Advertenties


meer vermogen

Gestart door deWess, 27 juli 2005, 17:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Dat hoop ik wel. :)

Toekomstplan is om er van de zomer nog een turbo of compressor op te bouwen. :)

Patrick26

Er is altijd een merk of een auto die sneller is...ten eerste wat heb je eraan in nederland :q enik rij liever in een mooie wagen idd dan in een lelijke snelle

Michel Cijs

de 16v is snel

wat de kick blijft is dat het echt een motor is die je op toeren moet rijden. Onder de 4000 toeren kun je rustig rijden, daarboven trekt ie als de brandweer en maakt het een fantastisch geluid (zeker met een leuke in- en uitlaat ;))

Enige wat je kunt missen is het koppel onderin bij het optrekken, maar stoplichtsprintjes zijn minder belangrijk dan lekker vlot uit een bocht komen vind ik zelf. Wat een nadeel is van een hoge toerenmotor is dat je bij 120 al 4000 toeren draait dus dit is op langere stukken wat irritant (zeker als je dagelijks een diesel gewend bent)......

Maar 16v is ok Y

Dirk Kuipers

Ik rij liever in een mooie EN snelle auto! ;)

En Michel, Ook bij de stoplichten kun je die power boven de 4000 toeren denk ik aardig goed gebruiken! ;)
Maar inderdaad is het ook leuk om een bocht een beetje vlot uit te komen. :)

Citeerten eerste wat heb je eraan in Nederland
Sja... Dan kun je net zo goed in een deawoo matiz gaan rijden.. Die kan ook wel 120 rijden, en harder mag je toch niet...
Het is maar net wat je graag wilt. ;)

Eerst maar even afwachten of de auto morgen iets is. Als ik hem meeneem denk ik dat ik er van de zomer een compressor op hebben wil zodat ik ook in de lage toeren nog meer power heb! :)

zonnetje

CiteerSja... Dan kun je net zo goed in een deawoo matiz gaan rijden.. Die kan ook wel 120 rijden, en harder mag je toch niet...
Het is maar net wat je graag wilt.

Ja lijkt me wel wat, 4 turbo's per cilinder, uitgehoonde uitlaat,480 mm remschijven rondom en blazen met dat ding  :)

Patrick26

Kortom megane is gewoon het best

RaymondTroost

kzou dan voor een G-lader gaan... Maakt nog een leuk geluid ook :)

Wouter

Stoplicht sprint gaat ook goed hoor met 16v... als je in 1 vol doortrekt kom je daarna iedere versnelling in een gunstig toerengebied uit !-! Zo rijd je menig auto zoek... Tuurlijk er zijn snellere maar het is en blijft een leuke, snelle en lekkere auto om in te rijden.

@Michel: volgens mij draai ik pas 4000 toeren bij 140 Km p/u.... Kan het zijn dat sommige 16v's weer anders zijn afgesteld?
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Timo Zuiderduin

en tussendoor beetje double-clutchen om hem op toeren te hoduen natuurlijk!!

(ben ik blij dat ik maar 172pk heb op 1010 kilo  :D )

Wouter

hmmm je hebt natuurlijk altijd baas boven baas :D

Maar als je snel genoeg schakelt hoef je niet te dubbel clutchen hoor want dan zakken de toeren maar net tot aan het punt waar hij m in de volgende versnelling weer oppakt.
Moet je denk alleen niet te vaak doen want ik vraag me wel is af of het allemaal heel blijft op die manier... Maarja als het al 100.000km mee gaat zal het wel goed zijn :D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Michel Cijs

Citaat van: Wouter op 19 januari 2007, 12:59:46
@Michel: volgens mij draai ik pas 4000 toeren bij 140 Km p/u.... Kan het zijn dat sommige 16v's weer anders zijn afgesteld?

130/135 km bij mij, maar dat rij ik meestal waar je 120 mag dus vandaar ;)

Paul

De mijne draait ook 4000tpm bij 140km/h.
Er staat dat de 16v weinig koppel onderin heeft, maar dat is absoluut niet waar.
Dat lijkt misschien zo omdat de motor zo hard trekt boven de 4500tpm.
Het koppel merk je goed, als je 50km/h rijdt in 5 en dan gas geeft.
De 8v doet gewoon niks meer boven de 4000tpm, ook heeft hij een kortere overbrenging dan de 16v.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

RaymondTroost

al die pk's hier.. Zal ik is op gaan scheppen :P Nee ff serieus een Golf 4 tdi (rooie i) die rij ik weg met me 90 pk, terwijl de golf voor 110 opstaat. Het gewicht van een diesel is dus dermate groot, dat je minimaal 150pk diesel moet hbben wil je vooruit komen :)

is wel grappig:P zo heb ik nog een maatje die heb een Frod Eskrot 1.8 16v met 115pk geloof ik stnd en die hou ik ook bij tot de 150/160 (gelijk op)


dusse zo langzaam is de 1.6 nog nie 8)7

Timo Zuiderduin

heeft ook alles te maken met gewicht, bakverhoudingen, kwaliteiten v.d chauffeur, onderstel etc. etc. etc.


Stefan

op het juist moment en manier en snel schakelen kan ook een hele hoop bepalen.... Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev