Advertenties


1.6 motor op LPG -> Nieuwe cilinder, oh nee toch niet.

Gestart door buxol, 23 november 2010, 19:50:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

buxol

Mijn Megane staat nu bij de dealer omdat ik een motor storing lampje op het dashboard zag.
Na wat onderzoek door de dealer blijkt dat ik nieuwe cilinders nodig heb.

Ik weet dat LPG warmer is in de ontbranding en dat je rekening moet houden dat je 1000 toeren warmer draait dan op benzine.
Gezien de prestaties en het karakter van de 1.6 motor, rijd ik in mijn Megane zoals ie er uit ziet: een beige station. Kan dus niet zeggen dat ik veel van mijn motor eis. Toch is het ding nu binnen 1 jaar, 25000km, praktisch aan een nieuwe motor toe dankzij LPG.

Via via hoorde ik (onbetrouwbaar ik weet het) een opmerking van een Renault monteur die zei dat je blij mocht zijn als je 20k haalt met een LPG installatie in je Megane. Er zijn er al veel kapot gegaan.

Het schijnt te maken te hebben met de standaard cilinderwanden die vanuit de fabriek geplaatst worden, die kunnen niet goed tegen de hogere temperaturen van LPG. Ik hoop dat de nieuwe cilinders van hogere kwaliteit zijn. Anders wordt dit een vast item voor m'n grote beurt...

Al meer Megane rijders hier deze ervaring?

testit

Ik weet niet wat voor motor maar er staan verscheidene meganes te koop met 180000 en meer op lpg

matthew

Is mijn nog niks van bekend in ieder geval.
Bij oudere modellen met moteren ook niet.

buxol

Blij te horen dat ik op dit forum de eerste ben met dit probleem.

Ik ben wel benieuwd van andere Megane 3 LPG rijders, hoe oud de auto is en hoeveel km er inmiddels op staat.

buxol

Garage is ook weer een week verder en nu blijkt het niet de nieuwe cilinder te zijn, maar de gas injector. Ik blijf maar geduldig wachten en gun de garage hun leerproces...

sijm138 (jesse)

ik heb er ook nog niks over gehoord.
wij krijgen soms auto's binnen met ruim over de ton heen dus dat klopt ook niet hellemaal wat ze zegen.(ben zelf werkzaam bij de renault)
maar zal idd meer iets met de gas instalatie dat daar zelf iets mis mee is.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

matthew

Een gasinjector klink idd logischer,en dat komt weleens voor idd.

buxol

Het was uiteindelijk de gasinjector. Ik heb gisteren de auto, na 2,5 week, weer kunnen ophalen.

Blijft een wonderlijk proces, eerst een cilinder vervangen en daarna er achter komen dat het een injector is. Goed, ik hoop in ieder geval dat door deze opgedane kennis andere Renault rijders nu sneller geholpen kunnen worden bij mijn garage.

meeder

Hoe wil je eigenlijk een cylinder vervangen? Een zuiger ok, maar een cylinder vervangen wordt een vrij lastige klus denk ik zo...

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

buxol

Over een zuiger is door de garage niet gesproken. Dus als jullie weten dat de garage met cylinder een zuiger bedoelt, dan zal dat zo zijn.

matthew

Ik denk dat het allemaal wel mee valt en dat ze alleen een gasinjector hebben vervangen.

Je hebt namelijk anders niet echt handige monteurs in dienst als ze gelijk overgaan op het vervangen van een cilinder.

buxol

Dat bedoel ik. Een gasinjector vervangen duurt geen twee en een halve week.
Daarbij moest ik een sleutelbos uit de Megane halen in de eerste week. Hij stond op de brug met de motorklep open. En ik keek in een gat. Ik neem aan dat het blok er niet uit moet om een injector te vervangen. Dus wat je zegt over die monteurs kan best eens waar zijn, Matthew.

Coupe3

Staat nu bijna 60000 op de teller, megane coupe 3 met lpg. Tot nu toe, nog geen problemen :D

matthew

Zijn ook gewoon degelijke auto's.

Maar dan tuf je er lekker op los in ieder geval.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev