Advertenties


Lekkage bestuurderskant

Gestart door A110, 21 december 2006, 16:59:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Wie o wie heeft hier ook last van of gehad.

Ik heb vandaag mijn auto helemaal schoongemaakt van binnen en van buiten. Nu was ik mijn auto aan het stofzuigen en ondekte dat het bakje onder de mat bij de bestuurder vol stond met water!

Daarom had ik veel last van beslagen ramen, heb er nu een krant ingelegd.

Wie heeft dit ook al eens meegemaakt en wat kan ik er aan doen.

Het water ligt alleen in het bakje en niet op de vloerbedekking anders had ik het al wel eerder gemerkt.

Ik hoor het wel.

Jeroen

Meganez

Het kan zijn dat de afvoer gaatjes van je deur verstopt zijn door de een of andere reden.
Water kan via je raam je deur in lopen wat bij veel auto's normaal is, vervolgens loopt dit er onderaan weer uit door de afvoer gaatjes. Als deze verstopt zitten en het water in je deur stijgt kan het dus op een gegeven moment naart binnen toe overlopen. Had hier zelf ook last van bij de megane 1, alleen bij mij kwam het omdat ik iets te enthousiast was met het dempen van mijn deuren.

Paul

Of verstopte gaatjes onder de parafan.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Niels van Dijk

ja Y hebben megane 2's vaker last van

A110

Bedankt voor de tips gaat het deze week eens nakijken heb toch vakantie.

Jeroen

Rob W

Voel eens bovenop de tunnel bij het pollenfilter. Het kan condenswater van de airco zijn. Ik had er ook last van.

A110

Sorry, sorry, sorry,

Heb niet eerder tijd gehad om er naar te kijken. Maar mijn auto is gisteren voor de APK weggeweest en heb het gelijk van de lekkage vermeld.

Ze wisten gelijk wat er aan de hand is. Het is de afdichting van de deurbekleding met het portier. Er lag namelijk ook water in mijn portiervak L.V.
Dus ze hebben het opgelost en mijn lekkage is weer verledentijd.

Er was trouwens ook nog een wiellager kapot rechts-achter. Jammer maarja anders kwam de auto niet door de APK keuring

Jeroen

Goldwheelerke

De afdichting dus.
Weet je toevallig ook wat dat gekost heeft e.d.?
Ik heb namelijk sinds kort hetzelfde probleem, heeeeel irritant met die regenbuien van de laatste tijd.

gr gerwin!

Geert

Hallo kan ook iemand mij vertellen hoe je dit probleem zelf kan oplossen. Ik heb namelijk het zelfde probleem met mijn nieuwe Megane uit 2003.

pepe

ik heb het aan de passagierskant en ik zie helder water vanachter mijn console vandaan komen als de airco aan staat , opbergvakje in de vloer zat helemaal vol water , waar komt dat van ?

matthew

Dan zit je airco afvoer verstopt.

Onze oplossing airco afvoer ontstoppen enals er een klepje zit deze weghalen ,dan het interieur eruit halen en de auto in een gestookte spuitkabine zetten +de natte vloer delen zodat alles op droogd

A110

Inderdaad airco afvoer verstopt.
Wij doen hetzelfde alleen wij laten het interieur zitten. Als je een waterzuiger hebt kan het ook gedaan worden. of kranten in het bakje leggen en steeds verversen.
Bij ons doen de klanten hetzelf. Wij doen de afwatering en de klanten doen de rest zelf.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

DHL

In de gevallen dat het water langs de deur binnenkomt is het meestal na inbouw van niet originele luidsprekers. De originele luidsprekers hebben een rubber boordje om water tegen te houden.

Johan Kok

is het te doen om zelf de airco afvoer te ontstoppen, bij mijn megane 11 komt nl ook condenswater via de tunnel aan voeten eind passagierskant, zo ja hoe kan dit op de makkelijkste manier opgelost worden, waar zit de afvoer? groet Johan

M@ttie

auto moet omhoog en dat hitteschild bij de uitlaat losmaken, voor de versnellings pook zie je dan het rubber zitten!! is te doen als je de auto omhoog kan doen... 8)7
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev