Advertenties


meer vermogen

Gestart door deWess, 27 juli 2005, 17:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van der Velde

Ik kan me herrineren dat die cup/rally megane's 200pk haalden uit een 16v blok. En daar zat naar mijn weten geen turbo in.

Jan van Heteren

inderdaad Erik deze hebben 200 + pk en hebben geen turbo.... Y
Meganomaniac

Tim_Coupe

Dat is opzich wel uitzonderlijk veel :)

Weet iemand wat er precies aan die motoren gebeurd is dan? Vind het wel interessant om te weten namelijk! :)

En is dit dan aan de wielen of aan de krukas?

Sjors

Chiptunen inderdaad. Op de volgende link kun je zien dat ze het zelfs met een 1.6 8v doen.

http://www.youtube.com/watch?v=Yhx68HAIfH4&mode=related&search=
Monte Carlo!! aan de Maas!!

JvE

Volgens mij kun je voor dit geld net zo goed voor de inbouw van een ander (sneller) blok gaan.
Die raceblokken worden onderhand na elke race uit elkaar getrokken, onderdelen worden vaker vervangen en/ of gereviseerd. Om dit met een straatauto te doen en te blijven performen is volgens mij niet te doen.

Ik weet niet wat de installatie van een turbo met de levensduur van je blok doet, maar ik betwijfel of deze vooruitgang van lange duur is...

Michel Cijs

Citaat van: Remko de W. op 17 april 2007, 21:43:42
mischien onze clubsponser mccsport eens vragen,
die hebben/hadden toch zo'n rallyding... ;)

ik heb het destijds gevraagd, maar heb toen gekozen voor de complete revisie; daar ik liever een betrouwbaar en snel blok had dan enkel een heel snel blok ;)

met aangepaste nokkenas en software van Renault Sport kom je op een 2000 euro en 180 pk. Carbonbox intake en goed uitlaat voor optimalisatie en dan heb je echt wel een super snel coupetje Y

Dirk Kuipers

Citeerweet niet wat de installatie van een turbo met de levensduur van je blok doet, maar ik betwijfel of deze vooruitgang van lange duur is...
Het zal nooit goed zijn, maarja. Je wilt wat toch? :P

CiteerVolgens mij kun je voor dit geld net zo goed voor de inbouw van een ander (sneller) blok gaan.
Sja, wat niet kan,..
Maarja, stel: Je vind het leuk om een turbo sound te hebben, en het lijkt je ook leuk zelf eens een turbo te bouwen op een motor. Dan is het toch hartstikkene leuk!

Maargoed, er is hier verder niemand die ervaring heeft met het bouwen van een turbo op je megane?

Timo Zuiderduin

Op het forum van Automaxx zijn enkele projecten te lezen van mensen die een turbo op hun Peug.206 blokkie hebben gebouwd.
misschien dat je via die topics aan meer info kan komen.

en tsja, de levensduur van je blok loopt wel een risico.
je zal zeker rekening moeten houden met meer onderhoud. maar indien je netjes warmrijdt en de motor netjes afkoelt na het rijden scheelt dat zowiezo een hoop.

Ik neem overigens ook aan dat je bij een dergelijk pakket ook allerlei aanpassingen voor het blok zelf krijgt. wellicht dat je van Elia hier meer info over kan krijgen. of probeer het anders via K-tec. Ik geloof dat 1 van onze clubsponsors de spullen van K-tec iomporteert in NL dus wellicht dat hun je ook verder kunnen helpen.

+ hou er wel even rekening mee dat je ook dingen als je remmen moet gaan aanpassen. (niet verplicht, wel verstandig) dat worden natuurlijk ook wel wat extra kosten!

LVD

Een goede kennis van mij heeft een Tuning bedrijf, en die heeft recentelijk een turbo kit op een Sport Spider gemaakt. Niet extreem hoog in druk, ongeveer 225pk heeft ie nu, maar hij is echt snel.
Het was de bedoeling om er ook 1 op mijn auto te gaan maken, maar dat plan zit nog even in de koelkast. wel over nagedacht om een Clio RS motor in de bouwen (200pk, kon er erg goedkoop aankomen toen), maar de motoren voor de clio zijn zo anders, dat het onbegonnen werk is.

Dirk Kuipers

Het is is ook mijn bedoeling een turbo erin te zetten die niet extreem hoge druk heeft. Eerst bv eens rijden op 0,5 bar.
Dan rij je toch nog een beetje safe voor je motor.

Ik ben al even wat info aan het verzamelen. Omdat ik een vrij grote motor heb (2.0 16v) moet er ook een aardig grote turbo op. Het probleem is dan dat je ook last kunt hebben van een te groot turbo gat. Een kleine turbo heeft hier minder last van.

Ik wil in principe eerst boven de 200 pk uitkomen. Daarna zien we wel weer verder.. :P

Alleen weet ik dus nog niet zo goed hoe ik het moet oplossen met de computer. Omdat hij dus niet gaat zuigen maar blazen.
Heb jij hier al over nagedacht? Of?

LVD

Waarom een grote turbo omdat je een grote motor hebt? voor lage druk werkt een relatief kleine turbo ook hoor.
het best kan je contact opnemen met Rica Engineering Enkhuizen (www.ricaenkhuizen.nl website is nog niet af, maar staat wel de contact info op....), zei kunnen je verder helpen.

Timo Zuiderduin

of je maakt er gelijk een twinturbo van  o-)

JvE

CiteerVolgens mij kun je voor dit geld net zo goed voor de inbouw van een ander (sneller) blok gaan.
Sja, wat niet kan,..
Maarja, stel: Je vind het leuk om een turbo sound te hebben, en het lijkt je ook leuk zelf eens een turbo te bouwen op een motor. Dan is het toch hartstikkene leuk!

Maargoed, er is hier verder niemand die ervaring heeft met het bouwen van een turbo op je megane?
[/quote]

Je moet sowiezo doen wat je zelf mooi vind en gaaf vind.
Binnen de RTC is mb carperformance (www.mbcarperformance.com) veel bezig met ontwikkeling op gebied van race en rally. Hebben zelf ook een turbo ontwikkeld (met name voor R5) wellicht kunnen zij je ook meer vertellen.

Dirk Kuipers

En weer even omhoog halen! :)

Veel mensen zeggen dat je andere nokkenassen moet nemen om meer snelheid te krijgen.
Alleen heb even zitten zoeken op internet, maar zijn er dan andere te krijgen voor een 2.0 16v?



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev