Advertenties


Klets maar raak deel 155

Gestart door Benjamin Renon, 21 juni 2011, 10:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DONRozeboom (Mike)

Jumbo Frames Wiki
MTU Wiki
MTU is vaak standaard idd. Meestal ingesteld op 1500.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Christian de Vriend

Citaat van: DONRozeboom op 21 juni 2011, 16:39:05
Jumbo Frames Wiki
MTU Wiki
MTU is vaak standaard idd. Meestal ingesteld op 1500.

ik ga het eens doornemen,die mtu staat nu idd op 1500 en zou op 9000 gezet kunnen worden.
iets zegt me dat ik dat niet ga gebruiken,zal denk ik meer voor bedrijven zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

laat ik nou ook een ac-ryan heb de mini hd2
en de subtitels zitten in een apparte map maar die pakt hij niet mee op 1 of andere manier :neen:
verder heb ik wel een site gevonden waarop staat hoe je de mappen kan delen met de media center

DONRozeboom (Mike)

CAT6 is btw leuk, vooral als je het gratis mee kan krijgen :P Maar opzich niet nodig. CAT5 ondersteund ook GB ethernet :P
En voor wat betreft je Synology (Een NAS vond ik terug op internet). Opzich zijn de belangrijkste dingen die je in moet stellen: IP adres en Gateway. De rest van de instellingen zijn niet extreem erg van belang, gezien het feit dat hij in een lokaal netwerk hangt, zonder subnets o.i.d. :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Michel Veltman

#34
denk niet dat de ICT onbekenden van bovenstaande wiki veel wijzer worden ;)

voor de synology zijn de IP/gateway en DNS meest belangrijk:

IP = huisadres
Gateway = adres waarmee de synology het thuisnetwerk kan verlaten en richting internet op kan (adres is veelal je router/modem die je van je provider in bruikleen hebt)
DNS = loket waar een webadres omgezet kan worden naar een IP adres

:)

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

nd-photo.nl

@Christian
Haha mooi, ik heb zelf overal cat 5/5e liggen.

Heb zelf een Ac Ryan POHD v1 met een 1TB disk erin en deels stream ik van mn Synology DS409+ nas. Groot nadeel van de POHD is de lage copyspeed (max 5MB/s), maar het gros van de mediaspelers hebben last van dit euvel. De aansturen van de netwerkkaart wordt niet door een dedicated chip gedaan, maar door dezelfde "trage" Realtek chip die ook de film moet decoderen etc.

Leuk als je alleen 1080p MKV's download, dan heeft copyen geen zin en is streamen vanaf een nas veel efficiënter...Voor de rest ben ik best te spreken over de POHD, kostte niet veel en je krijgt er aardig wat voor terug!

Michel Veltman

volgens mij heb je cat5E nodig..niet cat5 voor gigabit

Category 5-100 mbps-100 meters (328 feet)
Category 5e-1 Gigabit/sec-100 meters (328 feet)
Category 6- 3 Gigabit/sec-100 meters (328 feet)
Category 6A- 10 Gigabit/sec-100 meters (328 feet)

Article Source: http://ezinearticles.com/1237951

nu is bekabeling niet mn expertise..dus even snel c/p van een site..so don't shoot the messenger  ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Rogier

ik volg jullie nual niet meer :D

Ik ga ff een gamen, me xbox doet het opeens weer na 3 maanden  l-

Michel Veltman

niet zo snel afhaken he..salsa dansen leer je ook niet in 1 les ;) (spreek uit ervaring :D)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

nd-photo.nl

Ook een goede, zijn hier nog meer mensen met een PS3? Maybe wel leuk om toe te voegen, mijn PSN nick: nerd2k3

DONRozeboom (Mike)

Citaat van: Michel Veltman op 21 juni 2011, 16:47:59
volgens mij heb je cat5E nodig..niet cat5 voor gigabit

Category 5-100 mbps-100 meters (328 feet)
Category 5e-1 Gigabit/sec-100 meters (328 feet)
Category 6- 3 Gigabit/sec-100 meters (328 feet)
Category 6A- 10 Gigabit/sec-100 meters (328 feet)

Article Source: http://ezinearticles.com/1237951

nu is bekabeling niet mn expertise..dus even snel c/p van een site..so don't shoot the messenger  ;)

Hier heb je inderdaad ook gelijk in :P
Maar t ging er meer om dat CAT6 voor thuisgebruik niet rendabel is :P voor hier ineens iedereen zijn bekabeling gaat vervangen :P
CAT6 is momenteel alleen rendabel voor bedrijven. Dit omdat het iets duurder is, maar minder gevoelig voor storing van buitenaf, omdat er een kunststof scheidingswand tussen de 4 paren in zit, en omdat de kabel in het algemeen iets dikker is :P

En uiteraard zijn er ook mensen die het niet snappen, maar weet wel: ICT is het makkelijkste te leren.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

DONRozeboom (Mike)

Citaat van: nd-photo.nl op 21 juni 2011, 16:51:34
Ook een goede, zijn hier nog meer mensen met een PS3? Maybe wel leuk om toe te voegen, mijn PSN nick: nerd2k3

Nope... ben voor de 360 gegaan :P Het idee om een 1st gen BRD in mn console te hebben was een beetje beangstigend :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Dennis Postma

Ik heb een ps3 helaas al een tijdje niet gebruikt. Moet er nog steeds een nieuwe lazer in laten zetten. l-

DONRozeboom (Mike)

Citaat van: Michel Veltman op 21 juni 2011, 16:44:22
denk niet dat de ICT onbekenden van bovenstaande wiki veel wijzer worden ;)

voor de synology zijn de IP/gateway en DNS meest belangrijk:

IP = huisadres
Gateway = adres waarmee de synology het thuisnetwerk kan verlaten en richting internet op kan (adres is veelal je router/modem die je van je provider in bruikleen hebt)
DNS = loket waar een webadres omgezet kan worden naar een IP adres

:)

Mijn excuses :P Was idd misschien wel handig uit te leggen voor degene die niet geboren zijn met een laptop op schoot :P
Maar ik moet je wel even corrigeren als ik mag.
Voor een local network NAS is DNS geen vereiste.
Gezien het feit dat je hier (theoretisch gezien) altijd een statisch IP adres aan toewijst (voor de leek: dit houdt in dat je een netwerkadres toewijst wat nooit veranderd) zou je ook via het IP adres verbinding kunnen maken. Door een drivemap te maken, minimaliseer je hierbij de moeite (wat je eigenlijk bij een DNS naam ook zou uitvoeren)
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Michel Veltman

Citaat van: DONRozeboom op 21 juni 2011, 16:57:04
En uiteraard zijn er ook mensen die het niet snappen, maar weet wel: ICT is het makkelijkste te leren.

Nou...dan ben ik heel benieuwd op welk nivo je ICT doet...loop hier af en toe tegen uitdagingen waar ik wel af en toe even wat knarsende hersentjes van krijg :D
(denk aan clustertechnieken/virtualisatie/mailomgevingen/AD schema's e.d ;))

maargoed dat kan ook wat over mijn hersentjes zeggen natuurlijk  :P 8)7

Wat DNS betreft voor een Synology...mee eens dat het niet noodzakelijk is, maar zoals bij mij hier thuis doet deze ook streaming radio (Logitech squeezebox) en dan is het wel ''fijn'' als de synology een webadres kan omzetten naar een ipadres (www.radio538.nl bv).
Vraag is natuurlijk of er mensen met een NAS zijn die deze ook van buitenaf benaderbaar maken :?
(NAS= Netwerk Attached Storage...''luxe'' naam voor een kastje met opslagruimte/harde schijven die je via een netwerkkabel kan benaderen)

goed...voor de ICT leek die nu dit topic opent zal wel denken dat ie verdwaalt is  --
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev