetje kunt genieten van de wagen
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Edwin

nu een aantal keer gereden. Probleem van de hikkende motor is wel minder maar helemaal weg is het nog niet.
Er zit soms ook een trilling in de versnellingspook bij gas los laten? Is altijd al geweest. Nooit hinder van gehad dus eigenlijk nog niets mee gedaan.
mogelijk dus toch nog iets mechanisch. Ga er ook nog injectoren reiniger ingooien. Kan nooit kwaad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev