Advertenties


Speakers vervangen voor + achter

Gestart door Svennemans, 28 mei 2014, 20:48:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Svennemans

Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen wat betreft het vervangen van mijn speakers voor + achter.
Ik heb sinds vorige week een actieve subwoofer van Pioneer gemonteerd: TS-WX11A. De subwoofer loopt ook over mijn speakers achter en bevalt uitstekend, alleen loop ik helaas tegen het probleem dat bij volume stand 20+ de speakers al beginnen te kraken. Zodoende is mijn zoektocht gestart naar nieuwe speakers.
Ik wil deze laten monteren door een car audio bedrijf.

Op fora heb ik al begrepen dat het niet slim is om voor een coaxiaal speaker te gaan, aangezien de radio dit niet trekt en ik weer krakende speakers krijg.
Vandaar dat ik ben gaan kijken voor een composet voor voor en coaxiaal speakers voor achter.

Mijn idee is deze combinatie:
Voor: Compo set Pioneer TS-G132CI
Achter: Pioneer TS-A1323i (coaxiaal, de wat goedkopere optie, denk niet dat ik achter krakende speakers zal gaan krijgen)

Mijn vragen:
- Wat vinden jullie van deze combinatie?
- Heb ik aan deze speakers genoeg of moet ik nog ringen aanschaffen wat betreft de inbouwdiepte? Ik weet namelijk niet wat de inbouwdiepte is van de speakers in mijn auto.
- Is het aan te raden om dempingtape te gebruiken? (of hoe dat heet... ben niet erg thuis in de audio).

Alvast bedankt!

Groeten,

Sven ten Dam

Martijn81

Ik heb deze combi:
Pioneer TS-A132Ci 300W
Pioneer TS-A1323i 300W

en dat gaat loeihard.

Je hebt plastic ringen nodig omdat de fabrieksspeaker en de standaard ring één geheel zijn.
Als je de fabrieksspeaker eruit trekt heb je dus een gat.

Dus je hebt deze nodig:
http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Megane-III-speaker-adapter-pods-Front-Door-speaker-fitting-rings-/181007053942

Let wel dat je de oude speakers eruit moet BOREN omdat ze vastgeklonken zitten (typisch..)

Svennemans

Top! Bedankt voor je reactie. Hier heb ik zeer veel aan. Ik heb de ringen besteld via de link die je beschrijft.

Nog aantal vraagjes.
Heb ik rubber isolatietape nodig of niet?
Hoe heb je het gedaan met je tweeters? Ik begreep dat deze setjes die wij hebben geen in maar opbouw tweeters zijn? Het liefst heb ik ze natuurlijk gewoon ingebouwd. Of gewoon orginele laten zitten..

Ik hoor nog graag je reactie, daarna zal ik ze gaan bestellen!

Gr

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev