Advertenties


Klets maar raak DEEL 220

Gestart door Bobo1.6, 23 januari 2016, 15:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bobo1.6

Even een snel vraagje tussendoor, heb vandaag voor het eerst euro 98 getankt. Kan het kloppen dat ik direct een verschil merk of zit het gewoon tussen mijn oren? :-P

Benjamin Renon

#1
Was het een lege tank? Met de RS tank ik altijd 98 in Duitsland en af en toe 100 als ik naar de Ring ga. Met 100 lijkt ie net ietsie soepeler te lopen als ik hem wat meer door trek.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Bobo1.6

De tank was nagenoeg leeg, zat op het laatste streepje voor dat hij leeg was. Ga denk ik wel de overstap maken naar 98 vanaf nu.

Tedo

Ik tank het ook altijd, maar verschil in rijden merk ik niet echt. Hij is wel ietsje zuiniger op 98.

Rogier

Het enige wat ik merkte is dat ik minder ver kan rijden met 98 als met 95.

Dredan

Zo net mn 16v weer opgehaald.
Het probleem:
Kortsluiting in de spiegel en achterruit verwarming. Gelukkig is het verholpen.

Net weer met een glimlach gereden :grin:
Megane coupe 1.6e // Megane coupe 2.0 16v

jarno27

Hier nog 1 met glimlach rondgereden.
Klein stukje zonder db killer gereden  whoeii dan komt er lekker geluid uit de uitlaat  :9~ daarna toch maar er terug in gedaan.
Maar goed ook want politie stond langs de a2

mark

Daar hebben ze electrische kleppen voor uitgevonden Jarno.  ;)  :D

Als ik langs een politie auto/ controle rij, dan druk ik de klep ff dicht.  :P (of als ik s'nachts een keer thuis kom.)

mark

Bij mij is het verschil bijna niks als ik er 98 in gooi, en heb dan ook een iets hoger verbruik.
Heb een paar maand op 98 rond gereden, maar gooi er nu weer 95 in. Dat scheelt een hoop, als je er elke week 38 liter in gooit.  ;)

RENAULTJE

Citaat van: jarno27 op 23 januari 2016, 19:41:01
Hier nog 1 met glimlach rondgereden.
Klein stukje zonder db killer gereden  whoeii dan komt er lekker geluid uit de uitlaat  :9~ daarna toch maar er terug in gedaan.
Maar goed ook want politie stond langs de a2
Citaat van: mark op 23 januari 2016, 19:53:50
Daar hebben ze electrische kleppen voor uitgevonden Jarno.  ;)  :D

Als ik langs een politie auto/ controle rij, dan druk ik de klep ff dicht.  :P (of als ik s'nachts een keer thuis kom.)
Ik heb daar eerlijk gezegt niet zo last mee, oké mijn Eindemper maak ook wel een lekker brullend geluid, maar de geluidsniveau is niet zo echt extreem hoog zoals bijvoorbeeld bij de andere. De andere daar in tegen hebben allemaal de Katlysator en de middendemper verwijderd voor een rechte pijp, en dat is bij mij niet het geval. Ik heb alleen enkel de Einddemper vervangen naar de RVS einddemper van het merk ''TYPE X'' Bullet Right And Straight, zit ook een DB-Killer in maar die heb ik altijd al er niet in zitten. Dat ding ben ik namelijk een keer kwijt geweest. (Door de trillingen van de uitlaat ging er een moertje los en vervolgens was de DB-Killer foetsie) Ik heb er wel een in m'n wagen liggen die bij de uitlaat hoort, maar heb hem nooit zelf in de uitlaat zitten. En mocht de Politie mij staande houden dan zeg ik gewoon dat de ding losgekomen is en dat ik naar huis rij om het te repareren! :P

BTW, eindelijk heb ik het bedrag weer rond om m'n nieuwe BoddyKit te bestellen en te laten overspuiten, met een beetje geluk al voor half Maart 2016! RenaultjePowerrrrrrrr!
Was getekend door Remco Aka Renaultje

mark

Ik heb de midden demper er tussenweg en een raceland eind demper met klep. Klep dicht is die bijna net zo stil als origineel. Wil nog wel een sportkat er onder en het gedeelte vanaf de kat tot de eind demper van RVS laten maken.

En als ik een x een spaghetti spruitstuk tegenkom voor een normale fatsoenlijke prijs, dan komt dat er ook onder.

Willem

Of gewoon originele middendemper op de plek van de katalysator. Katalysator der onder vandaan en een remus einddemper van een clio RS. Klinkt goed maar niet te luid en ploft en doet lekker bij terugschakelen.  o-)

Christian de Vriend

#12
bij de 16v is de cat weg,simons middendemper en een sebring eind demper.

spullen liggen klaar om vanaf de cat alles te vervangen tot de einddemper,dan word de diameter
iets kleiner (2,5 inch is wat te groot) en worden de koppelingen vervangen voor V-band koppelingen
de middendemper word vervangen door een demper van Arlows (www.arlows.de) waar de koppelingen
en nieuwe flex stuk ook vandaan komen.

idiale van deze combinatie is,lage toeren leuke brom,naarmate die in toeren
klimt,gast hij meer geluid maken,rond de 4000 toeren gaat die lekker roffelen.

@bobo als de 95 wat mindere goed was qua kwaliteit,en je gooit er met een lege
tank 98 in,ja dan zal je motor beter gaan lopen.

Aangezien de ontsteking bij de 16v is aangepast moet ik 98 tanken,95 is geen
optie aangezien de kams groot is dat die gaat pingelen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Ik heb de lambda sonde achter de kat zitten.
Zal dit problemen geven als ik de kat er tussen weg haal? dat er dan een lampje gaat branden ofzo iets?  :dunno:
Of ik pleur er een sportkat tussen.

Paul!

Mijn lenige armen zojuist op de proef gesteld,rechter koplamp vervangen van mn megane 2  8)7
Dat ze dat luikje niet groter gemaakt hebben, zou een stuk schelen  :D
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev