Advertenties


Xenon adapters

Gestart door Abdelitto, 30 november 2016, 21:44:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Hallo,

Ik ben nieuw hier en sinds 28 november heb ik als leaseauto een Megane Estate Zen model ontvangen.

Ik had graag LED koplampen erbij willen hebben maar helaas mocht ik geen Bose edition of hoger nemen, dus alleen een Zen model. Met een Zen model kan je geen Pure led bij bestellen dus hier komt mijn vraag: Ik heb een set Xenon nog liggen van Pro Line (jaartje geleden 200 euro voor neergeteld), toen ik dat wou inbouwen in de nieuwe megane bleek dat het niet gaat, blijkbaar heeft die xenon adapters nodig om die lampen vast te klemmen in de koplamp.

Ik heb overal op de site lopen zoeken, en op paar sites gevraagd, van 1 site kreeg ik te horen dat je een universele adapter kon bestellen maar leek het verre van naast als op de foto te zien is.

Iemand daar ervaring mee of met hetzelfde probleem? Tips zijn welkom _o_

zapp

Ik weet niet of het KAN, maar ik weet wel dat het niet MAG  :neen:
Want Leaseaseauto  --

Manutan

De meeste leasemaatschappijen staan het monteren van accecoires wel toe hoor. Als je de auto maar weer in originele staat en onbeschadigd kan terugbrengen als je hem weer moet inleveren.

@Abdelitto; bij de Clio IV is Renault na een tijdje met een after market xenonset gekomen. Misschien gaan ze dat bij de Megane IV ook wel doen. Dan weet je iig zeker dat het gaat passen en behoud je ook garantie.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Abdelitto

#3
Nee ik denk dat het ook ingewikkelder is dan dat.

@zapp, klopt maar als je het terug zet hoe je het hebt gekregen zal dat geen probleem zijn, ik beschadig niks. Die stofkap van de koplamp was ik van plan zeg maar te kopen en dan daar een gat in maken voor xenon bedrading maar ik heb gewoon die blauwe lampjes gekocht en zien er ook wel origineel xenon uit, is het uiteraard niet maar goed, ben er blij mee.

@Manutan: ik hoop het dan, ik zal het dan volgen. Bedankt voor de tip.

maxijazz

Ik denk dat je er met de Bose versie nóg niet was geweest, want naast de update naar Bose die geld kost, moet je dan ook nog de Pure Vision optie aanvinken en die was ook nog eens 895 euro, maar dat even terzijde...
Xenon inbouwen kan wellicht niet omdat je dan ook een koplampreinigsinstallatie moet installeren, en daarnaast zoals anderen ook reeds melden, heb je een leaseauto dus ik denk dat het lastig is... Misschien had je beter ipv een Zen Estate een hatchback kunnen kiezen maar ik weet niet of je dan wel binnen je budget was gekomen van een gtline (standaard led) of een bose met de optie van 895

The Wizard

Citaat van: maxijazz op 24 december 2016, 14:21:30
Ik denk dat je er met de Bose versie nóg niet was geweest, want naast de update naar Bose die geld kost, moet je dan ook nog de Pure Vision optie aanvinken en die was ook nog eens 895 euro, maar dat even terzijde...
Xenon inbouwen kan wellicht niet omdat je dan ook een koplampreinigsinstallatie moet installeren, en daarnaast zoals anderen ook reeds melden, heb je een leaseauto dus ik denk dat het lastig is... Misschien had je beter ipv een Zen Estate een hatchback kunnen kiezen maar ik weet niet of je dan wel binnen je budget was gekomen van een gtline (standaard led) of een bose met de optie van 895

Een koplamp reinigingsinstallatie is niet meer verplicht, ook niet bij nieuwere auto's. de regels zijn versoepeld.

.at

Mocht je nog wat anders willen dan blauwige halogeenlampen, dan is LED verangingslampen ook nog te overwegen. Kijk bijvoorbeeld eens bij Hilox. Dat is een Nederlandse leverancier. Zelf geen ervaring ermee, maar wel goede verhalen links en rechts gelezen over dit soort lampen.

Je kan dan ook nog op ebay of Aliexpress kijken voor vergelijkbare lampen. Die van Hilox worden ook in China gemaakt, dus weten die best hoe je ze moet maken. En dan is de dure tussenhandel uitschakelen altijd het overwegen waard vind ik  o-)

Abdelitto

Citaat van: .at op 15 mei 2017, 20:15:59
Mocht je nog wat anders willen dan blauwige halogeenlampen, dan is LED verangingslampen ook nog te overwegen. Kijk bijvoorbeeld eens bij Hilox. Dat is een Nederlandse leverancier. Zelf geen ervaring ermee, maar wel goede verhalen links en rechts gelezen over dit soort lampen.

Je kan dan ook nog op ebay of Aliexpress kijken voor vergelijkbare lampen. Die van Hilox worden ook in China gemaakt, dus weten die best hoe je ze moet maken. En dan is de dure tussenhandel uitschakelen altijd het overwegen waard vind ik  o-)

Ja maar hoe zet jij dat in een Megane 4 koplamp?lampen worden vastgehouden in een adapter, no way dat een LED lamp daarin past, dus je moet dan adapters voor deze Megane vinden en kopen. Ik heb XENON geprobeerd in deze Megane en mijn linker koplamp doet dan heel vreemd, van 2 merken geprobeerd, HILOX en PILOT. Bij Pilot slaat de linker Xenon uit na het aan gaan, dus een veiligheidsschakelaar. Toen heb ik de laatste versie Hilox van iemand anders geprobeerd, en daar blijft ie wel aan maar mijn dagrij LED verlichting schiet uit weer, heel raar, en na herstarten van de auto gaat ie weer aan.

Ben toen naar Renault mee gegaan, omdat deze model nog nieuw is wisten ze me niet veel te vertellen, wel wat tips gehad bv de ballast met te verwisselen en folie om de ballast te doen (tegen magnetische veld) maar dat mocht niet baten. Toen een mail gestuurd naar een HILOX dealer en die hebben nog nooit van dit probleem gehoord. Ja ik wil graag die LED proberen maar die gaat niet in die originele adapter passen en iets moet de lampen wel vasthouden in de unit.

.at

#8
Ah, op die manier. Daar had ik niet aan gedacht.  Stom, want het onderwerp geeft al aan dat je adapters nodig hebt  8)7
Maar je geeft aan xenon getest te hebben, hoe heb je die dan vast weten te zetten? Xenon heeft 'holle' adapter nodig om voet en kabels door te steken. Wellicht kan je een originele adapter aanpassen en past die tussen lampvoet en koelblok van de LED lamp. Dat kan los van elkaar dus kan je de lamp erin zetten en dan blok met bajonetsluiting er weer op zetten.

Misschien praat ik onzin hoor, want heb geen idee hoe de adapter van deze eruit ziet. Want a heb ik mijn Mégane nog niet en b is dat de GT-Line met LED.
Ik ken alleen adapters uit Honda, maar daar zou ik wel wat weten te modificeren im LED erin te krijgen.

Abdelitto

#9
Citaat van: .at op 17 mei 2017, 21:09:49
Ah, op die manier. Daar had ik niet aan gedacht.  Stom, want het onderwerp geeft al aan dat je adapters nodig hebt  8)7
Maar je geeft aan xenon getest te hebben, hoe heb je die dan vast weten te zetten? Xenon heeft 'holle' adapter nodig om voet en kabels door te steken. Wellicht kan je een originele adapter aanpassen en past die tussen lampvoet en koelblok van de LED lamp. Dat kan los van elkaar dus kan je de lamp erin zetten en dan blok met bajonetsluiting er weer op zetten.

Misschien praat ik onzin hoor, want heb geen idee hoe de adapter van deze eruit ziet. Want a heb ik mijn Mégane nog niet en b is dat de GT-Line met LED.
Ik ken alleen adapters uit Honda, maar daar zou ik wel wat weten te modificeren im LED erin te krijgen.

Neej je praat zeker geen onzin. Ik heb de adapter beetje aangepast om de + en - kabel doorheen te krijgen, dat gaat nog wel maar een LED zit een hele blok aan vast. Ik ben nog aan het experimenteren. Deze Megane 4 zijn nog recent nieuw dus naderhand ga je wel wat meer over vinden op het internet. Ik heb tenminste nog geen adapters voor gevonden nee. Zodra dat op markt is ga ik wel LED proberen.

Ja die LED bij GT is wel cool en veel beter.

RobScénic

Bij de Hilox led-kit zit een adapterring om de lamp. Deze adapterring monteer je in de lampadapter (klemplaat), en vervolgens monteer je de lamp. Dus met een led-kit gaat het wel.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Abdelitto

#11
Citaat van: RobScénic op 18 mei 2017, 06:27:22
Bij de Hilox led-kit zit een adapterring om de lamp. Deze adapterring monteer je in de lampadapter (klemplaat), en vervolgens monteer je de lamp. Dus met een led-kit gaat het wel.

Rob,

Ik heb het filmpje gezien van HILOX, en je hebt gelijk alleen gaat het toch niet helemaal werken. Je haalt dat metalen ring om die LED lamp eraf en die monteer je dan met de lamphouder in je koplamp unit toch? maar probleem is dat die Megane 4 lamhouder heel nauw is binnenuit, maw daar past die ring echt niet in. Renault heeft die lamphouder zo gemaakt dat die connector erin geklikt kan worden in die lamphouder dus hij is vierkant smal van binnen.

Het wordt er toch maar niet makkelijker op. Maar toch bedankt Rob. Wel raar zodra ik Xenon op deze auto installeer dan de linker komlamp unit raar begint te doen.

Abdelitto

#12
Ik heb wel dit gevonden op Alie.....s.

LED lamp (Zonder canbus dan en warning cancelers) maar met houder clip speciaal voor Megane 4. Hier zat ik wel aan te denken maar ik wil alleen die cliphouders.
https://nl.aliexpress.com/item/2pcs-H7-led-headlight-2pcs-h7-headlight-canceller-led-car-headlight-6000lm-G5-fanless-head-lamp/1000000342082.html?spm=2114.48010208.4.28.ky1MV5

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Abdelitto

Citaat van: A110 op 20 mei 2017, 11:14:36
Heb je wat aan deze site?

https://www.ledperf.co.uk/high-power-led-conversion-kit-for-renault-megane-4--p-12431.html

https://www.ledperf.co.uk/bulbs-holder-adaptators-=c=-933_951.html

Die LED set ziet er goed uit, staat nog Megane 4 erbij. Maar die 2e link zie ik geen adapter bij staan voor de Megane 4. Ik heb toch maar besteld bij ALI dus we kijken wel en deze set ga ik erin verdiepen. Bedankt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev