Advertenties


1.2tce met dumpvalve?

Gestart door bloky, 7 december 2013, 08:47:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bloky

beste leden,
is het mogelijk om dat pshht geluid te krijgen op de 1.2 tce motor?
lijkt me wel iets leuk want de luchtfilter durf ik niet te vervangen :(

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Huh? Wel een dumpvalve monteren maar niet je luchtfilter durven te vervangen? Luchtfilter is toch makkelijker te vervangen dan een dumpvalve.
Je ken ook een andere inlegfilter inzetten, bv van K&N.
Heb je toch een donkere brom en miss dat je auto er iets vlotter op je gaspedaal reageerd! 
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

bloky

ik heb nog een 75i kit liggen, maar dan moet de batterij eruit + dan vervalt de garantie als er iets aan de motor komt door die fitler :s

jorritmg

No guts, No glory ;)

Maar lijkt mij dat je vrij weinig schade kan doen door een andere luchtfilter te monteren.

BadEend

Een open luchtfilter kan wel degelijk schade veroorzaken.

Christian de Vriend

#5
vertel?? ik ben wel benieuwt.

In de 16jaar dat ik met wagens bezig ben,heb ik er nog nooit 1 kapot zien
gaan door een luchtfilter (van welk type dan ook)
enige wat je moet doen is niet meteen gaan trappen na montage,en de ecu
de tijd geven om de instelling(en) aan te passen ivm de extea lucht.

anders dan dat.... gewoon doen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

@ chris,  mn Tigra (vorige auto) is wel overlden door een andere luchtfilter (distru band geknapt door te veel verschil), en van n mat van mij is ook overlden door de luchtfilter (open luchtfilter tussen de Vsnaar, en gewoon door blijven rijden nadat deze geknapt was)

Dat pssht geluid komt toch alleen door de Blow off?

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

#7
dat is dus gewoon montage stommiteit,zorgen dat alles goed vast zit,als je klaar bent
check,dubbel check en triple check,en rijden maar.

Na het bekijken van wat fotos's van de tce motor,kan ik toch gerust zeggen dat je niet snel
de fout in kan gaan,zeker niet met het hierboven genoemde voorbeeld,de draaiende delen zitten
links in het motorruim,en het filter komt rechts,het is alleen de uitdaging om het filter ergens te
kunnen monteren,en dat deze niet te dicht bij de motor zit,dit ivm warme lucht.

Mocht je nu echt hier tegen op zien,dan kan je altijd een vervangingsfilter monteren,is precies het
zelfde kwa formaat dan de originele,maar dan laat deze meer lucht door.

K&N vervangingsfilter
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

#8
Omdat het kan zijn dat hij daarmee het mengsel niet goed geregeld meer krijgt, dit luistert heel nauw bij de huidige motoren.

sijm138 (jesse)

voor mengsel regeling zijn lambda sensoren gemonteerd dus dat zit wel goed.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Christian de Vriend

Vergeet de pingelsensor niet,als die pingelen detecteerd,zal de ecu of bijregelen of in storing gaan,
sommige gaan dan in een soort "noodloop"
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

#11
Lambdasonde heeft maar een relatief klein bereik.
Maar als het mengsel niet meer bijgeregeld kan worden gaat het MIL lampje branden.
Dus je word er wel voor gewaarschuwd.

Christian de Vriend

lambdasonde zelf registreerd alleen,de ecu is de gene die bijsteld,echter zal men een
wide band lambdasonde moeten monteren wil je het hele afr gebied willen meten,en dan is het nog de
vraag of de ecu dit aan kan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

ECU regelt bij naar aanleiding van de gegevens die hij krijgt van de lambdasonde en andere sensoren.

Christian de Vriend

klopt,daarom regelt de lambda niks,hij geeft enkel een waarde door aan de ecu,en de ecu doet daar iets mee.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev