Advertenties


Diesel blijft lang roken

Gestart door ForzaMollie, 22 juni 2008, 02:26:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ForzaMollie

Ik kom net thuis van een tripje Nijmegen. Onderweg op de A73 even wat gekkigheid uitgehaald met een vriend en de mégane (ph2, dti) eens flink doorgetrapt. Toen ik bij 195 in mijn spiegel keek zag ik dat de auto continu rookte, ook nadat ik het gas losliet en weer 130 ging rijden bleef het nog een hele tijd roken.

Is dit nou omdat er zoveel rotzooi in een uitlaat zit?? Of is/was hier meer aan de hand? Dat hij even flink rookt bij hoge toerentallen snap ik, maar zo lang??

Marcelo

wat voor kleur rook zie je ?
Is het zwart of Grijs/wit ?

Misschien je koppakking kapot gereden :?

ForzaMollie

Dat kon ik juist niet zien omdat het donker was... Maar bij een kapotte koppakking zou hij toch altijd moeten roken?

cabriolet


ForzaMollie

Citaat van: Mollie op 22 juni 2008, 10:19:48
Maar bij een kapotte koppakking zou hij toch altijd moeten roken?

Waar zou ik een kapotte koppakking aan kunnen herkennen buiten smurrie aan de olievuldop en in de koelvloeistof?

Laurens Klein

warm worden. dat de temp snel gaat koken.

Marcelo


ForzaMollie

Hij rookt bij normaal gebruik niet, en de temperatuur loopt normaal op en blijft stabiel.... Zou het dan toch de brandstofpomp zijn die verkeerd is afgesteld na het chippen?

Zal vanmiddag nog eens kijken als hij goed warm is en ik hem eens flink doortrek.

matthew

is gewoon allemaal roetdeeltjes waarschijnlijk.
Door het chippen ,er wordt dan te veel brandstof ingespoten dat dan niet kan worden gemengd met lucht en dat voert die zo af en daardoor gaat die meer roken.

ForzaMollie

Gistermiddag nog even naar de garage geweest. Hij verzekerde me dat als de koppakking eruit lag ik het allang gemerkt had.

Waarschijnlijk dus toch roet wat er nog in zat of toch een teveel aan diesel. Zou dit evt te verhelpen zijn met het opnieuw afstellen van de brandstofpomp?

matthew

Nee als de brandstofpomp verkeerd staat zou die nou ook niet lekker moeten lopen dus er is niks aan te doen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev