Advertenties


GT 205 EDC niet meer leverbaar

Gestart door PatrickN, 15 juni 2018, 18:49:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PatrickN

Hi allemaal,
Ik was serieus bezig met de eventuele aanschaf van een nieuwe GT 205 EDC als opvolger van mijn Megane 3 Coupe TCE 180.
Vorige week nog langs geweest bij de Renault dealer, nog over gesproken voor proeftrit.
Wat blijkt nu? De GT 205 EDC is niet meer leverbaar vanaf april 2018?
Ligt het aan mij of denkt Renault daadwerkelijk dat men dan 'maar' een RS moeten kiezen?
Het snelste model momenteel is de nieuw geïntroduceerde 160pk, welke geen optie is voor mij.

Wat bezielt Renault nu?

mark29

Vandaag was er een flink aangeklede rs afgeleverd bij ons. Toch een gaaf ding hoor.  Iets van 270 pk uit mijn hoofd?

mark

280pk en 390Nm, rijdt wel leuk.  :P

Heb jij al die ots van de rs op de koelvloeistofslangen al eens gedaan? Vond het wel een grappige ots haha.

Tedo

Er zijn weer nieuwe regels omtrent uitstoot e.d. Daarom worden ook veel modellen duurder binnenkort. Ik denk dat ze de GT wel gaan aanpassen aan die nieuwe eisen, en dan (bijvoorbeeld bij de eerste facelift) herintroduceren. Het gat naar de RS is veel te groot, zeker omdat daar (nog) geen estate van is. Afwachten maar.

mark29

Nee. Maar mijn collega de aflever monteur is wel heel de dag bezig geweest met dat ding. Oa ook alarm inbouwen etc.

mark29

Ik moet mij nog even verdiepen, maar begreep dat er in september wat dingen gaan veranderen inderdaad.

larsdijkstra

Renault bezielt helemaal niks. Als je goed opgelet had, heeft dit te maken met de invoering van de nieuwe WLTP test methode. Voor auto's die weinig verkocht worden, is het nu te duur om ook deze te laten testen. Elk afzonderlijk model moet door de mallemolen. Heeft niks te maken met pushen naar een RS. die is er als t goed is voorlopig ook niet... ;)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

adinsx

Bij de facelift gooien ze de 1.8tce er in met dan 225 pk oid en kun je weer wat fijns bestellen.

Wel balen voor je want mijn in februari geleverde Estate GT205 bevalt erg goed.
Overigens, staat niet ergens een mooi nieuw/voorraad of demo exemplaar?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

#8
Als ze de 1.8 tce met 225pk d'r in gaan leggen, dan gaat het gat met de RS wel weer heel klein worden.
Bijkomend gaat het dan niet meer zou moeilijk zijn om de GT te gaan tunen naar waardes van de RS, wat dus een groot nadeel gaat worden voor de verkoop van de RS.

adinsx

Was eerder bij de III ook al het geval hè. Sterker nog, het gat was kleiner. De Estate GT220 had 220 Ok waar de III RS er 250 had, later 265 of 275 voor de Trophy. Meen alleen wel dat de GT220 alleen als station leverbaar was waar de RS alleen als coupé er was.

Schijnt dat de Clio V RS ook de 1.8TCe krijgt trouwens, maar daar zal wel wat meer aan aangepast zijn dan alleen software matige terugschroeving.
Overigens, Peugeot heeft de 308GT nu 225 pk meegegeven, verwacht dat Renault dat wel volgt.
Maar goed, we zullen zien. De GT205 komt voorlopig niet terug lijkt me.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Tedo

Citaat van: adinsx op 16 juni 2018, 21:42:02
Meen alleen wel dat de GT220 alleen als station leverbaar was waar de RS alleen als coupé er was.

Dat lijkt zo omdat je die in NL het meest ziet. Maar je kon de GT220 in alle carrosserievormen kopen, zelfs als CC.

De Talisman heeft dat 1.6 TCe blok er toch ook in liggen? Hoe zit het daarmee dan?

adinsx

Zelfs als CC ja? Nee dat wist ik niet inderdaad.

Talisman heeft net als de Espace het TCe225 blok maar meende eigenlijk dat dit een 1.8 was?
Stond in Genève dit voorjaar maar ben er eigenlijk zo voorbij gelopen.

Edit: inderdaad 1.8tce225:
https://www.autoweek.nl/nieuws/nieuwe-benzinemotor-voor-renault-talisman/
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Tedo

Ik weet niet beter dan dat dit (ongeveer) dezelfde 1.6 turbo is als die in de Megane IV GT zit:
https://topgear.nl/autotests/renault-talisman-tce200-2015/?cookieaccepted=true

adinsx

Oh ik dacht dat je de tce225 bedoelde die ik de facelift toebedeel.

Klopt, de tce200 is hetzelfde als in de GT205, wellicht net iets andere mapping. Normale Clio RS heeft ook dit blok. Clio Trophy heeft 200 pk en wel mechanische wijzigingen.

Waarom de Talisman wel leverbaar blijft? Ik denk om het aanbod te blijven houden? Of misschien vervalt die ook nu de tce225 leverbaar is/wordt.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Tedo

Voor wie er nog een wil, de eigenaar van deze IV GT was 'm na nog geen 8.000 km al zat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev