Advertenties


Map update Rlink2?

Gestart door Abdelitto, 7 mei 2017, 00:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Beste forumleden,

Iemand al wat nieuws gehoord betreft nieuwe kaartmappen voor de RLink2?

Ik hoorde eerder dat het begin Mei zou uitrollen maar nog niks van gezien. Ik heb bij mijn Renault dealer ook lopen navragen, die zaten ook met vraagtekens en zeiden dat ik gewoon mijn R-Link store in de gaten moet houden, doe ik nou elke keer.

Graag verneem ik wat nieuws want deze map is echt oud waardoor mijn navigatie een vreemde of lange route berekend.

Bert O.

Ik zou even dit en andere fora doorzoeken. Er zijn al meerdere topics over.

Samengevat:
Renault belooft al maaaaaaanden een systeem-update, daarna zou de kaart-update komen.
Die systeem-update is er nog steeds niet, al zijn er recent wel Rlinks gesignaleerd met software versie 3.3...
Voor velen (waaronder ik) een hoop dat die software-update er nu toch echt moet gaan komen, maar het kan ook zomaar zo zijn dat die eerste 3 op de derde generatie Rlink duidt (die dan theoretisch Carplay/Android auto zou moeten hebben). Software daarvoor is niet noodzakelijk 100% compatibel met 'onze' 2de generatie....

Hans 1982

Hoi ik heb 3 weken geleden een Megane iv estate besteld en in het model waar ik in heb gezeten in showroom zat inderdaad al Apple CarPlay in. Ook vertelde de verkoper mij dat het bij de modellen die nu geleverd worden standaard op zit. Ik typ dit bericht op mijn telefoon. Deze week stel ik me nog wel even netjes voor als ik achter de computer zit. Mijn Megane verwacht ik eind juli begin augustus. Groeten Hans.

SanderPeter

MY 2017 heeft inderdaad een update gekregen, hier zit ook CarPlay etc in. Dit is een ander stuk hardware dan die in de onze (oudere) modellen zit. Is dus niet compatibel. Overigens, een systeemupdate vind ik niet zo nodig. Mijn systeem werkt prima maar inderdaad mogen de kaarten wel weer een slinger hebben.

Manutan

En hoe zit het met Android Car? Kan dat straks bij een software update zitten? Of hebben wij, als early adapters, weer eens pech bij Renault en kan het alleen op nieuwe Megane's?
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

larsdijkstra

Citaat van: Manutan op 15 mei 2017, 21:00:49
En hoe zit het met Android Car? Kan dat straks bij een software update zitten? Of hebben wij, als early adapters, weer eens pech bij Renault en kan het alleen op nieuwe Megane's?

Android auto/car kan alleen op auto's die in week 16 gebouwd zijn, eerdere auto's hebben de juiste hardware niet zoals in meerdere topics al staat
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Manutan

 >:( >:( >:( Daar was ik al bang voor. Renault heeft er een handje van om early adapters af te straffen door bepaalde features of accessoires pas beschikbaar te stellen als het model al een (paar) jaar op de markt is. Zoals nu dus bijvoorbeeld Android Car maar ook een schuifkantel dak, adaptieve cruise control.
Al deze dingen waren al lang ontwikkeld toen de Megane IV op de markt kwam en als dat niet zo geweest was, had dan eerst die dingen uitontwikkeld voordat het model werd uitgebracht. Er werd namelijk al wel reclame mee gemaakt dus men wist al dat ze zouden komen.

Je zou early adapters juist moeten belonen omdat zij zoveel vertouwen hebben in het merk dat ze het van papier kopen. Maar nu heb je er alleen maar nadeel van.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

$l@k!

#7
Citaat van: larsdijkstra op 16 mei 2017, 06:32:56
Android auto/car kan alleen op auto's die in week 16 gebouwd zijn, eerdere auto's hebben de juiste hardware niet zoals in meerdere topics al staat

Week 16 2017 neem ik aan? 2016 was hij er nog niet geloof ik...  :? o-)

Bah... dan val ik er ook netjes naast...  l-


larsdijkstra

Uiteraard vanaf wk 16 in 2017.
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Ikke

R Link2 update
Ik rij sinds febr met de niuewe Scenic tce130 bose edition
Zeker niet ontevreden
Ik zit met wat vragen rond de navigatie.
Telkens ik inlog in mijn toolbox krijg ik de melding van een kaartupdate, ook na het downloaden blijft de kaart aanwezig en krijg ik terug meldingen dat er updates beschikbaar zijn.
Graag had ik jullie ervaringen hierover gehoord .
Hoe kun je zien of je de laatste versie hebt?
Ik zie een datum 2015 06 ?
Hopend op wat hulp van ervaren gebruikers met R Link2 heb ik me aangemeld bij deze groep
Bedankt bij voorbaat

$l@k!

#10
Update dat blijft staan: bij meerdere leden het geval
map versie 2015.06: laatste versie van renault...

Als je de verschillende R link topics eens leest vind je al veel antwoorden en tips...  !-!

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=21495.0

Abdelitto

#11
Citaat van: $l@k! op 21 mei 2017, 12:57:54
Update dat blijft staan: bij meerdere leden het geval
map versie 2015.06: laatste versie van renault...

Als je de verschillende R link topics eens leest vind je al veel antwoorden en tips...  !-!

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=21495.0

Ja bij mij ook, heb wederom een bericht gestuurd naar Renault, dit wordt toch wel beetje irritant. Auto is nieuwer dan de map datum.......

Abdelitto

Kreeg vandaag reactie van Renault NL:

Geachte heer ____,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 22-5-2017 ontvingen, waarin u vraagt naar de nieuwe kaartupdate van het R-Link 2 systeem.

Het is momenteel niet bekend wanneer de R-Link 2 software update beschikbaar zal komen. U ontvangt een push bericht in de auto wanneer dit het geval is. De nieuwe RL 2 kaart komt beschikbaar als u de nieuwe software heeft gedownload.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,

Frank Ni*****
Consultant Klant Relaties

Klant Relaties
Renault Nederland N.V.

Tel.: 0800-0303
www.renault.nl - www.dacia.nl

Ikke

Vandaag mapversie 201512 of 1512 gedownload en geinstalleerd

Abdelitto

Citaat van: Ikke op 23 mei 2017, 10:21:08
Vandaag mapversie 201512 of 1512 gedownload en geinstalleerd

Bij mij op RL2 staat:
Versie: 1.0
Datum update: 19/11/2015
Type product: Mus

Dat zal het dus wel zijn. Maar ik denk dat we heel lang kunnen wachten op een update. Renault is heel traag, is mijn 1e keer bij Renault maar dit is echt niks. Je besteld een gloednieuwe auto, met express navigatie bij inbegrepen en je hebt een jaar of 2x recht op je map up te daten maar dan komen ze gewoon sinds 2015 niet verder. Ik verwacht tenminste wel een compensatie van Renault, bv een jaar extra verlenging erbij gratis of zo.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev