Advertenties


R-Link 2 - Algemene info

Gestart door $l@k!, 25 februari 2017, 12:46:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bert O.

Het lijkt me sterk.
Ervaring met de  voorgestelde omleidingen heb ik niet, gebruik ik niet: Google Maps rules ;-)
Wel stond ik gisteren of eergisteren weer stil op de A16, netjes "+22" volgens Google Maps en volgens Rlink2 geen vuiltje aan de lucht... Dus daar alleszins geen verbetering.

Wel had ik gisterenmiddag plots problemen met de bluetoothverbinding. Even de koppeling gewist op telefoon & Rlink en opnieuw gemaakt, en sindsdien werkt die weer (quasi) perfect.
Ik had dus ook wel het idee dat er 'ineens' iets veranderd was... maar nogmaals het lijkt me sterk...

Manutan

Sorry, ik liep iets te hard van stapel. Ik ontdekte vandaag dat de optie 'eerst toestemming vragen aan gebruiker' voor een voorgestelde omleiding, uitgeschakeld was. Ik kan me niet herinneren dat ik die optie uitgeschakeld heb maar dat zal dan wel.

Wel mis ik nog steeds het symbool voor de trajectcontroles. Nog maar eens goed zoeken of ik dat ook op een of andere onverklaarbare reden heb uitgeschakeld ofzo.....
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Abdelitto

Citaat van: Manutan op 23 maart 2017, 22:05:04
Sorry, ik liep iets te hard van stapel. Ik ontdekte vandaag dat de optie 'eerst toestemming vragen aan gebruiker' voor een voorgestelde omleiding, uitgeschakeld was. Ik kan me niet herinneren dat ik die optie uitgeschakeld heb maar dat zal dan wel.

Wel mis ik nog steeds het symbool voor de trajectcontroles. Nog maar eens goed zoeken of ik dat ook op een of andere onverklaarbare reden heb uitgeschakeld ofzo.....

Heb jij Cayote? ik had dat wel toen ik de auto nieuw had, maar dat was 3 maanden abonnement of zo, daarna was het verlopen en kreeg ik ook niks meer te zien, wel logisch eigenlijk.

Manutan

Nee, Coyote is vooral voor de Franse markt bedoeld. Heb ik daarom ook nooit geïnstalleerd.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Bert O.

Er gebeuren wel meer gekke dingen 'plots' in het hele Rlink2-gebeuren, bijvoorbeeld:

- Signaal overdreven snelheid die plots aanstaat, al enkele keren gehad.
- auto-symbooltje dat terug het standaard-driehoekje wordt.

Manutan

Ik denk dat iets dergelijks ook bij mij is gebeurd. Ik kwam er achter dat ook alle snelheidswaarschuwingen op onverklaarbare wijze op "OFF" waren gezet. Daarom zag ik dectrajectcontroles niet meer. Maar ook de mobiele controles en flitspalen stonden uit. Op zeker dat ik die niet zelf heb gedaan. R-link 2 blijft dus een onbetrouwbaar systeem.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Mick Jagger

Even voor alle duidelijkheid Coyote is echt niet alleen voor de Franse markt. Ik gebruik het al jaren via R-link. Het is gewoon een perfect systeem als je geen boetes wilt ontvangen.
Alle meldingen zijn 100% betrouwbaar, voor mij het beste systeem. Zelfs Renaultdealers denken dat het niet voor de Nederlandse markt van toepassing is maar de afgelopen vier jaar heb ik menige boete voorkomen door Coyote! Ik zou zeggen verleng je abonnement en voor de kosten hoef je het niet te laten. Na één bekeuring besparing heb je het er al uit.  :police:
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

mark29

Had pas cursus, daarin werd coyote genoemd, veel mensen kennen het niet.
Het is inderdaad ook gewoon voor nederland, maar in frankrijk eenmaal populairder.
Je verzamelt als het ware met andere weggebruikers de gegevens, dus hoe meer gebruikers, hoe beter dekkend het word.

Maar die meldingen die bij q music komen, zijn ook gemeld door gebruikers, eigenlijk een zelfde soort systeem, hoe meer gebruikers, hoe meer er gemeld word.

En inderdaad, 1 boete per jaar voorkomen en je hebt het geld er al uit, en helemaal als je een vakantie naar zuid frankrijk maakt.
Daar heb je veel meer gebruikers en word je nog meer gewaarschuwd, onderweg kom je erg veel flitsers tegen, ik ben er voorheen vaker geflitst en in spanje ook, we reden altijd s nachts, en dan zo vlot mogelijk door rijden. Maar de boetes kwamen toch nooit thuis.
Tegenwoordig sturen ze die wel een stuk sneller op, dus dan is dit wel een fijn middel.

Manutan

Ik had weer een mooie met de navigatie van R-link:

Het volgende is mij laatst weer overkomen met betrekking tot de navigatie:

Ik had een route ingesteld met als optie: snelste route. Tijdens de rit gaf de live filemelding een vertraging aan van 22 minuten aan. Na een tijdje kreeg ik weer eens de melding dat er een alternatieve route beschikbaar was om de verkeersdrukte te vermijden. Dit leverde echter steeds een besparing op van slechts enkele minuten. Dit soort meldingen vind ik sowieso al onlogisch aangezien ik heb ingesteld dat er pas een omleiding geadviseerd moet worden als dit een tijdsbesparing oplevert van meer dan 5 minuten. Maar goed, de vertraging van 22 minuten bleef dus gewoon staan.

Omdat ik ter plaatse echter goed bekend ben, wist ik ook dat er een alternatieve route naar mijn bestemming leidde. Ik ben die route toen gaan rijden. Het navigatiesysteem bleef mij nog enige tijd terugleiden (omkeren) naar de originele route met 22 minuten vertraging.
Tot het moment dat het waarschijnlijk korter zou zijn om de alternatieve route te nemen in plaats van om te keren naar de originele, door het systeem uitgestippelde route.
Wat schetst mijn verbazing!?: op dat moment dat het systeem mijn alternatieve route instelde vielen de 22 minuten vertraging in een keer weg!!

Als ik dus de originele route had aangehouden, wat volgens R-link de snelste route was(!), dan was ik 22 minuten later op mijn bestemming aangekomen dan via mijn zelf bedachte, alternatieve route.

Ik baal hier eigenlijk wel van. Het is dat ik daar plaatselijk bekend was maar op een mij onbekende route was ik dus onnodig veel later op de plaats van bestemming aangekomen. Het systeem had moeten kunnen uitrekenen dat de alternatieve route wel langer was in afstand, maar had rekening moeten houden met de vertraging op de kortste route en mij de langere, maar in tijd snellere alternatieve route moeten aanbieden! En niet die mini besparingen van anderhalve minuut die alleen maar ergerlijk zijn.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Bert O.

Google Maps rules wat dat betreft. Kan zijn dat ik in herhaling val ;-)

Abdelitto

Citaat van: Mick Jagger op  1 april 2017, 14:00:48
Even voor alle duidelijkheid Coyote is echt niet alleen voor de Franse markt. Ik gebruik het al jaren via R-link. Het is gewoon een perfect systeem als je geen boetes wilt ontvangen.
Alle meldingen zijn 100% betrouwbaar, voor mij het beste systeem. Zelfs Renaultdealers denken dat het niet voor de Nederlandse markt van toepassing is maar de afgelopen vier jaar heb ik menige boete voorkomen door Coyote! Ik zou zeggen verleng je abonnement en voor de kosten hoef je het niet te laten. Na één bekeuring besparing heb je het er al uit.  :police:

Ik vindt het overdreven duur. Ik gebruik dan maar liever Flitsmeister op mijn phone GRATIS en even betrouwbaar. Ik heb het een keer gehad op de A13 dat Cayote een mobiele flitser niet gemeld was (dus blijkbaar niet gemeld of opgenomen) en Flitsmeister begon te piepen, en honderden meter later klopt het nog ook, een VW busje langs de weg met een mooie lenscamera............dus Cayote is ook niet helemaal 100%. Moet je bij bij Randweg Dordrecht rijden, gaat ie als een gek piepen met 50km flitsapparaten????? Reed gewoon op de A16............

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev