Advertenties


Welke soort openluchtfilter?

Gestart door Wessie, 8 juni 2008, 11:21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wessie

Goedemorgen allemaal!

Voor m'n 2.0 16v zoek ik een openluchtfilter. Eerst bij K&N gekeken maar deze heeft geen kit voor de 2.0 16v. Nu bij Green aan het kijken, maar daar staan 4 verschillende soorten voor mijn type motor. wat is nu het verschil? Staat geen info op de site verder..

1: Direct Intake kit
2: Speed Air
3: Speed Air Diamond
4: Speed Air Twister

1 is de goedkoopste, 2 iets duurder, dan 3 en 4..

Weet iemand wat het verschil tussen deze 4 is? Wil er graag een bestellen, maar wil wel een goeie dus waarmee ik qua geluid goed op vooruit ga!

Alvast bedankt voor de reacties!

Rik

Joey Voormolen

hallo ik heb sinds 2 weken nu de direkte intake ook van Green erop & geluid verschil is super.
& verschil weet ik ook niet echt alleen weet ik dat die duurdere er mooier uit zien
Lowered M3C GT

XiRo

Ik zit zelf te kijken of de "storm" filter van green op mijn 2.0 16v past. En dan met de extra slang erbij voor koudere lucht.
Volgens mij moet dat ook gewoon passen.

matthew

Ik zou voor de twister gaan,maar k&n heeft voor de 2.0 16 v wel een 57 i kit hoor. http://www.rbcartuning.nl/cmt/excel_upload/K&N%2057i%20Kit.xls

Wessie

Bedankt voor de reacties!

Matthew,

bedankt voor je antwoord! Waarom zou ik volgens jou voor de twister moeten gaan? Qua performance?? Dus er is wel een K&N beschikbaar voor de 2.0 16v, bedankt dat je het hebt gemeld! Heb zelf in ander lijstje gekeken maar stond daar niet bij.

Welk merk is nu aan te raden aangezien de K&N ook beschikbaar is? Is deze net zo goed als de Twister bijvoorbeeld? (wat is uberhaupt het verschil?)

Alvast bedankt maar weer!

Rik

matthew

#5
Een twister is meer een gesloten huis met direct een koude luchtslang er naar toe,je krijgt zo toch een mooi geluid en geen vermogensverlies door warme lucht die wordt aangezogen van de motor dit heb je bij een k&n kit nog wel.
Of je er echt vermogens winst mee zult uithalen zal echt minimaal zijn ik denk het niet maar dus wel een leuk geluid en geen verlies!

Volgens mij heeft Jan een twister kijk maar in zijn project.(let wel dat die niet zo glimt normaal deze is dacht ik gepolijst).

Wessie

Oke bedankt..

Nou is het prijsverschil tussen de 'gewone' intake kit van Green en de Twister wel erg groot. Mijn vraag was of het echt de moeite waard is om voor de Twister te gaan. Wat doet deze meer dan de intake kit van 145 Euro? (Twister 308 euro)

Rik

matthew

Je hebt bij een gewone sowiezo vermogensverlies daardat er warme lucht van de motor wordt aangezogen of het echt te merken is zal wel meevallen alleen als het echt warm weer is buiten.Verder vind ik persoonlijk de twister mooier,
Maar het als het alleen om het geluid gaat maakt het niet welke je neemt.

Christian de Vriend

Vorige week heb ik eens gekeken onder de motorkap van een 2.0 16v,als je het mij vraagt is het mogelijk om een filter achter je koplamp te monteren,met een buis er omheen (voor bescherming) zoals ik dat nu gedaan heb,op deze manier heb je goeie (koele)rijwind,en door de grotere buis er omheen,klinkt het toch ook beter,en zo blijft het filter lang schoon.

ik ga niet zeggen wat wel of niet goed is,iedereen heeft er weer andere ervaringen mee,persoonlijk verkies ik voor green filters,en maak de buizen zelf.de ene kiest voor alu buizen met rubberen slang als bocht,in mijn geval is dat andersom,slangen met canvas en 11mm dikke wand,en rvs buizen als bocht.

op deze manier ben ik super tevrede,als ik optrek hoor je hem eerst aanzuigen,dan komt de uitlaat er een beetje bovenuit,en naarmate die klimt in toeren,hoor je zowel filter,als uitlaat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Wessie

Nou ik ben eruit,

vanmiddag de Twister aangeschaft! Middendemper vervang ik ook en dan schijn ik een heerlijk geluid te hebben!!

Afwachten nog ff:D

Iedereen bedankt voor de reacties.

Rik

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev