Advertenties


17 inch velgen gekocht, graag advies over type/maat band

Gestart door Marcel2.1, 12 september 2016, 21:04:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel2.1

Hallo,

Ik heb een megane grandtour uit 2008.
Standaard zit er nu 205/55 r16 onder.
Ik heb nu lichtmetalen velgen die 17 inch zijn gekocht. Hier zitten twee maten banden op.
Nu wil ik er all seasons op leggen, maar welke maat kan ik het beste nemen. Ik kom op 205/50 r17 of 215/50 r17. Tevens twijfel ik tussen michelin of continental banden.
In het verleden op mijn oude grandtour had ik vredenstein, maar deze maakte op een gegeven moment veel bijgeluid.

Wie zou mij hier een advies in kunnen geven?

Alvast bedankt.

Gr Marcel

Tedo

#1
Standaard monteert Renault 205/50/17, dus daar zou ik voor gaan.
Michelin en Continental ontlopen elkaar niet veel qua kwaliteit en prijs. Ik zou kijken naar een leuke aanbieding ergens van de Primacy 3 of Sportcontact 5.

Marcel2.1

Oke ga de aanbieding in de gaten houden.
Bedankt voor je reactie.

Gr

Marcel


mark29

Ik zou liever een michelin met die maat pakken dan continental.
Zo veel conties die voortijdig vervangen worden omdat de zijkanten te glad worden, ondanks goede uitlijning en bandenspanning.
Michelin slijt veel mooier af.

Normaal is dit niet bij continental, maar bij de 205/50r17 wel veel, en dit is een veel voorkomende bandenmaat.
Jarenlang heel veel megane s die in de werkplaats komen, veel hebben deze maat.

Tedo

Mijn Continental winterbanden in die maat slijten weinig en mooi recht. Die komen ook al jaren beter uit tests dan Michelin (dat toch mijn favoriete merk is).

mark

#6
Komt omdat de conti zomerbanden  7mm profiel in het midden hebben en 4 mm een klein stukje van de rand af.  :D

Weet zo niet of de dunlop blusport in deze maat word gemaakt, maar wil er zelf niet meer wat anders onder hebben.

En michelin is altijd wel goed.  ;)

mark29

De conti winterband is ook een totaal andere band.
Inderdaad, zijkant minder profiel, met gevolg dat er in het midden 3 a 4 mm zit, en de zijkanten glad zijn of het canvas erdoor komt.

Marcel2.1


Marcel2.1

@gicvro
Die had ik gisteren ook gebeld. Volgens die meneer was het een duurdere maat dan bijvoorbeeld 225/45 r17 tevens komt er nog 19,95 aan servicekosten en 3 euro verwijderings kosten bij.
Houden het rustig in de gaten of er nog een betere prijs voorbij komt.  :q

Marcel2.1

@mark
In het verleden al goeie ervaring met michelin. Heb er nu ook conti op liggen maar dan 16 inch, ze hebben bij aankoop twee nieuwe banden er op gelegd en die oude naar achteren. 1 daarvan heeft dus wat al geschreven is, dat deze aan de buitenkant meer is afgesleten dan in het midden.
Dus toch maar michelin.  :)

gjcvro

Ik zit zelf ook te kijken naar een setje voor de winter, maar ik weet niet hoe ze rekenen met die 50 procent, zo heel veel goedkoper is het uiteindelijk niet.

Tedo

#12
Megane II's slijten allemaal sneller langs de randen van de banden, en hebben soms ook de neiging tot cuppen.

Check bandenspotter voor de beste prijs.

henkwijers@hotmail.com

Hallo  Megane 2 bezitter,

Ik heb jaren gereden in een Megane 2 type cc.

Mijn ervaring met Uniroyal  Rainsport 2  was verbluffend .
Lekker strak op de weg ,vooral bij regen.
Goed uitziend profiel.
Een aanrader waard.
Goede recenties

Succes ermee.

mark

Tedo de meeste megane 2's zullen wel gewoon op conti's staan. Want als er een ander merk onder zit, heb je nergens last van.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev