Advertenties


meer vermogen

Gestart door deWess, 27 juli 2005, 17:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ForeverYoung

Bij de RTC zit een jongen met een 5 Alpine Turbo die er tegenwoordig een 1.6e uit de M?gane in heeft liggen, zelf een turbo erop heeft gefabriekt, en nog een hele rits aanpassingen volgens mij, stond laatst in de GTI Auto&Tuning of hoe heet dat blad, vermogen wordt geschat op 250 pk :D

kan de megane wel zwaarder zijn maar dan vlieg je die 5 zo voorbij  8)

linkje naar z'n topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12405&postdays=0&postorder=asc&start=0 beetje doorlezen en je komt wel tegen wat eraan veranderd is...

ForeverYoung

Citaat van: dennis op  4 januari 2006, 14:07:20
zou een 2.0 16v? met turbo een gtt5 er uit trekken


met turbo denk ik wel, zonder maak je weinig kans

Erix

Nee ik ben niet op mijn tenen getrapt ... dat lukt jullie niet...

Jeroen vd Belt ken ik wel... technisch erg slimme gast  :D en precies zoals je zegt is het een 5 Apline Turbo... een Renault 5 dus... zo'n ding wat niets weegt en dus wel vliegt.

Maar wat er veel vergeten is dat gewicht meer verschil maakt tijdens acceleratie dan die paar PK aan winst. Zo'n PK getal is maar een verhouding tussen het koppen en het toerental.
ZX-Audio · the finest audio products around

Paul

Een megane 16v is net zo snel als een standaard!! 5gtt .
De megane kan zijn vermogen beter kwijt op de weg en dat is zijn voordeel.
Het gevoel dat je in de gtt krijgt is gewoon super :D Hij voelt veel sneller aan.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Christian de Vriend

Citaat van: ForeverYoung (Edward) op  4 januari 2006, 14:43:12
Citaat van: dennis op  4 januari 2006, 14:07:20
zou een 2.0 16v? met turbo een gtt5 er uit trekken


met turbo denk ik wel, zonder maak je weinig kans

als je pas echt leuk wilt tunen met een 2.0 16v met tub,dan moet je alles aanpassen,je kan er wel een kit op gooien,maar het is er
niet voor gemaakt,dus zal alles sneller slijten.

als je dan toch met geld gaat smijten,neem dan een alpine,mischien zwaarder dan een gtt,maar als je hogere vermogens gaat krijgen
heb je het voordeel dat het achterwiel aandrijving is,oke.dit brengt ook weer de nodige problemen mee,maar dan krijg je het vermogen
beter op de weg.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Timo Zuiderduin

ik zeg 1 ding,.....

wil je power? dump je Megane en koop een Japanner met een Turbo of een Amerikaanse Muscle car!
5'jes zijn ook leuk speelgoed,.. je moet alleen wel van de looks houden,. ik ben er zelf niet kapot van maar ze rijden geweldig!! lekker stug geveerd en met een pittig blokje heb je echt het welbekende "kart"gevoel!!

maar goed,.. je kan ook de 2.0 16v met goedkopere aanpassingen voorzien van een wat beter vermogen.
hiervan valt wel het een en ander in de FAQ terug te vinden. maar een Turbo achteraf inbouwen is wel een grote investering.

je kan natuurlijk ook je volledige blok vervangen!! is natuurlijk ook wel een uniek projectje!! gooi je het Nieuwe RS-blokkie erin. of het Clio V6 blok!! maar dan moet je ook een diepe portemonnee hebben!!

Robin

Ik denk dat een megane met turbo zeker leuk is. Echter word het nooit een super snelle wagen daar zijn ze gewoon niet op gebouwd.
170 tot 200 pk is nog net te doen als je er echt flink geld tegenaan gooit maar daarna houd het toch echt wel op.
120 pk o.i.d daar is denk ik door wat kleinere ingrepen dan een turbo wel aan te komen in een 1.6e en dan dus ook leuk te houden.

Als je echt over vermopgens gaat praten 250+ dan denk ik toch dat de renaultjes afvallen.
Ik zou dan persoonlijk liever een 4 wiel aangedreven auto onder m'n r**t hebben (impreza , lancer evo ect)

M.V.G

Stefan

laten we het niet meer hebben over een coupe als we pratenm over veel vermogen nee idd.....
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dirk Kuipers

Ik haal dit topic nog maar eens naar boven. ik heb namelijk de volgende vraag:
Ik heb een 2l 8v en zou graag iets sneller willen. Kan ik hier makkelijk een 16v van maken door er eenandere kop op te zetten? Of moet er dan meer aangepast worden?
Als ik zie dat een 8v en 16v wel 30pk's scheelt zie ik dat wel zitten.

Dus mijn vraag: Kan ik gewoon van kop wisselen en is de motor verder gelijk? of is er meer voor nodig??
En wat kost zo'n kop ongeveer? Praten we dan over een bedrag van boven de 1000,- euro?

Ik hoop dat iemand mij advies geven kan.

Erix

Als je dit topic vanaf het begin leest (zoekend naar een post van Robert) dan kom je je antwoord vanzelf tegen ;)
ZX-Audio · the finest audio products around

Dirk Kuipers

Maar dat ging over een 1.6l motor. Is dit ook het geval bij een 2.0l motor?


Erix

Geldt hetzelfde verhaal... beide motoren zijn intern te verschillend onderling :(

Goedkoopste oplossing voor voelbaar meer power is NOS... alleen de vraag is dan meer of je dat wel wilt.

Van weinig €€€ naar veel €€€:

  • NOS
  • throttle-bodies
  • compressor/turbo

Elk hebben hun eigen voor- en nadelen maar als je echt serieus wilt gaan voor power zou ik zeker voor de laatste optie gaan. Aangezien de hoeveelheid lucht die de cilinders vullen anders steeds de limiet blijven. Bij een geblazen motor wordt uiteindelijk de interne cilinder temperatuur je limiet als je ver genoeg doorgaat.

Het 'probleem' of in ieder geval wat het meeste geld opslokt is het feit dat je een injectiemotor hebt waardoor je ECU steeds hergeprogrammeerd dient te worden. Ook als je met overdrukken gaat rijden (geblazen motor) dien je een andere mapsensor aan te schaffen omdat je huidige map sensor alleen onderdrukken kan meten. Dit herprogrammeren van een ECU is tijdrovend en kost dus veel rollenbank uurtjes die op hun beurt prijzig zijn.

Vind je deze coupe helemaal het einde dan vind ik zelf persoonlijk die moeite het uiteindelijke resultaat wel waard. Voor mijn megane zou ik het nooit over hebben omdat ik de auto als basis slecht vind maar dat is persoonlijk. Mijn paradepaardje is Mitsubishi Galant 2.5V6 24v waar een Eaton M82 compressor is opgezet. De mitsubishi ECU is vervangen door een UniChip welke vrij programmeerbaar is en er zijn 2 extra sproeiers geplaatst om de dorstige cilinders bij 4000+ rpm van voldoende brandstof te voorzien. Resultaat is wel 115pk en 170nm extra...
ZX-Audio · the finest audio products around

Dirk Kuipers

hmm. ok.
Jammer. :)

Ik hoopte er vrij simpel een behoorlijke lading PK's bij te kunnen krijgen.. Maar dat is dus niet het geval.

Om nu te gaan werken met turbo's is mij teveel. Ikzelf heb er niet voldoende verstand van dus zou ik het ook nog eens een ander moeten laten doen.

Bedankt voor de reactie.

Dirk Kuipers

Ik haal dit topic maar weer eens naar boven... :)

Ik ben nogsteeds aan het denken over meer PK's, en zou toch wel graag mijn auto iets sneller pimpen.
Ikzelf zat te denken aan een ander motorblok. Ik heb een 2.0 8v, maar een 2.0 16v is natuurlijk ietsjes sneller.
Ik heb alleen geen idee wat zoiets kosten moet.

Zijn er op dit forum al eens mensen die dit gedaan hebben? En wat was je hiervoor ongeveer kwijt?

Wat na het verwisselen van het motorblok een optie is, is er een turbo bij te zetten.
Ik zou daarom het liefst een 2.0 16v turbo in mijn coupe'tje hebben.

Een vriend van mij heeft nog twee dubbele webers liggen. Zal dit ook meer pk'tjes opleveren? Of is dit helemaal niet mogelijk??

Ik zou graag van wat mensen willen weten die hun meggie wat sneller hebben gemaakt, wat ze zo al gedaan hebben, en indien ze het willen vertellen, wat het heeft gekost.

Ik ben zelf niet in staat een motorblok te verwisselen. Vrienden van mij opzich wel, alleen weet ik niet of ik dit wel van hun vragen kan. Zijn er in Nederland ook bedrijven die gespecialiseerd zijn in het geven van meer PK's aan een auto? :) Zo ja, welke dan? Dan kan ik eens bellen / mailen aan wat voor prijs ik denken moet.

Ik hoop op een paar nuttige reacties.

Birt

Als geld geen rol speelt en je wil je huidige auto houden, dan kan je een 2.0 16v + Turbo erin leggen.

Speelt geld wel een rol, verkoop deze en koop een 2.0 16v of bouw een turbo op je huidige blok, wat ook behoorlijk in de papieren zal lopen, maar makkelijker te realiseren is.

Elia had ooit wel complete setups liggen voor een megane coupe, maar weet niet of daar ook de 2.0 8v stond. De 1.6e wel in elk geval en die kreeg er een 30 pk bij, als ik mij het goed herrinner.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev