Advertenties


Bluetooth streaming Megane 3

Gestart door dropkikker, 26 augustus 2016, 13:10:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dropkikker

Hallo,

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een Megane 3  TCE 180 uit 2009, wat rijdt dat fijn zeg! Ik heb nu een Megane uit 2005 met een 1.6 erin, maar die extra pk's merk je wel zeg  :q

Ik had echter een vraag welke de verkoper mij helaas niet kon beantwoorden.. Er zit een originele radio in met een cd wisselaar en standaard ingebouwde navigatie. Tevens zit er ook een carkit in, deze carkit kan mijn telefoon gewoon vinden en het werkt ook allemaal. Maar ik krijg geen optie te zien om de telefoon ook te verbinden als media apparaat, ik kan dus niet mijn muziek streamen over de bluetooth.

Wat er wil in zit onder aan afdekkapje is een tulp aansluiting om zo je telefoon nog te kunnen verbinden, maar dat zit je weer met kabels te kloten en dat wil ik dus niet meer :)

Is er iemand die weet wat door mede van mijn uitleg wat voor radio er in deze Megane zit en welke radio ik moet hebben waarbij ik wel kan streamen?

Alvast bedankt!

Groeten Mark

Pilow

Type radio weet ik zo niet. Ik heb dezelfde systeem in mijn megane 3, ook met navi en cd-wisselaar en tulp aansluiting. Bluetooth streamen is niet mogelijk bij deze modellen, wel bij de opvolger. Als je via je telefoon wilt luisteren heb je geen amder keus dan de tulp stekkers. Of een extern bluetooth apparaat aanlsuiten aan de tulpaansluiting die je ook als carkit kunt gebruiken. Of je zet al je muziek om naar mp3 en zet deze op 6 cd's en gooi ze in de radio.

Tedo

Volgens mij kwam die optie later pas. Bij die van mij kan het wel. Daar zit ook een USB aansluiting op, geen tulpingang meer. Ik weet niet of je een unit van een nieuwere III ook in een oudere kan plaatsen.

Marcel2.1

Er is ook een kastje die je op de aux kunt aansluiten en dan kan streamen.
Ik kwam een belkin aircast tegen. Zou een optie kunnen zijn.

Gr marcel

Nikk

Zelf gister voor het eerst FM transmitter geprobeerd die ik nog in de doos had liggen. Werkt prima en eenvoudig. Je zoekt de transmitter met de radio op. Slaat hem op in het geheugen. Dan bleutooth verbinding maken met je telefoon / tablet of wat dan ook met de FM transmitter en afspelen maar.
Dingen worden op internet vanaf een paar euro aangeboden. Die van mij was iets van 15 euro. Zit een USB laadpunt op en afstandbediening bij.

Wellicht een optie voor je
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev