Advertenties


Sportuitlaat?

Gestart door huubM, 11 juni 2015, 17:16:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

huubM

Goeiedag,

na een aantal maandjes rijden met mijn 2.0 16v IDE Megane cabrio, wil ik toch eens gaan kijken naar een wat woester geluid/prestatie doormiddel van een sport uitlaat.
heeft iemand idee'n waar ik deze kan kopen, wat goede uitlaten zijn en wat voor de beste prestaties zorgt ook qua geluid?

groeten

Christian de Vriend

ik ben fan van Peco,sebring en ragazzon

Op dit monent rij ik rond met een sebring,met een simons middendemper
Lage toeren milde brom,trap ik hem op zn staart,dan gaat die roffelen en brulen.

Ooit zou ik weer een demper willen met een klep er in,dan ben je of heel stil,of is
het brullen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

Ik vind Whitehookers lekker klinken, diep, erg diep, alleen ze zijn best luid... (denk aan 90 db +)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

huubM

Hmm oke, aan wat voor prijs moet ik denken qua montage en de uitlaat zelf, en past elke uitlaat?
Krijg ik hier ook meer snelheid van? In pk's ?

Gr

Rob Bosman

#4
Hoeveel dB is eigenlijk toegestaan maximaal voor APK en meneer agent.

Spagetti spruitstuk de pijp naar beneden de katvervanger pijp naar achter en dan de keuze middendemper of 1 of 2 achterdempers.

Christian de Vriend

voor meneer agent moet de 1.6e 87 Db produceren bij 2500rpm

trust me,been there,done that.

1e boete was 150€,2e boete was 220€ 3e keer was herkeurimg RDW,en dat was 10 jaar geleden.

apk maakt geluid niet uit,als alles tot aan de eindemper maar gas dicht is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

huubM

hmm, dus ik moet een heel nieuw uitlaatsysteem aanschaffen?
heb weinig verstand van auto's vandaar de vragen! weet alleen dat ik gek ben van mijn megane.
of zou een andere einddemper het zelfde geluid kunnen produceren, en heb je hier ook meer pk's van?

gr

Willem

Een andere einddemper alleen is genoeg voor meer en beter geluid. Wil je echt pk's zul je van spruitstuk tot einddemper aan moeten passen.

huubM

en dan kom je al snel op 200+ euro gok ik?
heeft een sport-einddemper alleen de positieve gevolgen voor geluid? of vermindert dit juist prestaties?

gr

Willem

Als je vanaf het spruitstuk wilt zal je wel rond de 800 euro zitten voor een goedkoop custom RVS systeem.

Wat je ook kun doen is een spaghetti spruitstuk kopen +/- 350 euro, rond de 150 euro voor een goede katvervanger en een andere einddemper. Bij de einddemper hangt de prijs af van nieuw of gebruikt en welk merk. In ieder geval gaan de katvervanger en het spruitstuk je dan een vermogens en koppel winst geven.

Sportdemper zal de prestaties niet verminderen in ieder geval.

huubM

okee dan klinkt het toch alsof ik voor een andere einddemper moet gaan met een goed sierstuk erop,
heeft u enige tips of linkjes waar ik deze kan vinden specifiek voor mijn auto? (megane cabrio 1999 2.0 16v IDE)

gr!


Willem

Sportdempers vind je volgens mij niet op mister auto, ik zou als ik jou was eens op stroevemotorsport.nl kijken.

Rob Bosman

Google maar eens op tuning renault megane dan krijg je al de nodige linken of tuning sport uitlaat renaul megane.

O ja niet schrikken van de prijzen.

huubM

aha okee, ja 350 euro voor alleen sound is me denk ik net te veel.. met mijn koks salarisje.
iemand enig idee over deze?
http://www.cargoods.nl/shop/einddempers/2724-aanbieding-universele-dtm-sportuitlaat/

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev