Advertenties


Spraak Herkenning + functionaliteit telefoon

Gestart door leon1973, 8 januari 2014, 19:41:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Oh, je reageert net een paar seconden voor mij haha :p
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

leon1973

ja, ook bose. bediening ziet er het zelfde uit op tekst na. verder excact het zelfde.

wel een groot verschil in firmware versie's

adinsx

Ja viel mij ook al op! Wellicht dat die firmware aangepast is op de andere functie van de knoppen. Wellicht dat de dealer daarom ook zegt 'kan niet', maar dat is officieel natuurlijk. Die firmware kunnen ze er echt wel opzetten naar mijn idee...
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

leon1973

#18
Duidelijk is dat auto's uit het zelfde bouwjaar verschillende specificaties hebben. Deze uiten zich voor de radio/telefoon in de bedieningshandel achter het stuur. Ik heb echter sterk het vermoeden dat het verschil tekstueel is. De handels zijn qua uiterlijk het zelfde, ik verwacht dat de aansturing van dit knopje gewoon aangestuurd wordt door de firmware!

wanneer ik dit van de dealer weet, meld ik dit op het forum (volgend weekend).

Wat mij wel opvalt is dat er enorm veel renault 2013 modellen op de weg zijn. Dit is natuurlijk niet zo heel gek voor een belasting technische aantrekkelijke caravan trekker!

Het opvallende is dat er maar heel weinig reactie komt op het functioneren van de telefoon functie.

alle Modellen 2013, in ieder geval tot augustus (dank Adinsx) moeten tegen het zelfde de zelfde hinder oplopen!!

Ook lijkt het er op dat er geen berijders zijn die 'spraak herkenning' hebben, terwijl dit er wel op moet zitten!

leon1973

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of er nog meer mensen zijn die de omschreven zaken herkennen!

  • ontbreken spraak herkenning
  • niet functioneren van de stuur bediening
  • oude firmware versie, First 2.2.0.19 Premium ipv first 3.0.24 in de versie welke 3 maanden later op de weg komt
Ik wil mijn bevindingen eerst even kenbaar maken aan de dealer, zodat ik niet weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd.  l-
Ik hoop dus op nog een paar reactie's.

Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat mijn stuur bediening niet naar behoren werk!

Rayman

Ik heb even gekeken maar heb met geen mogelijkheid iets gevonden waar ik spraakherkenning mee zou kunnen activeren. Bediening is net als de foto's van een pagina terug.

Heb overigens een GTline aug 2012

leon1973

De verhalen over de radio/carkit lopen zo uiteen dat het bijna niet meer te volgen is. Ik begrijp van de dealer dat de radio/carkit en de stuurbediening van de 2012 modellen dusdanig uitgebreid waren dat juist hier heel veel klachten over binnen kwamen. 2012 modellen zouden dus een veel uitgebreider systeem moeten hebben 8)7

met het 2013 model hebben ze dus getracht de bediening van de telefoon te vereenvoudigen. In mijn beleving door alle functies weg te nemen, ook een vorm van vereenvoudigen.

Gek genoeg doen zowel de dealer als Renault Nederland meer moeite om te zorgen dat ik een wazig antwoordt krijg met als doel, maar niet in actie te hoeven komen, in plaats dat ze op zoek gaan welke mogelijkheden er wel zijn.

In de brochure staat bij de radio functie op pag.24
" R-PLUG & RADIO+Het nieuwe aanbod aan radio's biedt
verschillende connectiviteitsoplossingen voor mobiele apparaten: een USB- en 3,5mm jack-aansluitingjack
voorin en geïntegreerde Bluetooth®-functionaliteit voor draadloos bellen, met spraakherkenning en audiostreaming."




leon1973

Inmiddels is er wat meer bekend over het type radio welke in mijn uitvoering zit. Het gaat volgens de dealer om een 'Radio 44 A First V3' voorzien van software versie First 2.2.0.19 Premium.

Dit is ook meteen alles wat ik weet. Of er in de later uitgeleverde versie een andere radio zit? (visueel in iedergeval niet)

en of de software versie up to date is weet ik dus ook niet. Hoewel de dealer best bereid willend is, is het alleen zo moeilijk om een antwoordt op de vraag te krijgen!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev