Advertenties


meer vermogen

Gestart door deWess, 27 juli 2005, 17:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

EbOoZ

Dat zijn leuke verschillen ;D. Ach... vindt het wel best zo.
Als ik nog eens een nieuwe auto ga kopen denk ik wel om de power, dat was ik bij deze vergeten (was onder de indruk van de looks ;))

Timo Zuiderduin

Citaat van: Danny "EbOoZ" op 30 juli 2005, 21:30:39
Dat zijn leuke verschillen ;D. Ach... vindt het wel best zo.
Als ik nog eens een nieuwe auto ga kopen denk ik wel om de power, dat was ik bij deze vergeten (was onder de indruk van de looks ;))

En terecht, ik ben met deze wagen ook puur voor de looks gegaan en vanwege het open dak.
als ik er nu over nadenk had ik toen beter gelijk een 2.0 16v moeten kopen! maar ja,... 1.6'je rijdt op zich ook best wel lekker rap door.

Tuned

ik zal mijn vraag maar in dit topic stellen
om meer vermogen uit de megane te halen, en dan niet een hogere top snelheid maar meer koppel, zou een kompressor (supercharger) dan een optie zijn?

en is dat mogelijk op een kleinere megane motor zoals mijn 1.6 8 klepper?
wat ik al zeg het hoeft geen enorm toename van pk`s te zijn gewoon meer koppel zodat je sneller weg bent..
iemand hier ervaring mee en is dit net zo een dure grap als een turbo?

Timo Zuiderduin

ben bang dat je dan ook enkele aanpassingen aan je blok zal moeten doen.
zuigerstangen etc. zijn hier hoogstwaarschijnlijk niet tegen bestemd.

maar goed,.. I aint no expert. maar ben bang dat zoiets hoe dan ook een dure grap wordt!

Robert yellowDevil

#19
Citaat van: Meganez op 28 juli 2005, 17:40:23
Een 16v kop er op zetten? ;D


Dit kan niet, ivm de spoelpoorten van je koeling, en de aansturing van je nokkenas komt niet overeen met dat van een 8 klepper, en de gaten om je kop vast te bouten op je onderblok komen ook niet overeen.

lijkt mij dan, heb ook wel es geinformeerd naar een 16v kopje maar dat past gewoon simpel weg niet.


Een turbootje met lage druk is gewoon het makkelijkst, niet voor die super pk's, maar gewoon om wat meer koppel zodat hij wat makkelijker en smeuiiger door de versnellingen heen loopt en wat sneller weg is bij het stoplicht :D



Meganez

Citaat van: Dave op  2 januari 2006, 21:57:52
ik zal mijn vraag maar in dit topic stellen
om meer vermogen uit de megane te halen, en dan niet een hogere top snelheid maar meer koppel, zou een kompressor (supercharger) dan een optie zijn?

en is dat mogelijk op een kleinere megane motor zoals mijn 1.6 8 klepper?
wat ik al zeg het hoeft geen enorm toename van pk`s te zijn gewoon meer koppel zodat je sneller weg bent..
iemand hier ervaring mee en is dit net zo een dure grap als een turbo?

1. Ik vraag me af of je er de ruimte voor hebt..

2. Er moet zeker een hoop aangepast worden, en als je het goed wil hebben moet je wagen dan ook gechipt worden.

3. Je hebt niks meer aan je gas systeem omdat je verdamper het toch niet aankan om meer gas te leveren bij een hogere vullingen, uiteraard kan dit aangepast worden met een bijna compleet nieuw gassyteem helemaal afgesteld op jouw auto (chiptunen voor gas) grotere verdamper enz maar dan ben je nog eens 1500 euro extra kwijt..

En nut zal het wel hebben omdat je 1.6 constant over dat extra koppel beschikt, als je de juiste compressor hebt want vergeet niet dat een compressor ook vermogen nodig heeft. De compressor van een dikke mercedes heeft bijvoorbeeld minimaal 150 pk nodig om uberhaupt te kunnen werken

Jesse

Kijk anders is op deze site http://www.dp-engineering.nl/ doen ook veel Saxo's en Peugeot voorzien van een turbo.

EyesOnly

Een turbo kit voor de 1.6e is er wel maar daar hangt een prijskaartje van +?5000 aan :D

mickeynox

Dan kan je er beter gewoon een renault 5 gtt bij kopen  :)

EyesOnly


ForeverYoung

Megane 1.6 turbo zou wel harder moeten gaan dan een standaard 5 GT Turbo... een 5 GTT is een 1.4 met turbo, zou je de M?gane 1.6 turbodruk flink opschroeven dan ga je dus de 5jes voorbij denk ik..

Misschien als ik nog eens 5000 euro kan missen, leuk projectje >:D

Greencabrio

SK tuning installeert voor de 1.6 motors turbo's. Dit kost circa 5000,- euro afhangend van hoe je motor er aan toe is ivm bijkomende kosten. Wel wordt alles dan vervangen en wordt het blok volledig aangepast en afgesteld op de nieuwe pk's. Het gaat hier om een toename in pk's van 90pk naaaaaaar (tromgeroffel) 170pk...Alleen vertellen ze niet wat het verbruik gaat doen hahaha ;D

Erix

Citaat van: ForeverYoung (Edward) op  4 januari 2006, 12:48:14
Megane 1.6 turbo zou wel harder moeten gaan dan een standaard 5 GT Turbo... een 5 GTT is een 1.4 met turbo, zou je de M?gane 1.6 turbodruk flink opschroeven dan ga je dus de 5jes voorbij denk ik..

Misschien als ik nog eens 5000 euro kan missen, leuk projectje >:D

Haha.. zou je denken?! Je vergeet alleen dat een Megane bijna 2x zo zwaar is als een GTT. Hebbie een beetje natuurkunde gehad op school, koppel/massatraagheid/acceleratie enzo?... Daarnaast kan de druk van een GTT blok veeeeeeeeeel hoger dan die van jouw megane aangezien dat motorblokje is ontworpen voor zulke drukken... Owja, de laaddruk verhogen bij een GTT is gratis en blijft heel goed gaan (mits goed gekoeld en voldoende brandstof).

Mocht je toch zo ijdel zijn en zoveel geld in een Megane stoppen laat die GTT rijder dan ook zijn carburateur voor een injectie systeem vervangen (een fractie van het bedrag wat jij kwijt zult zijn). Zet je Megane er maar eens naast en kijk wie de uitlaatgassen inademt van zijn tegenstander....

Rijdt voor de grap eerst eens een keer met een fatsoenlijke GTT (laat staan een gekietelde, en nee ik stel de mijn GTT niet beschikbaar) en oordeel daarna nog eens.
ZX-Audio · the finest audio products around

dennis

zou een 2.0 16v  met turbo een gtt5 er uit trekken

EyesOnly

Citaat van: Erix op  4 januari 2006, 13:51:53
Haha.. zou je denken?! Je vergeet alleen dat een Megane bijna 2x zo zwaar is als een GTT. Hebbie een beetje natuurkunde gehad op school, koppel/massatraagheid/acceleratie enzo?... Daarnaast kan de druk van een GTT blok veeeeeeeeeel hoger dan die van jouw megane aangezien dat motorblokje is ontworpen voor zulke drukken... Owja, de laaddruk verhogen bij een GTT is gratis en blijft heel goed gaan (mits goed gekoeld en voldoende brandstof).

Mocht je toch zo ijdel zijn en zoveel geld in een Megane stoppen laat die GTT rijder dan ook zijn carburateur voor een injectie systeem vervangen (een fractie van het bedrag wat jij kwijt zult zijn). Zet je Megane er maar eens naast en kijk wie de uitlaatgassen inademt van zijn tegenstander....

Rijdt voor de grap eerst eens een keer met een fatsoenlijke GTT (laat staan een gekietelde, en nee ik stel de mijn GTT niet beschikbaar) en oordeel daarna nog eens.
Een trotse GTT eigenaar op de teentjes getrapt? ;)
Ieder z'n ding natuurlijk :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev