Advertenties


BDP sensor Megane 2004 preventief vervangen

Gestart door richardv, 2 januari 2011, 11:32:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

Ik blijf geregeld wisselend startproblemen hebben met mijn Meg 2 1.6 16V hatchback. Wisselend omstandigheden. Soms start ie na een nacht stilstaan bij -9 meteen. Soms heeft ie een seconde of 2-3 nodig om aan te slaan. Euvel is vaker terug te vinden bij een warme motor als ie dan een uurtje heeft stilgestaan.  Er is al van alles aan gedaan. In juni werd het verweten aan de nokkenasversteller. Hele zaak laten vervangen maar dit blijft toch. (Nb. wegvallen van de motor dat toen ook gebeurde is nu wel weg). Dus niet geheel 900 euro down de drain.

Veelal word geopperd om de BDP sensor te vervangen. Ik wil proberen te voorkomen dat ik voor veel geld uitgeef zonder zeker te zijn dat het probleem word opgelost.

Nu weet ik dat er een nieuwe BDP sensor op de markt is voor de Meg. Een gemodificeerde. Een nieuwe kost volgens mij 100 euro en dat lijkt mij teveel van het goede. Is er een andere oplossing en moet ik echt deze gemodificeerde hebben?

Klopt het dat ik deze moet hebben: 8200468645 en is dat dan de nieuwe uitvoering?

matthew

Voor de nokkenasvertseelllerpoelie te vervangen is je probleem van toen opgelost zoals ik lees.

Ik denk niet dat je je probleem nu verhelpt door dit te vervangen,kan toch wel een keer dat het net iets langer duurd.
En mocht je het doen,moet je idd voor de gemodificeerde gaan en dus even iets meer geld uitgeven.

richardv

Het duurt soms echt te lang.. er klopt gewoon iets niet helemaal.

Wat is het verschil tussen een gemodificeerde en een normale dan? Is daar een bepaald onderdeelnummer van? Ik kan er 1 kopen uit een 2006 2ehands modelnummer 8200468645.

Ik zou werkelijk niet meer weten waar ik het probleem moet zoeken. Dacht aan lekkende injectoren. Maar heb er al een een andere rails ingehangen met injectoren met nog geen 50.000 km. zelfde shit.

A110

De gemodificeerde is compleet anders. Dit om uitwisseling te voorkomen.
De gemodificeerde is blauw van kleur en de stekker aansluiting is iets verdraaid. Ook zit er een nieuwe stekker bij om te monteren.

Je zou ook de sensor er eens uit kunnen halen en kijken of er een hoop slijpsel op de kop (magneet) zit. Dit schoonmaken en terug plaatsen misschien merk je verbetering.
Het slijpsel zorgt voor een verstrooid signaal waardoor de computer even van slag kan zijn en daarom de motor niet laat aanslaan.
Ik maak ze eerst schoon en als dat niet helpt dan ga ik ze pas vervangen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

#4
Ok. Ik ga hem eens closeup bekijken. Maar dan toch weer of die modificatie. Als ik het onderdeelnummer invoer krijg je meerdere soorten. Waarom moet ik dan specifiek die blauwe hebben? Eneh iemand een idee wat ze kosten? Heb me laten vertellen een euro of 80. Je kan ze ook voor een euri of 20 krijgen:

http://www.preisroboter.de/ergebnis17200367.html

Wat is er dan zo bijzonder aan. Nb. Ik heb zonder hem te verwijderen wat gereinigd (hoop ik) Luchtpistool en wat goedjes er op. Nu eens kijken of er wat veranderd in startgedrag. Zoals ik al zei. Het klopt gewoon niet. Ik stap soms in mijn auto en start en zie mijn buurman kijken of alles wel goed is.

richardv


Zoals ik al zei eigenlijk. Hoezo een gemodificeerde? Eneh zie mijn post hiervoor.

Citaat van: matthew op  2 januari 2011, 11:36:45
Voor de nokkenasvertseelllerpoelie te vervangen is je probleem van toen opgelost zoals ik lees.

Ik denk niet dat je je probleem nu verhelpt door dit te vervangen,kan toch wel een keer dat het net iets langer duurd.
En mocht je het doen,moet je idd voor de gemodificeerde gaan en dus even iets meer geld uitgeven.

richardv

En hier maar wat foto's wat er nu in zit.:




richardv

Ik antwoord eigenlijk alleen maar op mijn zelf geloof ik  :q.

Vroeg mij ook af wat er nu onder die sensor zit. Ik kon het niet zien want ik heb de zaak niet gedemonteerd.

richardv


matthew

Het probleem zit hem vaak in de stekkerverbinding van de bdp sensor.

Je kunt wel alleen een sensor kopen,maar dat is geen garantie dat die altijd goed blijft.

Daarom een gemodificeerde met een nieuwe stekker.
Ze zijn allemaal blauw.Het verschil zit hem in stekker rechts of links om en automaat ja of nee.

Een 2e hands onderdeel hoeft niet perse in orde te zijn of te kloppen met je auto,dus als je iets 2e hands vervangt,waarvan jezelf niet hebt gezien bij de andere auto of dat 100%goed is,dan is dat stukje nog steeds niet uit te sluiten.

matthew

En alleen op jezelf antwoorden tja,ik ga echt niet de hele dag achter me computer zitten als je het niet erg vind.


richardv

Citaat van: matthew op  2 januari 2011, 18:19:56
En alleen op jezelf antwoorden tja,ik ga echt niet de hele dag achter me computer zitten als je het niet erg vind.

Zo bedoelde ik het niet. Meer als dat ik zelf nog wat te melden had. Verwacht zeker niet meteen antwoorden natuurlijk. Je antwoord is wel duidelijk. Thanks.

richardv

#13
Mooie foto's man. ik had niet een goed idee hoe het er onder die sensor uitzag. Was serieus benieuwd. Overigens. Maakt het dan nog uit welke draad je op welke draad je aansluit? Of zijn de draden kleurgecodeerd en gelijkwaardig wat er al in de auto ligt? En is die blauwe gemodificeerde echt een speciaal Renault onderdeel dan?

sijm138 (jesse)

het maakt uit welke draad aan welke draad je aansluit.
kleuren zijn ook anders dus daar ook niet vanuit gaan.
je moet gewoon even voelen hoe elke draad loopt en dan zo aan precies de zelfde zijde eraan solderen.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev