Advertenties


wie heeft er een bose edition?

Gestart door Toolman, 3 juni 2012, 18:46:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toolman

Hallo,

Sinds vrijdag hebben wij een nieuwe megane Bose edition.
Wat mij nu opvalt is dat de plek waar ik de usb en aux aansluiting verwacht had, er nu een blind plaatje zit. De aansluitingen zitten nu rechtstreeks op de radio.
Ook kan ik alleen maar bass en trebble instellen. In het boekje lees ik echter dat je bv het optimaal kunt instellen voor allleen de bestuurder of voor de hele auto. En zijn er vooringestelde klankinstellingen, deze heb ik ook niet.

Allleen bass en trebble voor een bose edition vind ik wel wat magertjes.

Heb ik misschien de verkeerde radio gekregen? Hebben andere gebruikers deze instellingen wel?

Alvast bedankt!

Gr,
Sander

Roeland75

Je heb de fase 2012 radio.... Stuk beter carkit:-)
Voor de instellingen denk dat er meer kan... Ga er eens lekker mee spelen, kom je vast meer tegen!

Toolman

Ik speel er al het hele weekend mee en het enige wat ik vind zijn bass en trebble.
Had er meer van verwacht mbt de instellingen.

stanratterman

Klopt, ik kom ook niet verder dan bass en treble, maar moet zeggen dat het geluid prima is!

Virode

ik hoorde dat Bose beweert dat de kwaliteit zo goed is, dat er geen verdere instellingen nodig zijn! dat zou dus goed kunnen kloppen. ook ik heb ze niet gevonden. wel kan ik balance en fader inregelen.

grt

Toolman

Ok dat is helder dank jullie wel! Vind alleen de bas een beetje overheersend en moeilijk regelbaar.
Maar hebben jullie dan ook zo'n raar afdekkapje achter je bekerhouder zitten?

Gr,
Sander

stanratterman

Raar afdekkapje?
Als jij dat scharnierende klepje bedoelt, daarachter zit de plug in voor een USB stick, heb er een mini usb  in zitten met mijn favoriete muziek, dan kan hij gewoon weer dicht terwijl het stickje erin zit!

Toolman

Ja een kapje (geen klepje) als ik dat eraf haal heb ik een gapend gat.

stanratterman

Ok, misschien is dat omdat bij jou nu de Usb poort rechtstreeks op de radio zit, hebben ze dat veranderd waarschijnlijk, die van mij is van Januari 2012, nog zonder LED dagrijverlichting. Vind het echt een super auto, een genot om in te rijden!

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Toolman op  3 juni 2012, 21:49:55
Ok dat is helder dank jullie wel! Vind alleen de bas een beetje overheersend en moeilijk regelbaar.
Maar hebben jullie dan ook zo'n raar afdekkapje achter je bekerhouder zitten?

Gr,
Sander

Misschien staat bij jou loudness aan,zet dat eens uit,dan is het allemaal veel beter in te regelen. (btw hoor juist vaak dat er veel te weinig bass in de auto's standaard zit)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

therion

Ik heb het idee dat de Bose radio de bass/treble instellingen niet onthoudt als je de radio uitzet. Hebben meer mensen hier last van?

De radio onthoudt wel de ingestelde waardes, maar het lijkt erop dat deze pas 'actief' worden als je via het instellingen-menu naar de bass/treble optie gaat, want op dat moment hoor je ineens duidelijk verschil in het geluid.

Ik moet het nog eens testen of dit ook gebeurt als je de radio niet helemaal uitzet, maar op pauze bijvoorbeeld. Nadeel daarvan, vind ik, is dat de radio gelijk aangaat op het moment dat je de auto start.
Renault Megane RS 265 cup

Toolman

Bij mij worden de waardes wel vastgehouden, ik heb daar geen last van.

@RoadKill, waar zet je de loudness dan uit/aan, heb ik nog niet kunnen vinden?

therion

loudness is niet beschikbaar op de Bose radio...

Op het autoweek-forum zijn meer mensen die last hebben van het niet onthouden van de bass/treble instellingen.  De instellingen 'springen' ook weer goed als je even het volume aanpast  8)7   
Renault Megane RS 265 cup

Roadkill (Michiel)

Huh geen loudness? Niet dat ik nou verstand heb van de standaard audio van de MegIII,maar dacht dat elke radio Loudness had (al zet ik het altijd standaard uit,vind het namelijk geen gehoor :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Toolman

Dealer maar een gemaild en deze vertelde dat de radio zelf alles regeld dat je je daar niet druk over hoeft te maken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev