Advertenties


Map versie 2016/12 in 2018

Gestart door haelewyn, 6 maart 2018, 04:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marcelca

Heb ook al een keer gehad dat ie niet wilde installeren in de auto gelijk, bij mij was de oplossing:

- usb stick opnieuw formateren ( fat32 )
- fingerprint er opnieuw op
- usb stick in comp en kaart opnieuw downloaden

Toen ik opnieuw usb stick in auto deed werkte het wel dus denk dst het af en toe misgaat bij de download

knight-rider

De update van de software was perfect en snel verlopen, geen enkel probleem.

Dan de stick formateren, fingerprint en de kaart proberen te downloaden.
Alles verliep goed, tot er op het einde een foutmelding kwam en een deel van de gedownloade bestanden terug verwijderd werden.

Dan maar opnieuw de stick geformatteerd, terug naar de auto voor de fingerprint en opnieuw beginnen met downloaden.
Eindelijk, download gelukt, dus ga ik naar de auto, steek de stick in, maar doet niks.
Haal de stick er even uit en probeer nog eens, de installatie begint dus ik ga een ritje met de auto doen.
Op het einde van de installatie krijg in een foutmelding en de-installeert hij het geheel opnieuw.


Ik kan dus terug van voor af aan beginnen, zal voor één van de volgende dagen of weken zijn, want momenteel heb ik weer geen tijd meer. 

haelewyn

Neem eens een andere USB stick. In het verleden heeft mij dat voor andere toepassingen ook nog geluk gebracht / geholpen.

knight-rider

Kleine update:
Sinds de nieuwe software d'r op staat zijn de problemen met de digitale radio opgelost.
* Geen zenders meer in de lijst die niet meer bestaan
* Eindelijk de naam van de artiest en het nummer op het scherm.
* ...

Nu nog de nieuwe kaart d'r op krijgen, ga dadelijk nog eens een poging ondernemen denk ik.

knight-rider

't is in orde, de nieuwe kaart staat er nu ook op.

D'r zat een fout tussen de gedownloade bestanden, deze handmatig verwijderd en de installatie ging zonder probleem.

marcelca

Top, dan ben je weer up-to-date  :)

haelewyn

#51
Ik zit nog met de software 2.2.18.590. Gisteren even bekeken. Daarvoor was ik het altijd al vergeten te doen.
Zal de software update eerstdaags ook eens aanpakken. De kaart die ik op r-link store zie is nog altijd die van 2016-12.
Mijn abonnement op kaarten is voorbij. Ik denk bijgevolg alleen de software te gaan aanpassen.
Ik ben eens nieuwsgierig of het nog  regelmatig verbeterd gaat worden. Tot nu toe komen er blijkbaar toch wel redelijk regelmatig updates. Eigenlijk ook wel nodig want er zitten nogal wat fouten in het systeem die bij een simpele gebruikstest na 24 uur al hadden moeten zichtbaar zijn voor de fabrikant.

haelewyn

Geprobeerd om de update er op te plaatsen. Niet gelukt .. 
Ik kreeg eerst de melding dat er een nieuwe update werd aangetroffen op de stick, dat het systeem een aantal keren zou herstarten, etc...
En dan na een herstart kreeg ik de melding dat er een fout was met de update en dat de oude versie behouden was gebleven.
Ik kan weer nog even aan de slag precies :)

Daarna geprobeerd om de kaartupdate uit te voeren naar 2016/12 omdat er nog 2016/6 op staat. Daar zegt de RLink dat er geen mediabestanden op de stick staan.
Die ga ik nog wel eens opnieuw installeren en daarna zien we weer..

In de installatiegids (downloaden op de webpagina, link Marcelca ) en op de webpagina zelf staat een telefoonnummer bij problemen. Misschien een ideetje voor morgen..

hko

Ik heb vandaag ook een stap gewaagd in de Rlink update slangenkuil. De toolbox gaf aan dat er een update was van de kaarten 2017-06 deze op de USB gezet. Maar in de auto geeft hij een "unsupported voice" melding. Als ik dan op OK druk, blijft hij voor mijn gevoel oneindig op installatie voorbereiden hangen.

Of heb ik gewoon te weinig geduld? 

knight-rider

Duurt wel even voordat hij vanaf het voorbereiden verder gaat naar de volgende stappen.
De volledige installatie nam bij mij ongeveer een half uurtje in beslag.

adinsx

Inderdaad, gewoon een flink blokje om gaan rijden van 30-40 minuten. De eerste vijftien tot twintig minuten denk je dat er weinig gebeurt, daarna gaat het best snel.
En die melding 'unsupported voice' leek op een windows-melding denk ik? Die had ik ook. Na installatie overigens niets van te merken.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

lando1971

vandaag ook maar eens de software update uitgevoerd.  duurde ca 5 minuten.
Verschillen heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar misschien komt daalder nog als ik er meer mee bezig ben.

Alles weer up to date nu.

knight-rider

De software update maakte bij mij ook niet zoveel verschil uit, toch niets wat ik direct kon merken.


Ik heb wel nog een vraag die hierbij aansluit, wat gebeurd er na zo een kaartupdate met de oude kaart, word die dan automatisch van de R-link verwijderd of blijft die toch nog ruimte op het systeem gebruiken?

haelewyn

#58
Ik heb gisteren nog naar de versie van de kaart aan het kijken geweest.
Ik zag daar dat ik als basisversie de kaart van 2015 heb in mijn auto (vergeten of het van begin of half / eind 2014 was), daarna van elke update zie je een file erbij staan. In mijn geval waren er files te zien van 3 updates.

Ben er bij gekomen door te starten met deze info :

Waar kan ik zien welke kaartversie ik heb?

In de auto : MENU  ///  Navigatie >  geheel rechtsonder icoon "Lijst" > Kaartversie > zie de informatie onder "Extra content".


By the way : andere info die ik terugvond doet mij vermoeden dat, na het verstrijken van de gratis updateperiode, ik misschien er geen nieuwere kaartversie meer kan bijplaatsen, zelfs al heb ik die versie eerder al gedownload.   Oeps..

Waar kan ik zien wat de laatst beschikbare kaartupdate is?

R-Link 2 heeft standaard 12 maanden Map Update Service (MUS). Na deze periode kunt u de apart beschreven procedure voor updaten volgen. Deze verloopt door met uw usb stick in te loggen op de R-Link Store. Na de eerste 12 maanden verschijnt er in de auto een melding in het scherm wanneer er een systeemupdate beschikbaar is. Deze melding wordt zichtbaar gemaakt bij het I- tje bovenin het scherm (Info). De update kan vervolgens worden gedownload via de R-Link Store.


Toch maar nog eens proberen   8)7

hko

Citaat van: knight-rider op 22 april 2018, 22:37:31
Duurt wel even voordat hij vanaf het voorbereiden verder gaat naar de volgende stappen.
De volledige installatie nam bij mij ongeveer een half uurtje in beslag.


Citaat van: adinsx op 23 april 2018, 09:46:43
Inderdaad, gewoon een flink blokje om gaan rijden van 30-40 minuten. De eerste vijftien tot twintig minuten denk je dat er weinig gebeurt, daarna gaat het best snel.
En die melding 'unsupported voice' leek op een windows-melding denk ik? Die had ik ook. Na installatie overigens niets van te merken.


Bedankt voor de hulp, vandaag is de kaart update inderdaad gelukt in ongeveer 40 minuten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev