beste leden,
is het mogelijk om dat pshht geluid te krijgen op de 1.2 tce motor?
lijkt me wel iets leuk want de luchtfilter durf ik niet te vervangen :(
Huh? Wel een dumpvalve monteren maar niet je luchtfilter durven te vervangen? Luchtfilter is toch makkelijker te vervangen dan een dumpvalve.
Je ken ook een andere inlegfilter inzetten, bv van K&N.
Heb je toch een donkere brom en miss dat je auto er iets vlotter op je gaspedaal reageerd!
ik heb nog een 75i kit liggen, maar dan moet de batterij eruit + dan vervalt de garantie als er iets aan de motor komt door die fitler :s
No guts, No glory ;)
Maar lijkt mij dat je vrij weinig schade kan doen door een andere luchtfilter te monteren.
Een open luchtfilter kan wel degelijk schade veroorzaken.
vertel?? ik ben wel benieuwt.
In de 16jaar dat ik met wagens bezig ben,heb ik er nog nooit 1 kapot zien
gaan door een luchtfilter (van welk type dan ook)
enige wat je moet doen is niet meteen gaan trappen na montage,en de ecu
de tijd geven om de instelling(en) aan te passen ivm de extea lucht.
anders dan dat.... gewoon doen.
@ chris, mn Tigra (vorige auto) is wel overlden door een andere luchtfilter (distru band geknapt door te veel verschil), en van n mat van mij is ook overlden door de luchtfilter (open luchtfilter tussen de Vsnaar, en gewoon door blijven rijden nadat deze geknapt was)
Dat pssht geluid komt toch alleen door de Blow off?
gr
dat is dus gewoon montage stommiteit,zorgen dat alles goed vast zit,als je klaar bent
check,dubbel check en triple check,en rijden maar.
Na het bekijken van wat fotos's van de tce motor,kan ik toch gerust zeggen dat je niet snel
de fout in kan gaan,zeker niet met het hierboven genoemde voorbeeld,de draaiende delen zitten
links in het motorruim,en het filter komt rechts,het is alleen de uitdaging om het filter ergens te
kunnen monteren,en dat deze niet te dicht bij de motor zit,dit ivm warme lucht.
Mocht je nu echt hier tegen op zien,dan kan je altijd een vervangingsfilter monteren,is precies het
zelfde kwa formaat dan de originele,maar dan laat deze meer lucht door.
K&N vervangingsfilter (http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx?type=auto&year=2013&make=RENAULT&model=Megane+III&engine=1.2L)
Omdat het kan zijn dat hij daarmee het mengsel niet goed geregeld meer krijgt, dit luistert heel nauw bij de huidige motoren.
voor mengsel regeling zijn lambda sensoren gemonteerd dus dat zit wel goed.
Vergeet de pingelsensor niet,als die pingelen detecteerd,zal de ecu of bijregelen of in storing gaan,
sommige gaan dan in een soort "noodloop"
Lambdasonde heeft maar een relatief klein bereik.
Maar als het mengsel niet meer bijgeregeld kan worden gaat het MIL lampje branden.
Dus je word er wel voor gewaarschuwd.
lambdasonde zelf registreerd alleen,de ecu is de gene die bijsteld,echter zal men een
wide band lambdasonde moeten monteren wil je het hele afr gebied willen meten,en dan is het nog de
vraag of de ecu dit aan kan.
ECU regelt bij naar aanleiding van de gegevens die hij krijgt van de lambdasonde en andere sensoren.
klopt,daarom regelt de lambda niks,hij geeft enkel een waarde door aan de ecu,en de ecu doet daar iets mee.
Sensoren en actuatoren.
Een sensor meet iets.
De actuator, voert uit.
Lambdapendelt op en neer. De ecu zorgt voor het bijregelen van het mengsel.