Advertenties


1.4tce direct of indirect ingespoten

Gestart door Leemhuis, 11 juni 2020, 19:07:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leemhuis

Even een vraagje,

Mijn zoon overweegt een Megane 3 op bezine uit 2010/11 te kopen.
Nou lees ik op het forum vaak negatieve verhalen over de direct ingespoten 1,4 en 1.2 tce.
Zijn alle 1.4 tce direct ingespoten? Ik staat mij vaag bij dat de eerste 1.4 nog indirect ingespoten was. Klopt dit?, en zo ja, zijn deze  betrouwbaarder? En in welke jaargangen zitten die dan?

Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

Felix

Als je dit filmpje bekijkt zie je rond 37 seconden hoe de inspuiting werkt. Het is niet echt de klassieke monopoint injectie waarbij de injectoren in het inlaatspruitstuk zitten, maar ook niet direct in de verbrandingskamer gespoten. Het zit er blijkbaar een beetje tussenin 8)7



Voor zover ik weet zijn al die 1.4 tce's hetzelfde en kan je ze beter laten staan :)

f1team

Ik heb pas een megane coupe 1.4 tce uit 2010 gekocht .Ik heb er verder geen verstand van maar hij rijdt verder heel goed Dus ik zou niet weten om zo auto niet te kopen .Dus zeg het maar ?

mark29

Er is een zoekfunctie.

Direct ingespoten is in de verbrandingskamer.
Indirect is VOOR de inlaatklep in gespoten.
Bij indirect komt dus de benzine langs de inlaat klep waarmee hij automatisch ook de inlaatkleppen schoonhoud.
Wat bij direct niet is, waardoor je dus vervuilde inlaatkleppen krijg t en de motor gaat inhouden, hikken etc
Vroeger mitsubishi gdi ellende, renault ide etc en niks geleerd, ze doen het weer.
Goed voor de garages die mogen weer gaan kleppen reinigen met granulaat.

Leemhuis

Ik weet wel wat het verschil tussen direct en indirect ingespoten is. Ook weet ik dat direct ingespoten motoren sneller last van vervuiling hebben.
Wat ik graag nog zou weten of er eerder ook indirect ingespoten 1.4 of 1.2 tce's geweest zijn, en in welke jaartallen deze in Megane's geschroefd zijn.
Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

A110

De 1.4  TCe uit die bouwjaren zijn INdirecte benzinemotoren.

Ik heb er ook 4 jaar lang eentje gehad en nooit problemen mee gehad. Heb hem zelfs laten chippen naar ongeveer 160 pk.
Wel is het zo dat bij deze motoren de koppakkingen, cilinderkoppen en ketting voor problemen kunnen zorgen.

Maar ook dat soort problemen komen voort uit onkundig met een motor omgaan in mijn ogen.
Dus je kan geluk hebben of je kan ongeluk hebben.
Ververs wel elk jaar de olie en het filter. Op die manier blijft de ketting en kettingspanner goed gesmeerd en zullen langer meegaan.

Ik blijf het fijne motoren vinden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Jonge schone olie is echt een must inderdaad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev