Advertenties


dump valve monteren,

Gestart door Rodney, 21 februari 2012, 17:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rodney

ik wil graag een dump valve monteren op me megane tce 180 2.0 16v,

maar wat heb ik daar allemaal voor nodig en welke valve is er voor mijn auto dan geschikt ?

en zijn er als ik er een geplaatst heb nog evt storingen of dingen die bij de renault garage aangepast moeten worden ?


zou een van deze 2 setjes passen en werken aangezien ze voor een rs gemaakt zijn ?

http://biesheuvel.nl/store/product/36545/megane_225_blow_off_valve_and_fitting_kit

http://biesheuvel.nl/store/product/36552/blow_off_valve_for_renault_megane_rs250

bedankt alvast,

matthew

Ik zou even specifiek informeren bij biesheuvel.

Rodney

#2
oke ga ik even doen  heb ik geprobeerd maar kunnen hem niet leveren!

zijn er nog storingen of dingen die ik tegen ga komen als ie gemonteerd is matthew ?

matthew

Nee,bij de rs in ieder geval nooit geen probleem mee gehad.

Christian de Vriend

Heb dit eens aan Jo gevragen,en komt er op neer dat je de bov kan monteren van een RS,dat maakt niet uit.
en het schijnt dat je een soort closed loop bov standaard gemonteerd hebt,dus systeem zal afgedopt moeten worden.

Mocht je nu,of ooit,intresse hebben in een afstelling (chippen) Doet fastchip ook de 180 tce motor,zeker op de dynodagen is de prijs aantrekkelijk.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rodney

#5
ik kan er niet helemaal uit je verhaal komen,kan je het mischien iets duidelijker uitleggen  :)

ik heb voorlopig effies genoeg aan de 180 pk ;) wil alleen nog een ander uilaat sisteem en verlagen en dan daarna mischien wel chippen

Benjamin Renon

#6
De meeste turbo motoren hebben een dumpvalve die de lucht terug de inlaat kant inblaast. Om zo de druk die de turbo heeft opgebouwd weer te gebruiken om de turbo sneller op te laten spoelen.
Als je een valve gebruikt die ook geschikt is voor een 3 RS dan zou dit bijna één op één moeten passen. Ik zie bijna op iedere site dat Forge een dumpvalve voor de RS levert.
In principe zou je verschillende merken moeten kunnen gebruiken, zolang je het benodigde materiaal creatief gaat gebruiken.

Klik de volgende link en vergelijk met wat jij ziet: http://www.forgemotorsport.com/media/FMDVRMA%281%29.pdf
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rodney

dankje benjamin !-!

ik ga het even bekijken of het op elkaar lijkt en dan bestellen !

nd-photo.nl

Wat Benjamin zegt, je kan niet zomaar een BOV monteren. Maat van me heeft een oudere Skyline en hij kan wel zonder problemen een volledige BOV monteren. Mn Seat 1.8T maakt gebruik van een luchtmassameter, als ik het goed heb begrepen kan je niet zomaar een BOV monteren, als hij afblaast weet de LMM namelijk niet meer hoeveel lucht er aanwezig is, waardoor je de kans loopt om (te) rijk te gaan lopen.

Oplossing in dat geval is om de LMM eruit te schrijven (uit je ECU). Forge heeft dat probleem "opgelost" met de Forge Split-R, die 70% recirculeert en 30% afblaast (in standaard stand). Hij kan echter ook 100% open of 100% dicht.



Waarschijnlijk zal je ook voor een een circulerende moeten gaan, waarbij er niets afgeblazen wordt in de atmosfeer. Bij monteren van een powerfilter zal je echter nog steeds de psssshhh horen die bij een turbo motor hoort. Forge is een gerespecteerde speler op dit gebied, de reden om het te vervangen is dat je na chiptuning de levensduur van de originele kunststof DV kan beschadigen, die is niet berekend op hoge boost waardes.

Succes en we zien de fotos graag verschijnen :)

Christian de Vriend

#9
hoeft niet enkel een gesloten systeem te zijn,als je de orginele er van tussen haalt
alles afdopt,kan je er vrijwel elke dumpvalve op monteren.

waarom zie ik dan bij elke rs op de testbank met dit systeem?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rodney

wat jij over je seat zecht klopt andy, een maartje van me had een cordoba 1,8t ook een bov gemoteerd en toen kreeg ie een motormangemant storing omdat hij ook een voledig afblies !

ik zie het al, voor me eigen auto ga ik wel even naar een bedrijf hier in de buurt die me wat meer er over kan vetellen ik weet wel aardig wat van motors maar meer diezel dan beziene :P  dan laat ik hun wel kijken wel sisteem het beste is voor mijnes !

evengoed bedankt allemaal foto's volgen wel ;)

nd-photo.nl

Citaat van: Christian de Vriend op 24 februari 2012, 10:41:15
hoeft niet enkel een gesloten systeem te zijn,als je de orginele er van tussen haalt
alles afdopt,kan je er vrijwel elke dumpvalve op monteren.

waarom zie ik dan bij elke rs op de testbank met dit systeem?

Denk dat de Renault ECU er dan beter mee omgaat dan de Seat ECU?

matthew

Bij renault geen enkel probleem.

Bij seat vw audi skoda heb je idd problemen met dit systeem.

Exeter

Het is eigenlijk heel eenvoudig... Heb je een luchtmassameter: geen dumpvalve steken...

Heb je dit niet zoals bv. RS dan kan dit zonder problemen  ;)

Mvg
D.

remcob

Iemand al een dump valve gemonteerd op Tce180?

Ben benieuwd, ik krijg komende week een GT en was even benieuwd of dit kan.
You can never be too Specialized!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev