Advertenties


Linker voorrij dagled verlichting doet het niet meer.

Gestart door Abdelitto, 16 april 2019, 18:25:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Beste forumleden,

Net dat ik dacht dat ik met deze Megane de raarste mankementen wel heb mee gemaakt is het gister weer raak. Mijn voor linker dagrijled verlichting werkt niet meer. Opeens gaat het niet meer aan. Auto meerdere malen uit gezet en weer aan. Vandaag ook dus ligt niet aan reset o.d.

Ik let altijd op mijn verlichting als ik achter een auto sta dmv spiegeling. Weet iemand van jullie of dit een zekering probleempje is? ik kan het niet vinden in het boekje en heb toch snel gekeken naar het zekeringkast onder het stuur en onder de motorkap naast de accu.

Ik heb mijn Renault dealer gebeld van is dit dmv een zekering vervangen op te lossen, zo ja waar kan ik dat vinden. Gelijk kreeg ik te horen van "nee meneer, kunnen wij niet doen en staan wij niet voor gedekt mocht het mis gaan. Beste is gewoon langs brengen". Nou wou ik ook doen totdat ik zei "kunnen jullie dan gelijk naar die RLink systeem nakijken want hij valt laatste tijd toch vaak uit". Kreeg gelijk te horen dat er inderdaad een update voor beschikbaar is, ik neem aan de versie 7. Nou in dat geval zei ze ben ik de auto een halve dag tot hele dag kwijt. Snelste afspraak kon pas volgende week dinsdag.

Toch uit nieuwsgierigheid weet iemand dit probleem of überhaupt een zekeringprobleem is of niet?

mark29

Waarschijnlijk heel component. Andere modellen van renault en oudere megane hebben dit ook wel vaker.
Bij meeste modellen is dan bumper demonteren, lijstjes loshalen etc. Stiekem best wat werk tegenwoordig.

Owja en updaten gaat ook niet altijd vlekkeloos van de r link. En nu schijnt de procedure weer anders te zijn. Maar dat heb ik nog niet gedaan. Dus niet heel vreemd dan ze hem zo een halve dag of een hele willen reserveren.
Vergeet niet dat als ie er om 8 uur staat er niet altijd direct aan begonnen word als er niet meteen een brug vrij is dus vandaar dat ze vaak wat meer rek willen ook.

mark29

En daarbij, als de zekering kapot is, dat is niet maar goed. Waarom is die dan kapot? Dan gaat die weer kapot natuurlijk. Het is niet meer zoals vroeger.

Abdelitto

Das zwaar irritant ja Mark29. Het is kapot gegaan nadat de automatische verlichting aan ging toen ik de tunnel in reed. Uit de tunnel ging het uit en de LED dagrij led ging dus niet meer aan.

Betreft de RLink is het inderdaad even afwachten. Ben benieuwd. Hoor goeie en slechte dingen over die update.

Abdelitto

Nou de auto heeft 3 daagjes binnen gestaan vanwege die akkefietje met de linker Dagrijled verlichting. Het bleek een module te zijn die kapot was, dat moesten ze bestellen wat tijd in beslag nam. Maar het schijnt en ja, een Franse kwaaltje zal ik maar zeggen, Elektronica en software is nooit hun sterkste kant geweest. Ze konden mij geen reden vertellen, want ik kwam uiteraard met de vraag hoe dit al kan met een 2,5 jaar oude auto.

Ik heb de RLink update naar versie 7 gehad en ben er superblij mee. Is vele malen vlotten en wat mooier gemaakt design, voor de rest allemaal dezelfde. Hopelijk dat het uitval niet meer voorkomt.

cortrans

Het blijkt inderdaad vaker voor te komen.
Ik zag van de week ook al een Mégane rijden waarvan het bovenste deel van de linker DRL stuk was.......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev