Advertenties


Voorzijde Megane: vangt ie meer?

Gestart door Marshall, 5 juni 2005, 23:56:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marshall

Even een vraagje over iets wat me na een week Megane rijden opgevallen is:

Na een retourritje Nijmegen-Den Haag was de voorzijde van mijn Megane (bumper, voorkant motorkap, voorruit en spiegels) bedekt met gesplette insecten. Hij zag echt vrijwel zwart. Op een vergelijkbare terugrit vanavond ving ik een steen op met mijn voorruit. resultaat: een ster... Bij vergelijkbare ritten met mijn vorige auto's (Honda Civic en Nissan 100NX) heb ik dergelijke situaties nooit opgemerkt.
Mijn vraag dan ook of er meer verhalen bekend zijn met dergelijke situaties? Is er bij jullie iets bekend over de Megane dat deze meer opvangt dan andere auto's? Uiteraard zijn de Civic en de 100NX lager maar ik vind het wel heel opvallend...

Marshall

Ravens

Misschien net pechonderweg... dit kan iedereen toch gebeuren ??? me broer (golf 2 gti, verlaagt) heeft ook gesplette insecten..

Marshall

Ja, maar toch vreemd dat ik dit echt met zowel de Civic (jaar gereden) en de Nissan (anderhalf jaar gereden) nooit heb gehad... Uiteraard is de ster ###ter dan de insecten (even wassen of regen en klaar) maar het gaat me meer om de algemene trend of iemand dit ook opmerkt... Ster is gewoon pech, kan iedereen gebeuren, maar toch...

Qweras

Ik moet zeggen dat ik na veel snelweg kilometers zekr wel veel last heb van dooie beeste op precies dezelfde plekker als jij aangeeft. Ik heb misschien andere bumpers en spiegels, maar heb er wel veel last van

Michel Cijs

moet pech zijn

iig met steenslag heb je zelf veel invloed mbt het afstand houden, maar das met iedere auto

vliegen vangt de auto van mij veel, maar of het echt meer was dan bij een andere auto durf ik zo niet te zeggen (kleur doet daarin ook veel!)

Marshall

idd, kleur doet veel... moet ook eerlijk zeggen dat mijn voorgaande auto, de 100NX, zwart was dus daar valt dat niet op en op geel uiteraard juist enorm... Maar ook op de rode Civic had ik er niet zo enorm veel last van.

Is er misschien iets bekend over dat insecten kleur 'opzoeken'. En uberhaupt, kan dat met een snelheid van 140km/h?

En met betrekking tot de steenslag: de steen kwam out of the blue... de auto voor me reed op minstens 300m afstand...

Verder tot nu toe enkel hulde voor de Megane. Biedt me meer dan ik verwacht had. Wel wat langzaam in de lage toerentallen maar als je m dan eenmaal in hoge toeren jaagt... wow! Hij geeft wel meer motorgeluid ivm andere mij bekende auto's maar dat is ook wel weer leuk...

MB82

Het valt wel snel op bij een megane vanwege de neus. Wel grappig dat de insecten jouw auto uitkiezen om geplet te worden! Het ligt er misschien ook aan waar je rijdt. Ik heb vaak dat als ik richting Assen rijdt dat mijn auto er helemaal onder zit.

Steenslag doe je niks aan behalve afstand houden maar dan komt er nog altijd wat tegenaan :( Je ziet soms wel van die lederen motorkap hoezen maar die zijn er natuurlijk weer niet voor een renault.

sebastiaan

steenslag is pech :-[
insecten is de aantrekkingskracht van de oh zo mooie vormen  :D

Timo Zuiderduin

ik heb met de megane ook veel meer last van steenslag e.d. dan bij mijn vorige wagens (audi 80 en opel tigra) kan deels ook te maken hebben met de kleur waardoor je het meer ziet aangezien mijn vorige auto's donker waren. maar ik denk wel dat de megane er meer last van heeft. en het heeft zeker niet met mijn weggedrag te maken want over het algemeen rijd ik vrij rustig en bewaar voldoende afstand!!

Erix

Hangt ook veel af van de aero-dynamica van je auto. Als deze goed is vang je minder... Honda CRX is hier mooi voorbeeld van. Als het regent hoef je je ruitenwissers bij dat wagentje niet aan te zetten terwijl je dat bij een Fiesta bijv niet hoeft te proberen.
ZX-Audio · the finest audio products around

Gielske

Citaat van: Marshall op  6 juni 2005, 00:07:47
Is er misschien iets bekend over dat insecten kleur 'opzoeken'. En uberhaupt, kan dat met een snelheid van 140km/h?

Als insecten al kleuren opzoeken bij 140 km/h (wat ze natuurlijk niet kunnen!!!) zou het zeker niet rood of geel zijn. Die kleuren betekenen in de natuur gevaar (kijk maar naar een lieveheersbeestje, de kleur is zijn verdediging)

Timski

Citaat van: Marshall op  5 juni 2005, 23:56:22
Is er bij jullie iets bekend over de Megane dat deze meer opvangt dan andere auto's?

Vraag maar aan Dave: die heeft een rode coup en de stieren komen als gekken op z'n auto af :)
Onzin natuurlijk: als jij 140 rijdt denk zo'n insect echt niet: daar ga ik eens lekker tegenaanvliegen. Het is natuurlijk wel zo dat er op bepaalde plekken meer insecten te vinden zijn.

Verder: gewoon lekker poetsen :D

Marshall

Nee maar, als gemeld, de aerodynamica van de Megane kan dus bijv zo 'beroerd' zijn dat hij in feite als een voortbewegende muur functioneert, alles op zijn weg crashend... :-[

EyesOnly

ach het maakt allemaal geen r*k uit
op geel zal je zoiets beter zien dan op zwart of blauw
of je nou een civic of megane hebt...:D

TheFDM

Mijn saxotje zit ook regelmatig onder de insecten drek. Ook de auto van m'n ouders (een avensis) zit regelmatig onder de gecrashte insecten (al rijden die wat vaker insect rijke routes zoals bv de afsluitijk)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev