Advertenties


R-Link 2 - Algemene info

Gestart door $l@k!, 25 februari 2017, 12:46:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

$l@k!

Even dit topic aangemaakt voor algemene info van de R-Link 2.
Zal ik met de eerste vraag beginnen.

Wat is jullie laatste kaartupdate? Ik heb de 2015.6 klaarstaan voor installatie. Ik hoop dat er nog latere versies beschikbaar zijn?


Ook gemerkt dat de R-link 2 geen mkv afspeelt  o-) & wanneer je in de file staat en er passeert een motorfiets door het midden mijn parkeersensoren dat aangeven.

Manutan

Dat van die parkeersensoren klopt. Ook als een voetganger vlak voor de auto langsloopt geven de sensoren dat aan.

De andere vragen moet ik je even schuldig blijven. Maar er zijn vast anderen hier die dat weten.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Bert O.

Parkeersensoren klopt. Op zich vind ik dat wel handig. Als je ergens komt aanrijden en je wil ergens door een smal gaatje, of je wil bij het aanschuiven in file-verkeer even iemand achter je doorlaten (uit een parkeervak ofzo) hoef je niet eerst in achteruit te schakelen om de parkeersensoren te activeren zoals ik wel eens bij andere merken heb gezien.

Recentere kaarten kan je (voorlopig) op je buik schrijven. Het is een oud zeer dat Renault enige jaren achterloopt. Op m'n Clio met Medianav had ik ook kaarten uit 2012 in 2014...

Video kijken in een auto snap ik zo niet, dus nog niet getest :-)

$l@k!

Citaat van: Bert O. op 25 februari 2017, 18:26:26
Parkeersensoren klopt. Op zich vind ik dat wel handig. Als je ergens komt aanrijden en je wil ergens door een smal gaatje, of je wil bij het aanschuiven in file-verkeer even iemand achter je doorlaten (uit een parkeervak ofzo) hoef je niet eerst in achteruit te schakelen om de parkeersensoren te activeren zoals ik wel eens bij andere merken heb gezien.

Recentere kaarten kan je (voorlopig) op je buik schrijven. Het is een oud zeer dat Renault enige jaren achterloopt. Op m'n Clio met Medianav had ik ook kaarten uit 2012 in 2014...

Video kijken in een auto snap ik zo niet, dus nog niet getest :-)

Leuk nieuws van die kaarten... ach jah...

En als je regelmatig zit te wachten op moeder de vrouw met je kind in je auto is het toch mooi meegenomen  :) en tijdens het rijden pauzeert hij het beeld dus onmogelijk om verder te kijken.

Verder heb ik op dit moment weinig dingen ontdekt welke niet werken... Android etc draait goed.

Wel op de gps gemerkt dat hij op mijn oprit aangeeft dat er geen kaart beschikbaar is... zeer fijne gps dit  :P

SanderPeter

Heb jij de carkit ook al geprobeerd? Die van mij is zeer slecht hoorbaar, de tegenpartij lijkt wel in een andere auto te zitten zo ver weg klinkt het.

Verder ben ik tevreden over het systeem, af en toe even wachten maar voor de rest snelle responses en ook de spraak bediening doet het goed.

Manutan

Wat ik ook een aanfluiting vind van R-link is de app store. Die is in ieder geval sinds 2014 (toen kreeg ik mijn Clio IV) niet uitgebreid met nieuwe apps. Ze doen er heel stoer mee in de folders maar het stelt dus eigenlijk helemaal niets voor.

Simpele oplossing zou zijn om screen mirorring mogelijk te maken. Hoef je ook geen eigen apps te ontwikkelen als je daar te lui voor bent  >:D

Wat zou het bijvoorbeeld handig zijn dat ik dan Spotify via R-link kan bedienen.
Maar ik vrees dat het ijdele hoop is......
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Bert O.

Manutan, R-store is anno 2017 idd een schande. De e-mail-app kan nog niet eens met G-mail overweg, zelfs als je bij G-mail de beveiliging terugschakelt naar niveau 1995 ;-)
Screen mirroring zou eraankomen in de toekomstige R-links, maar daarover andere threads genoeg...

$l@k!, wat bedoel je met Android draait goed?
Ja, dat wachten in de auto ken ik, weliswaar zonder kind. Ik zit dan meestal een beetje Facebook te kijken enz en gewoon muziek te luisteren...

De Carkit vind ik 'aanvaardbaar'. De andere partij verstaat me meestal vrij goed en omgekeerd ook. Enkel als de andere partij ook met carkit belt gaat het niet echt goed.
(Je kan bij je volumeinstellingen wel bijvoorbeeld de microfoonversterking op max zetten...)

larsdijkstra

Citaat van: Bert O. op 26 februari 2017, 10:05:22
Manutan, R-store is anno 2017 idd een schande. De e-mail-app kan nog niet eens met G-mail overweg, zelfs als je bij G-mail de beveiliging terugschakelt naar niveau 1995 ;-)
Screen mirroring zou eraankomen in de toekomstige R-links, maar daarover andere threads genoeg...

$l@k!, wat bedoel je met Android draait goed?
Ja, dat wachten in de auto ken ik, weliswaar zonder kind. Ik zit dan meestal een beetje Facebook te kijken enz en gewoon muziek te luisteren...

De Carkit vind ik 'aanvaardbaar'. De andere partij verstaat me meestal vrij goed en omgekeerd ook. Enkel als de andere partij ook met carkit belt gaat het niet echt goed.
(Je kan bij je volumeinstellingen wel bijvoorbeeld de microfoonversterking op max zetten...)

Maar wat moet je met emailen in de auto? Daar heb je tel voor toch?  ;)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Bert O.

De R-link kan je e-mails luidop voorlezen... Maar over de bruikbaarheid daarvan zullen we het maar niet hebben  l-

larsdijkstra

Citaat van: Bert O. op 26 februari 2017, 17:38:28
De R-link kan je e-mails luidop voorlezen... Maar over de bruikbaarheid daarvan zullen we het maar niet hebben  l-

Ah zo. Stilstaand kun je ze lezen met smartphone, onder het rijden ben je aan het rijden toch...  ;)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

$l@k!

Citaat van: SanderPeter op 25 februari 2017, 19:19:12
Heb jij de carkit ook al geprobeerd? Die van mij is zeer slecht hoorbaar, de tegenpartij lijkt wel in een andere auto te zitten zo ver weg klinkt het.
Carkit werkt naar behoren. Geen problemen behalve dat het wat lang duurt voordat je de tegenpartij hoort. Ook al aangegeven in andere topics.

Citaat van: Bert O. op 26 februari 2017, 10:05:22
$l@k!, wat bedoel je met Android draait goed?
Ja, dat wachten in de auto ken ik, weliswaar zonder kind. Ik zit dan meestal een beetje Facebook te kijken enz en gewoon muziek te luisteren...
Gelezen dat er hier en daar wat compatibiliteitsproblemen waren met nieuwere androids. Gaf even aan dat hij met mijn S6 en android 6 geen probs had. Zoals verwacht.

Ik ben nogal een filmfreak en ben op de pc ook veel bezig met films en alles errond... (kan op elk scherm al mijn serie's en films bekijken via NAS en mediaservers etc...) dus vond ik het wel een leuk weetje welke formaten hij aankan. Andere types moet ik nog testen.

SanderPeter

Probleem van de nieuwere Android zit grotendeels in Android (7.1.1) en niet in R-link 2. Ik heb mijn telefoon (Nexus 5x) geüpgraded naar beta versie 7.1.2 en nu werkt het prima. Het enige probleem is dat de balgeschiedenis niet meekomt. Wellicht wordt dat later nog opgelost.

Bert O.

Als je Rlink2 op software versie 2.2.17 draait, heb je normaal geen problemen meer met Android.
Werkte goed op 7.0, en nu net ge-update naar 7.1.1 zonder merkbaar verschil in functionaliteit of werking.

7.1.2 is nog niet voor veel toestellen beschikbaar, ik gok enkel de recentste Nexus'en en Pixels ?

SanderPeter

Hoi,

Je aanname over de beschikbaarheid klopt wel. Ik de volgens mij, nieuwste versie van R-link2. Zal eens even checken. Feit is dat er op veel buitenlandse fora geklaagd wordt over 7.1.1. Met name car-kits van allerlei merken reageren slecht op deze versie.

Voor nu werkt het grotendeels dus ach.

Manutan

Kan het zijn dat R-link onlangs een 'geheime' update heeft gehad? Ik heb niks aan mijn instellingen veranderd maar sinds vandaag krijg ik bij een voorgestelde omleiding geen vraag meer of ik de oude of de nieuwe route wil rijden maar ik krijg een, voor mij nieuwe, mededeling: route is aangepast in verband met verkeerssituatie (of woorden van gelijke strekking) Vervolgens wordt de route direct aangepast.

Daarnaast zie ik opeens de trajectcontroles niet meer op mijn scherm. Het begin wordt wel op mijn head up display getoond maar het symbooltje met de gemiddelde snelheid is verdwenen van het hoofdscherm.
Ook lijkt het wel of het lettertype van de maximumsnelheid is veranderd (dunnere cijfers).

Ik heb echter geen melding van een update gehad en volgens mij gaat dat toch sowieso niet over the air?
Iemand anders toevallig ook deze ervaring?
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev