Advertenties


Overstap naar Meg IV??

Gestart door A110, 7 januari 2018, 14:17:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AJGT

Mooie auto!
Heel veel plezier ermee!

A110

Vandaag productief bezig geweest met mijn nieuwe aanwinst.

Heb via Ebay een inductielader aangeschaft en gemonteerd. Simpeler kan het niet en werkt perfect. Jammer dat Renault dit zelf niet levert.



Verder heb ik de auto vertroeteld en weer blinkend gemaakt met de volgende stappen:
- gewassen
- gekleid
- gepolijst en geseald in 1x van poorboys
- blackhole van poorboys
- afgemaakt met collinite 845
- bandjes zwart gemaakt en ramen schoongemaakt





www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Blauw en zwart vind ik de mooiste kleuren om te poetsen. Zoveel resultaat uit te halen kwa glans.

haelewyn

Erg mooi en netjes.  Veel geluk ermee !

A110

Dit topic even een schop omhoog gooien.

We zijn inmiddels 2 jaar verder en de Megane rijd nog steeds heerlijk. Maar we zijn een stuk minder gaan rijden dan gepland waardoor deze Megane toch wel duur word.
Daarbij komt dat mijn oog is gevallen op de nieuwe Clio en dan vooral in de hybride variant die er na deze zomer aan komt.

Het heeft nog geen haast maar als er iemand is die zo'n auto zoekt dan mag deze Megane eerder weg.

Het is dus een Megane IV uit 2016 met nu bijna 95000 km.
Het is een 1.6 DCi met 130 pk in de Bose uitvoering met bijna alle denkbare optie's.

- Bose audio systeem
- Rlink2 met groot scherm en voorzien van de laatste nieuwe kaart, via dit topic verkregen en uitgevoerd https://www.renaultforum.nl/forum/r-link-2-patch-voor-eigen-kaarten-software-t30520.html
- Adaptieve cruise-control met afstandsradar
- verkeersbord herkenning
- Mysense met diversen aanpassingen van de auto
- Sfeer verlichting
- Inductielader voor je mobiel
- Standkachel ingebouwd, in de winter nooit meer ruiten schrappen en een warm interieur en bedienbaar via je mobiele telefoon, overal met GPS functie
- Deze auto heeft een trekgewicht van 1850 kg geremd
- Full LED koplampen met automatische grootlicht assistent
- Trekhaak vaste kogel met 13 polige stekker
- Linker voorstoel met massage functie
- en ik zal best nog wel wat vergeten zijn.

Het onderhoud doe ik altijd zelf (eigen garage bedrijf).
- afgelopen maart een APK met beurt uitgevoerd
- Eind vorig jaar preventief de 4 gloeistiften vervangen
- Vorig jaar maart een grote beurt uitgevoerd met alle filters
- Na aanschaf gelijk de auto op 4x Michelin Crossclimate banden gezet
- Remblokken voor en achter zijn al vervangen
- Reactiestangen van de stabilisatorstang zijn aan de voorkant ook al vervangen
- en nog wat dingen aangepast naar mijn eigen zin.

Nogmaals er is nog geen haast bij maar als er iemand is die zo'n auto zoekt dan mag je altijd contact met mij opnemen.

De vraagprijs zit rond de €14500,-

Hier nog een paar foto's



www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

larsdijkstra

Succes met de verkoop. Maar als je een nieuwe Clio gaat kopen, moet er aardig wat geld bij... Terwijl je de Mégane te duur vind worden... Dan ben je aan de andere kant toch veel geld kwijt?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

A110

Dankjewel Lars,

Klopt maar een hele nieuwe Clio gaat het niet worden. Ik wacht dan toch op een jonge demo versie of een mooie aanbieding. Ik zie het wel. Maar of ik hem nu zelf verkoop of dat ik deze inruil de waarde is toch niet veel meer.
De Megane is maandelijks gewoon te duur aan het worden op dit moment dus vandaar die beslissing. Hij rijd nog steeds heel fijn en bevalt me prima. En het heeft ook nog geen haast.

Ik schrok wel dat de prijzen behoorlijk gekelderd waren van deze auto's met diesel motor de benzine varianten zitten nog veel hoger in waarde.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

De diesels zitten tegenwoordig in het verdomhoekje. En een Clio bifuel niks voor je? Of nog ff geduld de Dacia Spring, full ev, volgend jaar op de markt. (die zie ik misschien wel zitten als beoogd vervanger voor de Twingo, en misschien een tweede erbij zodat de Clio een echte hobbyauto kan worden)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Abdelitto

Megane toch op de 1e plek dat het zijn 1e APK niet haalt zonder reperaties volgens de Engelse onderzoek. Ik heb de auto nu al bijna 4 jaartjes, hoe vaak ie wel op de brug stond is wel erg veel moet ik zeggen. Heb veel andere merken gehad, ieder zijn kwaal maar dit ging wel erg snel.

A110

Even een kleine update, nou ja klein.

Ik ben inmiddels geen Megane rijder meer  :neen:

Er zijn een hoop dingen gebeurt. Ik heb via mijn bedrijf voor mezelf een prachtige Peugeot 405 Mi16 uit 1988 (1.9 16V met 158 pk, zonder katalysator) aangeschaft. Deze heeft wat werk en aandacht nodig maar daar ben ik inmiddels al druk mee bezig. Het is de bedoeling dat ik daar dagelijks mee ga rijden voor mijn woon/werk verkeer.
Dit is een auto die ik als kleine jongen al schitterend vond en nu de kans zich voordeed om er eentje te kopen.

Mijn Megane heb ik heel goed kunnen verkopen aan een klant van ons. Die ging veel meer kilometers maken en zocht een jonge diesel. Heb ze laten rijden met mijn auto en ze waren verkocht.

Mijn vrouw werkt nog steeds grotendeels thuis maar gaat wel weer 2x per week naar kantoor.
Haar auto, Peugeot 108 is voldoende maar klein. Daarom willen we een grotere moderne auto zodat we daar onze langere afstanden mee kunnen rijden maar ook dat mijn vrouw daarmee naar haar werk kan gaan rijden en meer ruimte heeft voor de boodschappen, dat valt echt tegen in de Peugeot 108.

We hebben gisteren onze handtekening gezet voor een nieuwe Renault Clio hybrid 140 in de Intens uitvoeren met nog een paar extra pakketten erbij. Deze auto gaat dan onze privé auto worden.
Vorige week waren we al wezen proefrijden met de Clio hybrid en we waren allebei zeer verrast van het rijgedrag en de rust die deze auto heeft onder het rijden.
We zijn allebei geen hard of doorrijders dus dan is deze techniek perfect voor ons. En als ik me even wil laten gaan dan pak ik de wel, die heeft voldoende vermogen.
Mijn vrouw kan de rit naar haar werk grotendeels elektrisch rijden. Maar mocht het nodig zijn dan komt gewoon de 1.6 4 cilinder verbrandingsmotor erbij. En voor de langere afstanden heeft hij voldoende vermogen om lekker vlot met het verkeer mee te kunnen. En wat belangrijk voor mij is dat er gewoon een fijne 1.6 4 cilinder voorin ligt.

De Clio heeft een levertijd van ongeveer 3 maanden. Dus dat word wachten.
Tot die tijd rijd ik even met de servicebus of ik rijd met mijn vrouw mee op de dagen dat dat kan en uitkomt. Er zit ook nog een vakantie tussendoor.
Als de Peugeot 405 klaar is dan gaat de 108 eruit.

Waarom een Clio hybride vragen jullie je misschien af. Ik vind het, als monteur, geweldige techniek en de Clio lijkt enorm op de Megane IV wat ik altijd een heel mooi ontwerp hebt gevonden.
Qua grote doet de Clio niet onder de Megane. Ja achterin en kofferbak zijn iets minder. Maar we zijn maar samen en hebben niet meer nodig.
We hebben echt nog overwogen om voor de Clio benzine uitvoering te gaan. Dat zou dan de 1.3 EDC geworden zijn maar na onze proefrit waren we om.
De prijs die we nu betalen voor een nieuwe Clio hybride net zoveel is als voor een jonge Clio benzine uitvoering. Dus de beslissing was snel gemaakt, we rijden dan mooie moderne techniek en nieuw. Uiteraard zal het verbruik zich nog moeten gaan bewijzen.

Dus dat zijn nu de plannen en ze zijn al in werking gezet. Ik zal uiteraard hier blijven lezen en posten als dat nodig is. En uiteraard zal ik mijn modelbouwhobby hier ook blijven posten.

Voor de liefhebbers hieronder nog een paar foto's van de Peugeot 405 Mi16




En hieronder nog een plaatje van de nieuwe Clio in de kleur en velgen die we besteld hebben.



Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Hans 1982

MI 16 :q _o_ _o_ _o_ wat een geweldig blok is dat. Ik heb hem gehad in een 205. Raket op wielen was dat. Heel veel plezier er van en natuurlijk van je nieuwe Clio straks. Die megane plug-in lijkt mij ook heel interessant alleen wij hebben voorlopig geen andere auto nodig.

Roadkill (Michiel)

Super die 405, altijd al een geweldige uitvoering gevonden👍. En die Clio ben ik heel benieuwd naar hoe die bevalt, ik heb voor nu nog steeds erg veel intresse In de nog uit te komen Dacia Spring.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

Leuk die nieuwe voertuigen. Vooral de 405  !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

A110

Tja de tijd van de Megane is nu echt over  Y

Volgende week zaterdag mogen we de Clio hybrid 140 Intens gaan ophalen. Nou ja ik moet zeggen hij lijkt bijna op een Megane  ;)

Hier de eerste foto van onze nieuwe Clio:



Voor de geïnteresseerden zal ik de bevindingen neerzetten.

Uiteraard blijf ik gewoon lekker actief hier op het forum. Vind het altijd leuk en leerzaam om van elkaar te leren.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Ik ben heel benieuwd hoe deze gaat bevallen, lijkt me een topding!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev