Advertenties


mark's hatchback phase 2 Dynamique 1.6 16v

Gestart door mark, 30 november 2014, 15:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

Heb de motorkap weer van een nieuwe laag plastidip voorzien.
De plastidip kan niet zo goed tegen steenslag, dus af en toe moet er ff een nieuw laagje overheen.




mark

#46
Vandaag weer een middag aan het slijpen en lassen geweest.  !-!


Het stukje bij de wielkast was iets onder een verkeerde hoek er in gelast. Heb dat stukje gedeeltelijk los geslepen, en met metalen strips onder de juiste hoek vast gezet.  !-! Daarna weer vast gelast, en vlakgeschuurd.



En verder aan de voorkant van de bumper nog wat lasnaden opgevult en vlak geschuurd.

mark

Toch nog wat winterplaatjes kunnen schieten.  :P




mark

#48
Ik had een paar weken geleden een stoeprandje van een vluchtheuvel geraakt met mijn linker voorwiel. (ging best wel hard)
De velg was krom, deze heb ik weer netjes kunnen richten.
Niks meer van te zien, en er ging minder lood aan  dan voorheen.  !-!

Vandaag is ff wat tijd vrij gemaakt om uit te lijnen, de megane rijd weer keurig recht over de weg haha.  !-!
zal van het voorjaar nog de achteras helemaal precies recht zetten, had ik nu geen zin in. (moeten dan ook nieuwe as tapeinden in, want die zijn niet zo fris meer)
En ik wil ook nog een setje draagarmen aanpassen, zodat ik daar clio williams (wielvlucht afstelbare) powerflex rubbbers in kan persen.  >:D




mark

Ik ga binnenkort deze golf 3 veerpootlagers pas maken voor mijn schroefset.
Mijn collega had deze nog liggen. (kosten rond de 12 euro +/- per stuk)
Of ik maak een spacer/centreer ring zodat die samen met de veerschotel vast gemaakt kan worden, of ik boor het gat nog wat groter.
Zodat die gewoon tussen de schotels van de schroefset en de veerschotel geplaatst kan worden.
Ligt aan de diameter van het lagertje.  ;)

Dit omdat de schroefset van zichzelf net iets te stroef stuurt, om met het uitlijnen het stuur in 1x recht te krijgen.
Ik zal dit onder het rijden waarschijnlijk ook wel gaan merken.  !-! Ik zal de auto dan ook wat precieser (hoe je het ook schrijft) uit kunnen lijnen.


mark

#50
Nog een foto, gewoon omdat het kan.  ;)



In oktober voor het laatst in de wax gezet, en glimt nog steeds.   !-!
De lak begint toch weer stroever te worden, dus binnenkort weer een grote poetsbeurt geven.

En heb nog wat leuks met de post gekregen.  ;) (is een keer wat anders dan die ongewenste post uit leeuwarden.  :D :D :D )

Het zijn wielvlucht afstelbare powerflex rubbers voor een clio williams. En deze ga ik aanpassen zodat ze ook op mijn megane passen.
Ik heb een beetje extra wielvlucht nodig, omdat de voorkant een klein beetje last heeft van onderstuur bij sportief gebruik.  o-)  ;)


mark

Weer wat leuks binnen gekregen.  :P

Een midden demper van arlows. voelt goed zwaar aan, dus zal best wel wat geluid dempen denk ik.  !-!



Alleen nog ff een paar bochtjes van rvs bestellen, en dan kan het spul er onder.
Want het bevalt me niks, die standaard uitlaat. veeelste stil.  :D


mark

#52
Gisteren de powerflex bussen in de draagarmen geperst, en gemonteerd.  !-!
Ze zijn voor een clio williams/ 19, maar passen dus ook gewoon onder een megane.  :P

Dus ik had alles netjes gemonteerd en weer uitgelijnd, en ik was weer onderweg naar huis.
En toen schoot de rechter aandrijfas van de versnellingsbak af, omdat deze nu te kort is doordat de exentrische powerflex bussen maximaal naar buiten staan.  l-

Heb me toen ff door een collega met de werkbus weer terug laten slepen, naar m'n werk.
Dus ik ga morgen m'n wielvlucht weer op 20 minuutjes zetten, zo stond het voordat ik deze bussen er in had geperst.  ;)

Dus ik moet nog ff opzoek naar een langere aandrijf as, en dan kan ik de wielvlucht weer op 55 minuten zetten.






mark

Heb m'n monstertje nu in de brug hangen. Ik heb het differentieel naar de klote.  :shocked:

Word dus een andere versnellingsbak.

mark

Vandaag nog eens wat beter geïnspecteerd.

De tripode koppeling heeft de bak vernaggeld.

Omdat de wielvlucht veranderde, deed de kpi hoek dat ook.
Waardoor de as verder naar buiten werd getrokken dan normaal. (bij het sturen) Net iets te ver dus.  ;)

Af en toe begon de versnellingsbak te fluiten onder het rijden, dus ja kan er niet echt rouwig om zijn dat die nu stuk is.

Foto's zeggen meer, dus bij deze:





Weer een beetje ruimte onder de kap.  :D


Allemaal metaal deeltjes in de olie








mark

Had nog ff weer een keer de bakolie ververst van de bak die er onder is gekomen.
Het schakeld nu weer mooi soepel. Alleen in de 1 en 2e versnelling giert de bak iets.

Maar ik heb er een half jaar garantie op zitten, dus we kijken het nog ff aan.  ;)

Verder vandaag de megane een uitgebreide klei en polijst beurt gegeven.

Er kwam nog aardig wat rotzooi uit de lak zetten met het kleien.  :D


Alle swirls en kleine krasjes er ook uit gekregen.
En nu ruikt de lak weer lekker naar kauwgom ballen van de wax.  :P  :D



alleen op het dak zitten een paar krasjes die net iets te diep zijn.

mark

De sport uitlaat zit er ook weer onder.  !-!

Heb aan de bovenkant van de arlows demper nog een deuk er in moeten slaan, voor wat extra bodemspeling.  ;)

En ik moet het gedeelte bij de achteras nog iets aanpassen, de uitlaat moet daar nog wat hoger.
Deze raakt daar net niet de achteras, dus dit moet nog een stukje hoger. voor zover dat nog kan.  ;)

Voor de rest was het rvs lassen prima te doen, zolang het las apparaat mee wou werken.
Deze werd af en toe te heet.

Alleen het gedeelte van de kat is niet goed gelukt, dat is een beetje prutswerk.
Omdat die boutjes nogal verrot waren, heb ik de kat er niet onderweg gehaalt voor het lassen van de v-band klem.

Zal binnenkort als ik het gedeelte bij de achteras gefixt heb, wat foto's maken.

Hier nog een filmpje van voor en na het plaatsen van de arlows middendemper.  ;)

mark

Vandaag ff een middagje wezen schuren en polijsten.  :P
Er waren wat corrosie putjes op de gepolijste delen gekomen, dus deze met korrel 600, 1000 en 2000 opgeschuurd.
Daarna alles ff gepolijst.



Dit x ook de takel steun meegenomen.  :)




En ik heb ook m'n setje golf 3 veerpoot lagers aangepast, deze passen nu op m'n schroefset.
Die zet ik op m'n werk er tussen, want dan kan ik een luchtsleutel gebruiken.  :P

mark

#58
Bij deze de oplossing voor krakende/knoepende veren van de vmaxx schroefset.  !-!  :P

Heb een setje golf 3 veerpootlagers aangepast, zodat ze om de 22mm dikke zuigerstang passen van de schroefset.  !-!



stuurd weer lekker soepel nu.  8)

En er komt na de zomerbanden wissel seizoen weer een andere versnellingsbak onder.
Begin de baklagers te horen.  >:(

mark

Vandaag weer eens met de bumper bezig geweest. Heb 15 gaatjes opgevult, en een stukje van de roosters gelast.

Op deze foto lijkt het of de hele bumper scheef gelast is, maar dit is een beetje vervormd door de camera.  ;)


Moet nog wel ff wat aanpassen, zodat beide kanten symetrisch zijn.  ;)
Deze rand is niet helemaal recht.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev