Advertenties


xenon koplamp

Gestart door bloky, 13 september 2015, 16:58:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bloky

Ik vraag me af welk type xenon lamp er nu eigenlijk in de renault megane zitten,
ik vindt de kleur niet zo mooi ik denk dat het 4300k is
heb eens men koplamp ooit los gemaakt en de kap eraf gedaan en zag direct de ballast zitten..
nu is men vraag zou deze zelf te vervangen zijn want moest deze ooit kapot gaan dat ik geen gehele nieuwe koplamp moet?
en welk type lamp dit juist is? h7? d1s of d2s?
wil er graag 6000k laten insteken dan, is iets mooier wit ook
http://www.conrad.be/ce/nl/product/842269/Philips-Xenon-BlueVision-Ultra-D2S-koplamp-85-V-12-V-85-V-1-stuks-P32D-2?ref=list

mark

Met 6000k kom je een beetje met de apk in de knoei.
Als die lampen een beetje blauw uitvallen is het een afkeur punt.
Ik heb zelf 5000k lampen, deze geven mooi wit licht.  !-! Deze lampen komen wel moeiteloos door de apk.  ;)

korte

6000 neigt inderdaad al meer naar een blauwe gloed, zelf heb ik ook 5000 en dat is zoals mark zegt echt de beste benadering van wit (4300 neigt weer snel naar een gelige gloed).

Willem

Ik heb ook 5000k, hiervoor 6000k beide geen problemen mee gehad maar ik vind persoonlijk de 5000k toch het mooiste.

Blanca

OMG

Ik heb van mijn leven nog nooit van deze lampen gehoord, maar schijn ze wel te hebben in mijn net nieuw aangekochte auto. Ik weet het omdat ze dat mij vertelde waar ik hem/haar kocht. Ik kan natuurlijk ook het verschil zien van wat ik ooit als oeroud had, maar wat in God's naam is het verschil tussen 5000 en 6000? Hoe kan ik dat als leek zien?

Ik heb de mijne gekocht met een nieuwe APK, dus moet het toch goed zijn wat ik heb? Toch? Wat is eigenlijk het verschil van Xenon verlichting en dat waar we het altijd mee gedaan hebben?

8)7

jarno27

Het lichtbeeld 6000k is heel fel bijna blauw licht.
En alles daaronder 5000k wit licht  en 4300 k geel achtig licht
Geven meer lichtopbrengst dan normale lampen van vroeger

Blanca

Citaat van: jarno27 op 13 september 2015, 18:24:14
Het lichtbeeld 6000k is heel fel bijna blauw licht.
En alles daaronder 5000k wit licht  en 4300 k geel achtig licht
Geven meer lichtopbrengst dan normale lampen van vroeger

Volgens mij heb ik blauw licht. Maar dat kan ik dus niet daadwerkelijk weten eer ik ze er uit haal en echt bekijk?

Zoek ik nog ff op  :)

korte

Daar hoeven de lampjes er niet direct voor uit hoor  ;) zet ze eens aan in het donker en laat ze even opwarmen. Als je dan een blauwe gloed hebt is het al snel 6000k zijn ze echt wit dan is het 5000k en ogen ze wat gelig dan zit je op 4300k.

Blanca

Citaat van: korte op 13 september 2015, 18:52:34
Daar hoeven de lampjes er niet direct voor uit hoor  ;) zet ze eens aan in het donker en laat ze even opwarmen. Als je dan een blauwe gloed hebt is het al snel 6000k zijn ze echt wit dan is het 5000k en ogen ze wat gelig dan zit je op 4300k.

In het donker en opwarmen. Ok  :police: Zal eens wat gaan experimenteren hier  o-)

jarno27

Haha niet zo ondeugend he we hebben het hier over je koplampen  :D
Van je auto

Blanca

Citaat van: jarno27 op 13 september 2015, 19:03:55
Haha niet zo ondeugend he we hebben het hier over je koplampen  :D
Van je auto

Daar heb ik het toch ook over?  8)

korte


mark


Stefan

Ojee.
Er is een vrouw actief op het forum "schaars" hier natuurlijk :D
Dan worden de mannen altijd wat "losser"  8)7 :q
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev