Advertenties


Sportpedalen

Gestart door noiseyMP7, 22 maart 2017, 20:33:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

noiseyMP7

@moderators, sorry als dit in het verkeerde subforum staat, in dit geval mag deze verplaatst worden ;)

Ik zit er over na te denken op alu sportpedalen in te bouwen in mijn cabrio. Slijt minder als rubben, geeft een mooiere uitstraling en als je de juiste neemt ook nog meer grip.

Nu heb ik, om bij mijn sparco pookknop te matchen, de sparco settanta en de sparco piuma gezien. Alleen zit ik met een probleem: ze moeten met bouten vast gezet worden. Dit betekend dus geen klemmetjes die achter je standaard pedalen zitten en de al "covers" op hun plek houden. Dit betekend dus ook boren in, lijmen op of verwijderen van de oude pedalen. Wat mag wel en wat mag niet? Ik heb ooit begrepen dat boren in je pedalen APK afkeur betekend, klopt dit? Lijmen lijkt me minder mooi, zeker met de piuma's waar veel gaten in zitten. Dan houd je de oude pedalen verwijderen over, maar hoe monteer je dan de sparco pedaaltjes?

Het gaat dus om deze pedalen sets:


mark29

Je kunt beter je auto een beurtje geven voor dat geld.
Heb je veel meer aan.
Als je het niet goed monteert is hetalleen maar gammel.
En die ijzeren glijd je snel vanaf met regen.

noiseyMP7

Fair enough, deze zijn erg duur voor drie plaatjes aluminium

Als ik ze vast boor zullen ze goed genoeg zitten, maar weet dus niet of dit mag en op internet kan ik er vrij weinig over terug vinden.

En wat betreft het glijden, Ik heb ook nog iets andere modellen gezien met rubberen noppen, en verder hetzelfde idee, volgens mij ook van sparco.

De grootste vraag blijft echter, mag je boren in je pedalen, en zo niet, hoe maak ik zulk soort pedalen vast(dus ook de goedkopere dingen die geen klemmen hebben)?

mark29

Gaatjes boren en vast bouten. Ja het mag.
Begrijp echt niet waarom je zoiets zou willen.

Mastertje

Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Mastertje

boren mag dus.. zolang het maar deugelijk is.. oppervlakte moet stroef zijn..
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

noiseyMP7

Ik dank u zeer _o_! duidelijk! Alleen de sparco's gaan 'm dus niet worden, zijn niet stroef. Dan maar een ander mooi alu setje halen  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev