Advertenties


Chiptuning algemeen

Gestart door Christian de Vriend, 10 januari 2013, 18:46:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Daarmee bedoel je fastchip,die doet niet aan sponsoring,en stelt voornamelijk nieuwe RS modellen af
aangezien de eigenaar in het buitenland woont,komt hij af en toe naar NL,dan worden er meestal
een paar zaterdagen gebruikt voor het afstellen,met tussen door een paar rollers.

komt er op neer dat de oudere modellen niet worden afgesteld,enkel de oudere sport modellen.

Mijn 16v kan fashchip niet afstellen,ik moet sowieso een stand alone gaan steken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Fubar (Marcel)

Van het RTC-forum

Citaat van: -jo-Hey Marcel,

de F7R kunnen we helaas niet doen omdat dit een gesealde unit is, daarmee doel ik op de ecu. Om hem programmeerbaar te maken moet hij open gemaakt worden en gesoldeert worden. Indien je dit wenst te doen moet je even contact opnemen met Jacques hier op het forum.

Grt, Jo
[/i]
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Christian de Vriend

die jaques doet dat dan denk ik,unlimited tuning waagd zich daar niet aan.

of als je mechanisch aangelegd bent,dan zet je de nokkenstrokken een verdeler kap
dan de kabelboom van een willie overzetten,met nog wat andere onderdelen,dan hang je daar
de ecu van de willi aan,dan is die wel makkelijk te chippen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Nu praten we over een phase 1 toch met een f7r motor?

Ik ben benieuwd of de phase II bijvoorbeeld wel mogelijk is?

Christian de Vriend

voor zover ik weet,zijn dat indentieke motoren,het is makkelijk
te achterhalen.

maak je ecu los
draai de ecu om
zit er een klep die er af kan,dan ff los maken,kijk je dan tegen
de elektronica aan,dan heb je geluk.
draai je de ecu om,en je kijkt tegen een rubber achtige substantie
aan,dan heb je pech,en moet er iets verzonnen worden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Motorcode van de 1.6 16v is k4m en die van de 1.4 16v is k4j

Ik ben wel benieuwd, even van het weekend zal ik kijken of dit zo is of niet!

-Jo-

#6
deleted, info te bevragen bij de "clubsponsor".


Dennis Postma

Beste leden.

Zoals jullie kunnen zien is hier een nieuw topic ontstaan over chiptuning.
Hier kan men eigen kennis en ervaringen delen.

Jacques

#8
deleted, info te bevragen bij de "clubsponsor"

Fubar (Marcel)

Citaat van: Fubar (Marcel) op  4 februari 2013, 09:50:17
Hallo Jacques,

het volgende:

Geachte heer/mevrouw,

We kunnen absoluut verbinding krijgen met de ECU, echter zijn sommige van deze computers dichtgegoten met giethars.

Hierdoor kunnen sommige auto's in de praktijk niet gechipt worden.

Wanneer de ECU niet is dichtgegoten kunnen wij hem tunen.


Ik heb de vraag ook al via Jo op het RTC gesteld>>


Subject:

mapping


Hey Marcel,

de F7R kunnen we helaas niet doen omdat dit een gesealde unit is, daarmee doel ik op de ecu. Om hem programmeerbaar te maken moet hij open gemaakt worden en gesoldeert worden. Indien je dit wenst te doen moet je even contact opnemen met Jacques hier op het forum.

Grt, Jo


Vraagje: hoe zit dat met een F4R motor? (2.0 16V, fabrieksopgave 139pk/103 kW).
Is hiervan de ECU ook 'dichtgegoten' en moet deze evt. ook opengemaakt worden voor 'soldeerwerk'?
Wat is jouw ervaring?
groet,
Marcel

Citaat van: Jacques op  4 februari 2013, 20:14:12
Marcel, Ik heb geen ervaring met de F4R. Heine Hut van RTC is er wel mee bezig. Wat wil je. Zit het blok al in een rijdende auto en wil je die chiptunnen? Of wil je een F4R standalone monteren in een willekeurige auto.
gr. Jacques

Citaat van: Jacques op  4 februari 2013, 23:04:46
Deze ECU heeft volgens mij gewoon OBD2 en kan geflashed worden. Er wordt dan geen chip vervangen, maar via en verbinding wordt het programma overschreven. Ik zou eens contact opnemen met Henk Dijkstra van www.fastchip.nl Hij heeft ook al meerdere Clio RS gedaan en daar zit ook een F4R blok in.
gr. Jacques

Citaat van: Fubar (Marcel) op  5 februari 2013, 09:25:36
Goedemorgen Jacques,

thnks !-! voor de info, de gedachten gingen voorgaande jaren -om in Goes alleen te rollen- ook al richting fastchip !-!
Ben heel benieuwd hoeveel pktjes er nog bij kunnen. Het blok (geen IDE dus) is nog zgan (net 65dkm) en is -tot nu toe- alleen door de Renault-dealert onderhouden (voor wat het waard is natuurlijk.... ;))

groet,
Marcel


Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

-Jo-

laat de "clubsponsor" maar antwoorden. Mijn antwoorden worden toch allemaal verwijderd. Als je iets wil weten ga je een pm moeten sturen of de vraag in het dynotopic op rtc stellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev