Advertenties


1.5 DCI viel tot 3x toe uit na starten koude motor

Gestart door marijn123, 4 februari 2018, 16:12:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haelewyn

Met de Leaf had hij het probleem dat de auto na 2 weken stilstand niet meer genoeg jus had in de batterij om te gaan rijden.

Met de Tesla stond er een systeem aan dat de batterij opwarmde en dat verbruikte op x dagen rond de 40 procent van de stroom in de batterij.
Actieradius bij -25 was volgens hem ook geen 400 maar ik dacht rond de 250 km. Nog altijd flink goed..

Als er een elektrische auto komt zonder trekhaak maar met 500 km range onder de 30 K ben ik ook verkocht :)

srooij

Meer mensen last van de kou momenteel en hun megane 3 1.5dci? Als het onder de 0 celcius komt, dan heeft mijn megane een klein beetje moeite met starten, wat er gebeurd:
*auto start
*lijkt alsof 1 cylinder een beetje moeite heeft
*bij het indrukken van het gaspedaal is het weg, maar dan is er in de eerste 10 seconden een kleine schok vanuit de motor.

Na 10-20 seconden loopt de auto zonder problemen. Vorig jaar zijn er al 4 gloeistaven vervangen, en het is echt alleen als het onder de 0 graden is :)

Is dit normaal gedrag voor een diesel (200k km)?

mark29

Lekker een beetje nagelen doen ze wel allemaal nu, ik denk dat je niet druk om moet maken, en al blij zijn als de boel start.

srooij

Citaat van: mark29 op 25 februari 2018, 16:49:25
Lekker een beetje nagelen doen ze wel allemaal nu, ik denk dat je niet druk om moet maken, en al blij zijn als de boel start.

het is grappig om te lezen dat meerdere mensen dit hebben, dan maak ik mijzelf al minder zorgen :)
Dus dit is een typische megane 3 ding.

arjaan81

Heb het nu ook met de koude dagen. Na het starten loopt de motor niet lekker....even wat gas geven en het is weg. Rijd al meer dan 12 jaar 1.5 dci. Ze hadden het allemaal met lagere temperaturen.Vind dat de oudere 1.5 dci blokken( voor bj 2006) het meer/erger hadden.Geen zorgen maken.

hemi24

Dus mijn verdenking richting de gloeipluggen is hoogstwaarschijnlijk ongegrond?

marijn123

Hmm, ik had vanochtend weer het zelfde als in Oostenrijk (begin topic). Startte netjes, begint eerst wat licht te schommelen in de toeren, dan heel veel, zakt tot 400 a 500 rpm, en valt dan uit. Dit deed hij tot 2x aan toen en je ruikt dan ook een muffe lucht. Kwartier gewacht en toen startte hij in één keer weer netjes, stabiel 950 rpm.

Iets zegt me dat dit niet zo hoort... het was nu ook maar -5, vlokvorming lijkt me dus sterk. Tevens had hij nu maar 1 nacht stilgestaan.

srooij

Ik zou zeggen, dat klinkt bekend en moet als "normaal" worden gezien als ik zie dat het bij mij ook is ;)

mark29

Brandstof filter niet te oud? Kan zijn dat er wat vocht te veel inzit dan kan je ook irritante dingen krijgen.

gjcvro

2x met de Diesel op wintersport vakantie geweest, moeilijker lopen is me nooit opgevallen en afslaan gebeurde zeker niet.
Wel de GPS antenne kapotgevroren 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev