Advertenties


1.5 DCI 110PK houdt in bij zowel koude als warme motor

Gestart door RenaultGT44, 23 januari 2016, 14:14:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RenaultGT44

Hallo iedereen,

Ik heb sinds een aantal weken dat mijn auto begint in te houden, zowel bij koude als warme motor.
Er branden geen lampjes op het dashboard, echter is dit wel enorm vervelend.
Hebben jullie een verklaring?
De turboklep hebben ze circa 3 maanden terug vervangen, omdat toen wel een lampje brandde op het dashboard van " Controleer Brandstofsysteem"

Ik hoor graag van jullie.

RenaultGT44

Tevens is het verbruik ook behoorlijk hoog met koud weer.
Motor wordt slecht warm, en in deze kou haal ik ong. 700km op een tank:(

topticks

heb je het brandstof filter al wel is vervangen.. ik heb zelf ook al zoiets gehad met een opel zodra ik ging tanken bij een goedkope tank tamoil of fieten olie . vernam ik ook dat er niet alles uit kwam en in hield , door na een normale pomp te gaan esso shell was het probleem verholpen..
mijn garage adviseerde me om eens in de zoveel tijd shell v power diesel te tanken.. schijnt beter te zijn .. is mij verteld..
ik kan idd vernemen dat de auto met v power meer vermogen heeft.  mis kan je het is proberen

RenaultGT44

Mijn brandstof filter is 9000 km geleden vervangen bij de grote beurt.
Dat was gelijk mijn vraag bij de aflevering.
Dit staat tevens ook in het onderhoudsboekje.
Dat is mij ook inderdaad opgevallen met v power diesel, dat je dan meer vermogen hebt.
Echter blijf ik het toch vreemd vinden waarom de auto in begint te houden en hij best veel verbruikt.

A110

Ik heb een vermoeden dat er iets met je EGR-klep aan de hand is. Waarschijnlijk nog niet erg genoeg om dat kenbaar te maken met het storingslampje.
Er kan ook een slangetje los geraakt zijn. Lucht massa meter kapot ik noem maar even wat.
Zou toch maar eens uit laten lezen misschien komt er toch iets naar boven.

Gloeibougie's kunnen dit soort klachten ook maken als ze kapot zijn.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev