Advertenties


Welk merk distributieriem is goed?

Gestart door Francois, 16 mei 2015, 21:22:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Hoi, kan iemand mij vertellen welke merken distributie riemen goed zijn?
Ik moet er een nieuwe op leggen samen met mijn nokkenas versteller.
Ik zie bij iedere verschillende merken. Bijv gates, bosch , febi enz.
Gates weet ik dat die goed zijn, maar iemand ervaring met bosch? En of febi?
Ik hoor het graag

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

#2
Gates is altijd goed.

Maar neem wel een set ket loop en spanrol.

Francois

Deze riem die er nu op ligt is 5000 km oud dus dacht zelf het hoeft alleen de riem.
De spanrol enz hoeft dan niet.
Weet iemandof bosch goed is? Die heeft mijn lokale onderdelen leverancier liggen maar ik heb nooit veel van bosch gehoord met distributie.

Christian de Vriend

niet? de spanning gaat er vanaf,en word erna de spanning op de lagers ook anders,
ik zou geen kosten besparen door alleen een riem te vervangen.

als bij mij de riem er af gaat (ongeacht de gereden km's) word alles vervangen,incl de kvs pomp.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jaspervh

Begin dit jaar heb ik bij mijn Megane ook de distributieriem vervangen. Hier is een set op gekomen van HP+.

Francois

Ok dank je wel allemaal.
Mag een slot op

Rob Bosman

Is 5000 niet een beetje erg weinig kilometers, wat is de oorzaak dat je hem nu al moet vervangen?

Francois

Mijn nokkenasversteller begon ratellend geluid te maken dus moest alles er weer af. Dat is de rede

duckie1098

Om nou direct alles te gaan vervangen na 5000 km?Kzou alleen de riem vervangen.Als je na 5000 km al wilt praten over het veranderen van de spanning van de spanner en speling op lagers, kun je beter elk jaar je motorblok kompleet reviseren lijkt me...
Maarja, ik weet er niet heel veel van, dussss....

Ik denk trouwens niet dat een bosch of febi zoveel slechter zal zijn dan een gates.

groetsels,

Ben

Christian de Vriend

#10
overdrijven is ook een vak  l- l-

Ik neem alleen geen risico om die paar centen,iedereen die ik ken,en regelmatig met
motorblokken bezig zijn,nemen geen risico om een paar tientjes.

voor een 1.6 16v ben je

enkel riem 44€
riem en spanrollen 88
riem,spanrollen en kvs pomp 130€

(mister auto)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

duckie1098

Mijn d-riem en alle rollen, spanner ed zitten ook zo'n 5000 km op mijn auto, maar stel dat de nokkenas-versteller kapot gaat, zou ik eerst de klep boven op de kop aan de distributie-kant vervangen en  olie verversen.ALs dat niet werkt, durf ik klakkeloos alleen de riem te vervangen.Het wordt een ander verhaal als de riem er 50000 km op zit.
Als de rollen, en spanners 160000 km mee kunnen, dan stelt 5000 km niks voor, maarja ieder zijn eigen...

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev